/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Smerteklinikken i dk
Fra : Rikki4
Vist : 4435 gange
50 point
Dato : 01-08-07 15:21

Hej

Har du prøvet Smerteklinikken
Har det været en hjælp for dig
hvis ikke hvad har du så gjort?

Har din læge anbefalet dig smerteklinikken
hvordan er din læge efter du har brugt klinikken?

Ser alle rødt når du nævner ordet smerteklinikken?

MVH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-07 15:28

En god ven har erfaring, kun god erfaring.
Ingen ser ned på smerteklinikken eller på brugerne.
Det er vores erfaring.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-07 15:31

Citat
Smerteklinikken i dk

Det er ikke kun én klinik men flere i dk,
dermed kan der opleves forskel i behandlingen.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 01-08-07 16:01

Hej Rikki.

Min mand har benyttet smerteklinikken i Aalborg med gode erfaringer. De kunne ikke hjælpe ham af med smerterne, men hjalp ham til at kunne håndtere bedre og prioritere sin dagligdag bedre.

Smerteklinikkerne har både læger og psykologer til deres rådighed.

Det var vores læge, der i henviste ham efter vi havde vist lægen en artikel i Helse om smerteklinik. Vores læge kendte faktisk ikke noget til det, men ville meget gerne have feed-back, så hun kunne bruge dem i fremtiden.

Noget af dét der også hjalp min mand var at møde andre i samme båd - andre som også kæmpede for at kunne klare hverdagen med konstante smerter.

Ligesom Teil skriver har vi heller ikke mødt det mindste skepsis, tværtimod. Det er jo ikke noget "alternativt" over smerteklinikkerne, men derimod medicinsk uddannede specialister.

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 01-08-07 18:54

Hejsa

Jeg går selv ude på SmerteKlinikken i Aalborg på Sygehus Syd.
De kan ikke hjælpe mig af med mine smerter med de har hjulpet mig til en mere tållig dag,
og været med til at finde den rette medicin samt givet mig øvelser i hverdagen som giver mig mere på "batteriet" Også kaldet Pacing.

Uddybelse kan gives hvis dette ønskes.

Jeg fik lægen til at henvise mig da det skal gå igennem ham/hende.
Forholdet til min læge har bestemt ikke ændret sig, tværtimod så forstår han mig bedre nu og har nemmer ved at kommunikere med ham.

Har ikke oplevet alle ser rødt, hvorfor skulle de dog gøre det? Går man der ude hvis man er Hypokonder?
Og noget andet så er der også meget lang ventetid, til den i Aalborg men knap så lang i Viborg.

Håber det var brugbart.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-08-07 19:08

Citat
Har du prøvet Smerteklinikken
Har det været en hjælp for dig
hvis ikke hvad har du så gjort?

Har din læge anbefalet dig smerteklinikken
hvordan er din læge efter du har brugt klinikken?

Ser alle rødt når du nævner ordet smerteklinikken?

MVH

Det ser ud som om du skal bruge dette til noget, da det er en masse spørgsmål, du kommer med på en gang.

Er det det??????????

dr.dem

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 01-08-07 19:27

Hej Til jer alle

først tak for de svar i har givet (som jeg blev meget forbavset over)

Skulle i først udfylde et skema, og ud fra det blev i så behandlet ?
er det "normalt at man ikke kommer af med smerterne,
og kender i noget til neurogene smerter?

Når jeg skrive noget om en rød klud, er det læger - de andre afdelinger på det sygehus hvor du nu er - samt afdelingen for hjælpemidler

Der skulle vel ikke være en imellem med CP? (cerebral parese)

Laika_Pigen alle de oplysninger du kan give vil blive taget godt imod

MVH Rikki

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-07 21:17

Jeg tror ikke du spiller rent spil her.

Hvorfor forbavset?

Lidt underlige formuleringer, der ligger noget under.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-07 21:18

Citat
Ubesvarede 3
- Besvarede 22
- Annullerede 13
- Slettede 0

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 50 point
Dato : 02-08-07 00:06

Der er ingen grund til mistillid til Rikki4, jeg skriver med Rikki4 i de private meddelelser og vi udveksler erfaringer om de smerteklinikker vi er tilknyttet.

