/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Blomster-Hans fra Sydsjælland
Fra : Rytterknaegten
Vist : 863 gange
499 point
Dato : 31-07-07 18:34

Hej igen igen.
Nu har jeg fundet ud af(med god hjælp af kandubrugere) Blomster- Hans IKKE skal søges Aalborg, eller i Nordsjælland, og dog hvem ved??
Blomster-Hans var vist fra Næstvedegnen og solgte silkeblomster i Sydsjælland, og på Sydhavsøerne.
Kender nogen noget til hvem han var/er???
Mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 31-07-07 19:28

Hej

Har du prøvet at henvende dig til lokalhistorisk arkiv i Næstved, præstø, Vordingborg - det kunne jo være de har hørt om ham.

Lis

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-08-07 00:23

Er det et billede du kender til ?

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=24226

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-08-07 00:33

Og hvis det ikke er dig, så må du tage kontakt til:

info@seniorcamping.dk Per Søfeldt Jessen

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-08-07 00:39

Per Søfeldt Jessen er omtalt på denne side med et tlf. nr. http://www.fiskeren.dk/Junior/Skole.html

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 499 point
Dato : 18-08-07 01:04

Hedder Blomster-Hans, Hans Nielsen, og bor i Odense ?

http://www.odense.dk/Topmenu/Voksneaeldre/%C3%86ldrer%C3%A5d%20og%20Lokalr%C3%A5d.aspx?lg=print

blomsterhans@jubii.dk

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : PerJakobsen

Dato : 18-08-07 01:57

Blomster-Hans blev i daglig tale kaldt Perle. Han var en af Næstveds originaler som boede i en skurvogn uden for byen. Men kom hver dag og solgte blomster m.v . Han kørted med en ladcykel fyldt med 10-12 foxterrier, samt hans varer I EN PÆREVÆLLING. Han var en agtet pæn mand med mange faste kunder i byen. Man kunne også i ny og næ købe en hund - og ofte så man i den lokale avis en annonce - hvor der blot stop - Blomster Grønt Sælges PS. Jeg optræder stadig - Hans Andersen. Hvad han optrådte med ved jeg ikke - Vi hazr ikke set Perle de sidxste 10 - 12 år.

Per
ældre Næstvedborger

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 18-08-07 09:54

Hej Jakjoe.
Billedet af Blomster Hans havde jeg set, og været i kontakt med Per, ellers fint nok.
Måske skulle jeg tjekke Odense.
Mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 18-08-07 09:58

Tak til Per Jakobsen, jeg tror der er en mulighed der, det lyder spændende, men muligheden for at han ikke er her mere er nok muligt.
Hvis du kan finde mere hører jeg gerne fra Dig igen.
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-08-07 10:13

Rytterknægten> Den Blomster-Hans du søger, er det Nielsen eller Andersen eller måske et helt andet efternavn ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 19-08-07 09:31

Problemet er at jeg intet efternavn har!!! og silkeblomster var vist det han kørte/gik? rundt og solgte. Men han gik måske over til den æget vare: blomster/grønt etc etc???
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-08-07 17:37

Hej Rytterknægten
Jeg hopper lige på tråden, og jeg håber du denne gang har held med at finde ham.
/PG

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 20-09-07 01:22

Tak for svaret jakjoe, og for dit engagement for spørgsmålet.
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-09-07 08:32

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe