/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
256 MB ATI® Radeon® Xpress 115
Fra : Gizmo1226
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 30-07-07 23:45

nogle der har noget at sige omkring dette grafikort ?

jeg kan ikke finde nogle samenlininger.
jeg er ikke så glad for ati så jeg ville lige hører om der var nogle der har noget ris/ros omkring dette grafikkort...

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 30-07-07 23:46

det er et grafikkort der sidder i en bærbar, som jeg har tænkt mig at købe til efterskole, den skal bruges til lidt spil lidt 3d redigering og mest af alt bare at kunne kører stabilt...

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 00:47

Kan vi ikke få navnet på computeren du vil købe?

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 31-07-07 12:00

en Dell nspironTM 1501

Det er den computer længst til venstrer...
her er et link
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/3x_nb_cat1?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&redirect=1

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-07 20:17

Det er jo ikke oige et grafikkort der er beregnet til spil. Prøv at se her hvor langsom chippen/ clockfrekvensen er

http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon-Xpress-1150.2173.0.html

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 20:21

Delt hukommelse er ikke godt

Hvis du vil bruge den til spil skal hukommelsen/rammene være dedikeret<<<<

hvis de er delt tager grafikkortet på pc'ens ram og det sløver hele systemet

Find en pc med 256 dedikeret ram, så rykker den til spil

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 20:55

Bilka har altid et godt tilbud> http://bilka.dk/internet/bilka/menu/main.nsf

Tjek lige det ud og se om der er noget der, men det komme nok til at blive lidt dyre en den du ellers havde set på, når den skal kunne tage spil..

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 31-07-07 21:28

1, bilka vil jeg ikke have....
2, er du klar over hvor dyr en bærbar bliver hvis den ikke skal dele ram men grafikkort ?
3, det var ikke fordi at jeg ville hører at det var dårligt med delt ram, men aom grafikkortet var pålidelig og stabil og kunne kører en smule...

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 21:36

mellem 6-7000kr kan du få en god pc med dedikeret ram (Bilka eller lign.), ellers kan du ta' en med 128 dedikeret ram grafik..

Hvad er der galt med Bilka???

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 31-07-07 22:10

jeg kender det firma der servisere deres maskiner.. og det kan jeg ikke vente på..

jeg har max 5k at købe for...
så det er begranset..
og så vil jeg gerne have en dell fordi det har min far ikke haft en skid med.. det er ind og så repareret og ud igen.. ikke stå 14 dage til en måned på en hylde...

bare for at understrage hvad det er... det er et grafikkort i en bærbar vi snakker om..
men jeg synes 4790 kr for den maskine er okay, så jeg ville lige hører om grafikkortet...

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 31-07-07 22:25

Rettelse af navn....

256 MB ATI® Radeon® Xpress 1150-grafikkort med HyperMemory™

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 22:35

De fleste af Bilkas maskiner er nu også Dell, men jaja...

Okey, så er mit svar at jeg ikke er en god ide med delt grafik til spil...

Måske er der andre der har et forslag til en maskine..

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 31-07-07 22:39

det er KUN Dell der sælger dell maskiner!

og for det meste er bilkas maskiner hp... eller også et ukendt mærke...

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 23:02

Ops..

Du har ret, tænkte på hp da jeg skrev det

Men hp's maskiner skulle nu være meget gode..

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 31-07-07 23:19

ja... der er bare det med at servis betaler du ikke for... jeg havde en computer inde i over en måned... elfter flere opringninger fandt de da den på en hylde og fik den fikset og så kom den tilbage uden orginalkasse...

dell betaler du lidt for servis...

(tror det staves sådan)

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 31-07-07 23:22

men det var GRAFIKKORTET jeg ville vide noget om... ikke computeren...

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 01-08-07 00:09

Okey, jeg kom måske ud på et sidespor, men nu har jeg udtalt mig om grafikkortet, der sikkert mere at sige om det, men så klog er jeg ikke -der kommer nok andre..

Okey, der kan selvfølgeli være noget med servicen der(<----ved jeg ikke noget om , men grunden til at jeg foreslår det er at du nok skal gikke efter tilbud hvis du vil ha' en computer med et grafikkort til spil -til den pris.. (Nu røg jeg igen ud på sidesporet )

Synes du skal forhøje point'ene, så indlægget ryger til tops igen og høre, om der er nogen der har andre foreslag<<<<<------------

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-07 00:11

dårligt grafikkort til spil - simple as that

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 01-08-07 13:19

okay fijala..
jeg er nu mest til Gefouce... men det kan man ikke forvente af en bærbar til omkring 5k...

Godkendelse af svar
Fra : Gizmo1226

Dato : 01-08-07 13:21

Tak for svaret Fijala.

jeg vælger at give piontene til Fijala...
tak for alle svarene og komentar..

//Gizmo

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-08-07 20:14

tak for det, men hjalp det dig i din viden

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 01-08-07 23:33

det hjalp da med at jeg ved at det ikke er godt til spil... men det regnede jeg desværer også med...

men nu har jeg bestilt en bærbar med det grafikkort... fik over 700 kroners rapat...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-08-07 21:50

jamen så held og lykke med den lille nye

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 05-08-07 20:51

LOL :p
den skulle komme her i denne uge... men jeg ved ikke om den kommer.. :P

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 05-08-07 21:08

Hehe

Okey, held og lykke med den