/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Akne ar? Nogen foreslag
Fra : Junkboxs
Vist : 2110 gange
100 point
Dato : 28-07-07 22:37

Hey, jeg er en ung fyr og jeg har gået og haft en del bumser, for noget tid siden.
jeg for stadig bumser, men det tager kun en uge(til 1½) for dem at forsvinde igen, fint.
Men jeg får nogle rødlige plamager (akne ar) efter mine bumser, og min hud skal lige
te sig som ingen af mine venners. De for også det rødlige pletter efter bumserne, men
deres er væk efter 1 md. max. 2 og jeg kan have dem i over et år før at de forsvinder
væk(og på et helt år er der rigtigt mange pletter).
Det pynter ikke på mit ansigt, og det sænker mit selvværd rimeligt meget (ud over alle de
"normale" teenage problemmer).

Jeg ville høre om der nogen der ved hvordan man kan få pletterne væk?(ihvertfald hurtigere
ind de gør nu?) og lad være med at skrive, du skal bare spise sundt - for det forsvinder de
ikke af.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-07 22:43

Jeg syntes du skal gå til din læge, og evt. få en henvisning til en hudlæge.

Det er alm. kendt at a-vitamin creme, sliber huden, men prøv at snakke med en hudlæge om det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-07-07 23:16

Jeg har læst et af dine tidligere spørgsmål om akne.

Mit råd er, at du i en preiode ikke prøver at behandle det selv. Jo flere salve/cremer du bruger, så ødelægger det din hud, hvis det ikke er en specialist, der har anbefalet det.

Desuden vil jeg påstå at ingen bruger kan råde dig til den optimale løsning. Det kræver en undersøgelse hos en specialist. Det er jeg ikke og tvivler også på at andre brugere er det

Citat
Junkboxs Vist : 146 gange
50 point
Dato : 06-03-07 14:05

--------------------------------------------------------------------------------
Hey, jeg er en ung fyr der har kæmpet mod mine bumser i 6 år.
Jeg har brug et utal at produkter uden at det hjælper. Jeg tænkte på
om der kunne betale sig med en laser behandling, så er der nogen der kan
fortælle om det? virker det? er det effektivt? kan det give ar? ovs.
- På Forhånd Tak

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 29-07-07 10:39

Jeg kæmpede i en periode af min ungdom med mange bumser, som også gav acne-ar og røde pletter, der var meget generende. Jeg valgte at gå til en hudspecialist og få renset min hud 1 gang om ugen. Problemet er, at når man selv "opererer" på sine bumser, så bliver det aldrig helt sterilt og betændelsen kan brede sig unde huden, og det gør ondt værre.
Hos en hudspecialist (på en skønhedsklinik) får du først en dampbehnadling, som får dine porer til at åbne sig, så det er nemmere at rense og få det ud, der skal ud. Bagefter bliver huden behandlet med en særlig ansigtsmaske og porerne lukket. Jeg fik strengt besked på ikke at "pille" i bumserne, så jeg overlod behandlingerne til hende, og det hjalp.
Det eneste, jeg måtte gøre, hvis jeg havde en bums, var at smøre tandpasta på ved sengetid. Det er et gammelt trick, og det renser og desinficerer huden og får en evt. urenhed til at tørre ud i mange tilfælde. Ikke i de tilfælde, hvor infektionen sidder dybt under huden, selvfølgelig.
Der er også den mulighed, at du kan få huden "slebet", - jeg ved dog ikke om det skal ske hos en lægelig hudspecialist eller om det kan ske på en skønhedsklinik.
Iøvrigt kan jeg fortælle dig, at der er rigtig mange mænd, der får ansigtsbehandlinger på skønhedsklinikker, - det er ikke kun noget for piger/kvinder.
Og endelig findes der make-up dækstifter, som man kan bruge til at dække de røde pletter med. Det er sådan noget alle piger, med problemer som dine, bruger. Så bliver de røde plamager ikke så tydelige, og så behøver du ikke at bekymre dig for, om folk ikke ser andet end de røde pletter og plamager. For når man plages af bumser, tror man nærmest ikke, at folk kan få øje på, hvordan man ser ud, for det føles som om bumserne lyser som røde lygter i mørke!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-07 10:43

For at undgå bumser, kan du også bruge et andet husråd

Du blander gær med citronsaft til en grød, lader det sidde på huden max 15 min, hvorefter du vasker det af igen, du kan derefter smører ansigtet med en creme.

Denne behandling er meget effektiv og må max bruges et par gange om ugen

Kommentar
Fra : o0Cateye0o

Dato : 29-07-07 20:54

hej jeg har også døjet meget med acne førhen og jeg gik til lægen...
han fortalte mig at hvis jeg ikke ville til en hudspecialist, så kunne jeg hver morgen og aften skruppe mig med en engangsvaske klud UDEN SÆBE, bare med vand.
Jeg var meget flittig til at gøre det og samtidig stoppede jeg helt med at spise chips, som jeg nu er så glad for.
Efterhånden synes jeg at jeg fik færre og færre..
de gik ikke helt væk men jeg fik da ihvertfald meget mere selvtillid
Jo gladere man bliver, bliver ens krop utroligt nok også meget sund. måske hjælper det også dig man ved aldrig...

brug heller aldrig fed creme det er bedre din hud er en lille smule tør og hele tiden ren..

hilsen Jeanette

Kommentar
Fra : o0Cateye0o

Dato : 29-07-07 20:55

det er jo heller ikke noget som kan skade at prøve....*Ss*

Godkendelse af svar
Fra : Junkboxs

Dato : 05-08-07 19:43

Mange Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : assp

Dato : 31-10-07 12:16

Hej

Du kan prøve, at bruge en creme med AHA-frugtsyre, som pealer huden ( se her http://www.123hjemmeside.dk/susans-side/5413975 ) og evt. lave et udtræk af røllike, som er sammentrækkende og får ar til, at hele hurtigere