/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tvangsauktion
Fra : sødprinsesse
Vist : 633 gange
50 point
Dato : 01-08-07 09:16

Hejsa!.... Og undskyld hvis jeg lægger mit spørgsmål ind på et forkert sted, men kan ikke rigtig finde andre steder det hører hjemme

Jeg går med tanker om at købe hus i fremtiden, og har tænkt på hvor man egentlig kan se huse til salg, som er sat på tvangsauktion?
Det er ikke så pænt at gå efter dem.............. men den enes død, er jo som bekendt den andens brød, og jeg vil jo gerne sidde billigt...

Håber nogle kan hjælpe mig.

På forhånd tak!!

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-08-07 09:23
Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-08-07 09:25

Eller (lidt mere omstændig) på www.statstidende.dk . Alle tvangsauktioner skal offentliggøres her.

Hvis du også vil søge på andelslejligheder, så skal du kigge under "løsøre", fordi der i det tilfælde er auktion over selve andelsbeviset, hvor lejligheden "bare følger med"...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-07 09:27

Det er ingen garanti for en billig husleje.
Det kan derimod være et dårligt vedligeholdt hus,
med efterfølgende håndværkerregninger.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-07 09:31

Njaa prinsesse. Gjorde det selv for år tilbage, men det var oftest noget skrammel der var til salg. Og det der var noget værd, røg alligevel op i pris.

Men jeg brugte www.boligsiden.dk flittigt og fandt min residens der.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-07 09:33

Søgefunktionerne er faktisk rigtig smarte synes jeg. Og hvis du kigger dagligt med samme søgekriterier afmærkes nye, så man hurtigt kan slå til. Sådan gjorde jeg. Første eller anden dag fangede jeg annoncen. Bad om at se. Så samme dag. Afgav næste dag et bud på hytten og den var min.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 01-08-07 10:17

jeg har været til tvangsauktioner, og syntes det var et problem at besigtigelsen var kort og foregik i store grupper. Er der nogen der ved hvordan det er med reklamation over skjulte mangler? Normalt kan man jo sagsøge sælger, kan man også det ved tvangsauktioner? Under alle omstændigheder kan man ikke klippe håret af en skaldet.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-08-07 10:25

--> klemme2006:

Burde du ikke oprette dit eget spørgsmål med betaling i egne point...?

Ved tvangsauktioner er det "købt som beset" - men der er jo heller ingen købetvang! Og der er jo en del papirer, som kan og bør læses, før man beslutter sig...

Man kan sagtens gøre en god handel - hvis man er vågen og tænker sig om.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-07 10:33

Prinsesse
Du kan forsøge dig med Låsby Svendsen.
Han sælger alt.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-08-07 17:06

hvis du køber på tvangsauktion er der ingen mulighed for at klage over skjulte mangler. så køber du huset som beset og står selv med hele ansvaret. så det kan blive et meget dyrt bekendtskab.