/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Blæksprutte af garn
Fra : Søsser
Vist : 3393 gange
50 point
Dato : 31-07-07 17:16

Hejsa
Er der nogen der kender til de blæksprutter, som man kan lave af garn. De har runde hoveder og flettede ben. Jeg kan ikke huske hvordan man laver dem, er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-07 17:19

Du skal bruge en lille kugle f.eks af flamgo (købes i en hobbyforretning, dernæst klipper du garn i den ønskede længde, så det dækker kuglen og længde til ben.

Dernæst vikler du garn rundt omkring, under kuglen, så det bliver en slags hals, så fletter du det antal ben, som du har viklet garn til

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 31-07-07 17:47

Du tager et tykt bundt garnsnore, oppe foroven snurrer du en tråd fast omking....så puttes "hovedet" (enten en kugle af flamingo eller noget sammenkrøllet stof el.lign) inden i garnbundtet og lige nedenunder snurres en anden tråd fast.

Så deler du garntådene i lige så mange ben du vil lave, og derefter deles hvert "ben" i 3 og flettes.

Og hvert ben afsluttes ligesom hovedet med at der snurres en snor omkring.

mvh dova

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-07-07 20:12
Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-08-07 01:50

Jaaahhh Balcanard....det er lige nøjagtigt sådan

Godkendelse af svar
Fra : Søsser

Dato : 01-08-07 12:00

Tak for svaret dova. Det vil jeg prøve så