/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
stille fugle?!!
Fra : flameofudun
Vist : 1606 gange
20 point
Dato : 31-07-07 11:43

Er der nogen der kender til en fugleart der er stille og rolige om natten og som kan trives i et fuglebur? ( har desværre ikke mulighed for voulliere). Jeg undersøgte vagtler, men fandt ud af at de hvist flyver op om natten og derfor også kræver voullliere...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-07 12:08

De fleste fugle er stille om natten, såfremt der er roligt og mørkt.

Hvilke der så trives i et bur, det er der da mange der gør såfremt buret er stort nok , men selvfølgelig er det bedste hvis de så også kommer ud og flyve i stuen hver dag.

Du kan læse lidt om de mest populære burfugle og krav til burstørrelse, pasning mm på

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/

Klik på menupunktet Pasning af dyr

mvh dova

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-07-07 12:47

Undulaten er en selskabsfugl og man bør derfor have to af dem

De er stille og roilge om natten hvis man lægger et dække over dem (vi brugte bare et håndklæde) og dette gælder da vist de fleste fugle?

Kanariefuglen holdes jo osse som burfugl og minder om undulaten, det er dig mit indtryk at undulaten er den der er nemmest at 'dressere' - få til at blive rigtig håndtam osv., hvorimod kanariefuglen er den stærkeste, mest hårdføre MEN det er KUN mit eget indtryk, vi har haft begge arter her.

Det er umådeligt vigtigt at buret er stort nok!! Det kan ikke siges for ofte hvor vigtigt det er - OGSÅ selvom fuglen evt. er ude af buret meget af tiden! Buret er dens hjem og tryghedsbase og det skal være stort nok til den og selvfølgelig til at den lige kan give de små vinger en ordentligt basketur

Held og lykke med dit valg!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-07-07 15:18

For enhver pris.. Undgå UGLER

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 31-07-07 19:42

Jeg havde en undulat som var så sød, men den blev glad hver gang solen stod op og skulle absolut annoncere det for hele huset hver gang det skete, selvom den var dækket til. Så det holder ikke helt at de altid er stille bare de er dækket til.

Vixen

Kommentar
Fra : join

Dato : 31-07-07 22:54

Koeb en udstoppet fugl,
saa slipper fulgeln ogsaa for at sidde i bur! @#$%^&,
i livstids faengsel

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 04-08-07 18:39

Hvis du sætter større pris på en stille fugl end en tam fugl, ville jeg nok vælge kanariefugle...

Har selv haft undulater - hvor jeg ganske enkelt faldt pladsk for deres KANON søde udseende -
men når man sidder og snakker(med sine gæster), spiller musik eller høre radio/TV, SÅ begynder de at skræppe helt vildt op.............

men husk at holde af den og snak med den "hele tiden" - især vhis du kun køber 1 - fordi det er dræbende for såvel dyr som mennesker at føle sig ensom. Den skal altså ikke kun bruges som en "nipsgenstand", man bare kigger på indimellem!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-08-07 00:05

Nå, det ser ikke ud til at spørgeren er helt vildt interesseret i vores svar?

Jeg kapper fluebenet, jeg synes det er lidt specielt at være fraværende når man netop har stillet et spørgsmål som helt fremmede mennesker gør en seriøs indsats for at besvare.
Det er noget som kan få nogle til at fravælge at prøve at hjælpe.
Dog ikke mig, jeg kapper bare fluens ben og damper videre til næste.

God søndag til jer alle i tråden, jeg synes sq det er nogle gode svar i har givet - allesammen!

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-08-07 00:08

BEKLAGER! - mit mavesure indlæg, jeg så først nu at brugeren 'flameogudun' er helt ny her på kandu.dk, så kender vedkommende nok ikke helt til 'forretningsgangen' herinde endnu og jeg undskylder !

til kandu 'flameofudun' ! Håber du bliver tilfreds med at være her, det er en side hvor du kan få hjælp til næsten alt og måske får du endda mulighed for selv at hjælpe en anden

Vh Dorthe.