Utroligt hvad I kan finde på at skrive dr.dem og Teil?? Denne gang synes jeg I går over stregen - hvorfor dog gå ind og så mistillid i et så alvorligt spørgsmål som dette??

Rikki4 skal nok selv svare Jer men jeg blev lige gal, idet jeg har skrevet sammen med hende gennem nogen tid nu.

Når man har kroniske smerter 24 timer i døgnet, så forsøger man af AL sin magt, at finde lindring!! Man forsøger at finde andre i samme situation og håber på at nogle af disse måske har en ide som man selv kan bruge i sin behandling og foreslå sine behandlere.
Dette er en helt naturlig ting.

Rikki4 spørger f.eks. :
Citat
Der skulle vel ikke være en imellem med CP? (cerebral parese)

Jeg kunne spørge : Der skulle vel ikke være en imellem med Tripple Arthrodese?

Jeg ser intet underligt i at søge andres erfaringer med smerteklinikkerne - jo flere oplysninger man har, jo bedre kan man måske forstå de ting der sker - og ikke sker.

Nå - det var bare det

Natnat herfra

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 02-08-07 00:19

Hej Teil

Med hensyn til dit citat så ser det sådan ud fordi jeg ikke forstår systemet
og jeg ikke aner hvad jeg har gjort forkert, men jeg undskylder mange gange
Citat
Ubesvarede 3
- Besvarede 22
- Annullerede 13
- Slettede 0

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 02-08-07 04:42

TAK VEN

Teil & dr_dem

Ja i har for mange timer siden fået svar
Rikki

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-07 09:35

Citat
Utroligt hvad I kan finde på at skrive dr.dem og Teil?? Denne gang synes jeg I går over stregen - hvorfor dog gå ind og så mistillid i et så alvorligt spørgsmål som dette??

Rikki4´s formulering tyder på at hun har mistet jordforbindelsen.
Det ene øjeblik får man indtrykket at det handler om hende selv.
Det andet lugter det af eksamen eller en for for gallupundersøgelse.
Dernæst prøver hun at styre svarene i sine spørgsmål.

Stryge medhårs, jamre og klynke med hjælper ingen.

PS En god ven med kræft gik og havde uendelig ondt af sig selv. Indtil lægen en dag
gav ham en ordentlig overhaling, det hjalp.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-07 09:36

Lidt skrivefejl må overses.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-07 09:38

Private indlæg slettes ulæste,
eller kopieres over i tilhørende spørgsmål.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-08-07 19:23

Hej Rikki4
Jej har læst dit private indlæg og jeg giver her mine svar meget kort.

Har du prøvet Smerteklinikken (JA)
Har det været en hjælp for dig (NEJ)
hvis ikke hvad har du så gjort? (LEVER MED DET)

Har din læge anbefalet dig smerteklinikken (JA)
hvordan er din læge efter du har brugt klinikken? (GÅDET PÅ PENSION og har så snakket med ny læge og blev sendt til akkupunkttur som heller ikke virkede, så nu lever jeg med det som er nakke, skuldre og arm smerter pga. slidegigt i nakke). Jeg arbejder så på fuldtid da jeg lever med det, men tager også et tår en gang imellem, hvilket man kan se her på kandu en gang imellem når jeg skriver forkert, men så er smerterne også væk og bogstaverne er der efter.

dr.dem

Ser alle rødt når du nævner ordet smerteklinikken?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-08-07 19:30

Teil
Jeg tror SGU du har ondt et eller andet sted

dr,dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-08-07 19:55

Ser alle rødt når du nævner ordet smerteklinikken? ( VED DET IKKE)

dr.dem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-07 20:02

Citat
Teil
Jeg tror SGU du har ondt et eller andet sted

dr,dem

Godt der findes smerteklinikker.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-08-07 20:06

Citat
Godt der findes smerteklinikker.

Kan ikke se du har været der (i jounalen)

dr.dem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-07 20:07

Jeg er pine mig selvlært.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-08-07 20:11

Citat
Jeg er pine mig selvlært.

