/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Aflastningsfamilie -Plejefamil
Fra : lexiben2
Vist : 711 gange
100 point
Dato : 24-07-07 22:08

Hej

Kender nogen et godt link til hvor man kan få overblik over, hvor meget kommunen skal betale i godtgørelse til familiemedlem, der går ind i fuldtids aflastningsfamilie\plejefamilie.

M.v.h. Lexiben2

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-07 22:15

Det er en løn man "forhandler" sig til, alt efter hvor stort behovet er for pleje af barnet, med hensyn til specielle behov mm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-07 22:16
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-07-07 22:45
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-07 22:52
Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-07-07 23:26

Hvis der er tale om familie kan der så vidt jeg ved ikke blive tale om at man kan ansættes som plejefamilie. De udgifter man måtte få skal forældremyndighedsindehaveren således afholde.

At kommune så kan støtte op omkring et privat aftalt aflastningsforløb med nogle mindre beløb til transport og lign er en anden sag.

Jeg har prøvet at finde nogle §§ der sagde noget om hvem der kan ansættes man har ikke umiddelbart kunne finde noget, men det siger sig selv at ingen sagsbehandler med fornuften i behold vil ansætte nærtstående familie til barnet med de indbyggede konflikter det kan give.

Venlig Hilsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-07 23:36

Thomas.Hougaard.... Det kunne jo tænkes at det var så tragisk, at begge forældre var døde, og en moster e.lign tog børnene til sig, uden at adopterer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 09:42

Citat
Det kunne jo tænkes at det var så tragisk, at begge forældre var døde, og en moster e.lign tog børnene til sig, uden at adopterer

Det kan en "moster" altså ikke bare lige gøre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-07 11:24

Refi, der har da været nogle sager, hvor børnene heldigvis har kunne blive hos familien, godt nok først efter at have været i medierne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:27

Det skal stadig godkendes....

Det er ikke noget du bare selv kan vedtage....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:29

Du kan selvfølgelig godt "forære" dine børn til naboen, men så er det sandelig uden nogen form for støtte andet end det du selv betaler

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-07 12:08

Refi, jeg ved godt det stadig skal godkendes (venligt ment), det er bare så tragisk at børn kan miste deres forældre, og det nærmeste netværk ikke kan få lov at træde til, uden at det først skal i gennem medierne for at de sociale myndigheder får øjnene op, og tænker på barnets/børnenes tarv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 12:11

Korrekt....

Men det er vel ikke det spørgsmålet drejer sig om....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-07 12:45

Refi.... Det var ikke mig, der begyndte at "dreje" spørgsmålet, jeg prøvede at forklarer hvorfor spørgsmålet kunne være opstået

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 13:01

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 25-07-07 13:17

Nordsted1 hvis forældrene dør og der er personer i familiens netværk der an overtage opgaven med at opdrage børnene er dette den mest almindelige måde at gøre det på.

Husk på at når du læser om sager i medierne så hører du dem kun fra en side fordi forvaltningen har tavshedspligt.

At påstå at en forvaltnings ansat med vilje skulle handle imod børnenes tarv er i bedste fald en temmeligt uigennemtænkt påstand.

Venlig Hilsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-07 13:28

Thomas du skrev

Citat
Hvis der er tale om familie kan der så vidt jeg ved ikke blive tale om at man kan ansættes som plejefamilie. De udgifter man måtte få skal forældremyndighedsindehaveren således afholde.

Og nu skriver du følgende

Citat
Nordsted1 hvis forældrene dør og der er personer i familiens netværk der an overtage opgaven med at opdrage børnene er dette den mest almindelige måde at gøre det på.

Bortset fra det, er det spørgsmålet fuldstændig uvedkommende.

Fjerner fluebenet her

Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 26-07-07 07:28

Tak for svaret Nordsted1.