/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Iltrensning
Fra : fætter
Vist : 639 gange
50 point
Dato : 25-07-07 13:40

Iltrensning hvad er det for noget. Jeg er støt på udtrykket med noget grej der er beregnet til ren ilt.
Men hvad betyder det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 13:47
Kommentar
Fra : fætter

Dato : 25-07-07 13:51

Tak for tippet, men de ting der bliver omtalt er rensning med ilt, altså noget med micro organismer og den slags. Jeg formoder at vi er i en lidt anden boldgade her. Mit eget gæt er at det er noget med at det skal være total fedtfri.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 14:00

I så fald kan det være et mekanisk filter,
cykloneteknik eller lignende

Kommentar
Fra : fætter

Dato : 25-07-07 14:03

Det er noget man gør ved komponenterne der indgår i et eller ander kredsløb. Fx ventiler koblinger og slanger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-07 14:11

Jeg kan ikke svarer dig på dit spørgsmål, men prøv at kikke på dette link, måske du kan finde svaret her

http://www.duda.dk/Grundfag/Fysik___kemi/fysik___kemi.html

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 14:13

i hvilket sammenhæng sker dette?

Kommentar
Fra : fætter

Dato : 25-07-07 14:19

FX en dykkerflaske skal jo være ren, det siger sig selv. Men hvis den skal bruges til luft med et ilt indhold der er over en vis % del som jeg ikke kender precist, ja så skal fx flaske ventilen være "iltrenset"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 14:44

OK så er jeg med. Kan denne artikel hjælpe.
http://www.dykcen.dk/html%20sider/info/gode%20tips/Nitrox.html

Kommentar
Fra : fætter

Dato : 25-07-07 14:53

Ja, der har du fat i noget af det rigtige!! men er der tale om en særlig proces, eller er ilt renset, et udtryk for at være ren nok til at komme i nærheden af ilt??

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 25 point
Dato : 25-07-07 17:17

Her må jeg melde pas. Prøv et dykkerforum hvis ingen her melder sig.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=forum+for+dykkere&btnG=S%C3%B8g&meta=

Kommentar
Fra : jsvest

Dato : 25-07-07 18:36

Hvis ren ilt kommer i forbindelse med olie selvantænder det . Så ilt rensning må være = affedtning

Godkendelse af svar
Fra : fætter

Dato : 25-07-07 23:37

Tak for svaret Teil.

Du kommed med et par gode hint.