Er du også venstrehåndet onanist??????

dr.dem

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 02-08-07 20:41

Det er squ synd sådanne 2 elementer skal ødelægge sådan en tråd som denne.

Du kan blackliste dem.

Hvis du ønsker det så kan vi snakke sammen over msn.

Jeg har prøvet lidt af hvert, da jeg for 3år siden kom ud for en trafik ulykke, bliver påkørt frontalt i venstre side i et lyskryds for en svingende ikke holder sin vigepligt da jeg skal lige over.

Går med piskesmæld, smerter i nakke, skuldre, arme, fingre som sover hele tiden, stråle smerter ned i ryg og baller, og konstant hovedpine.

Går så til fys 2-3 gange om ugen, samt smerte centret, plus noget skod aktivering gennem kommunen da jeg er blevet fjernet fra sygedagpengene og på kontanthjælp.

Men du kan skrive til mig privat hvis du ønsker mere kontakt evt. over msn.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-07 21:04

Citat
Går med piskesmæld, smerter i nakke, skuldre, arme, fingre som sover hele tiden, stråle smerter ned i ryg og baller, og konstant hovedpine.

Du overdriver ballalaika.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 02-08-07 21:25

Citat
er det "normalt at man ikke kommer af med smerterne,

Det ved jeg ikke, for jeg kender kun min mands tilfælde.

Men noget af det, de bl.a. gjorde, var at sætte sig ind i hans døgnrytme. Det betød at de kunne medicinere ham mere hensigtsmæssigt, bl.a. ved at give ham depottabletter i stedet for de alm. piller lægen havde ordineret.
Desuden ved de noget om hvilke smertestillende piller der virker godt sammen. F.eks. får min mand to forskellige slags, der forstærker hinanden.

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-07 21:29

http://www.medicinkombination.dk/Default.aspx

Citat
På Medicinkombination.dk kan du søge på samtidig brug af medicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler og grapefrugtjuice.
Du kan søge på enten navn eller indholdsstof – altså det stof, som virker i medicinen.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 02-08-07 22:18

Teil

Hvad fanden ved du om hvad jeg fejler og ikke fejler og hvad fanden bilder du dig ind og sige at jeg overdriver?????

Du er stadig det dummeste svin her inde og kommer med de dummeste kommentar om intet, samt du er latterlig at høre på. Hvis ikke du kan sige noget fornuftigt så LUK!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-07 22:21

Citat
Hvad fanden ved du om hvad jeg fejler og ikke fejler og hvad fanden bilder du dig ind og sige at jeg overdriver?????

Du er stadig det dummeste svin her inde og kommer med de dummeste kommentar om intet, samt du er latterlig at høre på. Hvis ikke du kan sige noget fornuftigt så LUK!!!

Tak for de smukke ord.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-08-07 00:30

Teil, jeg ser ingen ynk i noget af det Rikki4 skrev, måske du trænger til nogle briller..
Vær sød at lade være med at ødelægge tråden Teil, du kan ikke være det bekendt!!

________________________________________

Om det er normalt at de ikke kan fjerne smerterne, det ved jeg ikke, jeg ved kun hvad der er gjort og sagt i forhold til mig selv.

Man har allerede nu, hvor jeg stadig er ret ny på Centeret (siden marts) sagt at man ikke kan fjerne smerterne MEN at man mener at kunne få dem ned i et tåleligt leje.
Denne besked er jeg tilfreds med, da jeg ikke havde forventet at blive smertefri men kun at de kunne give mig noget livskvalitet tilbage.

Det er osse en ny medicinering de forsøger på mig, netop med depotpiller og anden kombination end jeg er vant til - jeg er stadig fuld af optimisme og håb.
Jeg synes dog at diverse optrapning og nedtrapning er utrolig tidsrøvende - men det kan man jo ikke slippe for.

Mvh. Dorthe

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 03-08-07 19:58

Måske der er nogen der kan have glæde af den her

http://www.netdoktor.dk/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=619

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-08-07 23:49

Linket vil desværre ikke vise det. Den siger netdoktor ikke tillader dette.

Godkendelse af svar
Fra : Rikki4

Dato : 16-08-07 20:30

Tak for svaret vil.du.