/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af pudset væg
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 3723 gange
200 point
Dato : 24-07-07 17:05

Er nu blevet færdig med at pudse en indvendig murstensvæg således at murstenene nu er skjult.

Jeg har pudset med en fin sandmørtel og har fået en rigtig fin glat overfalde. Denne skal nu males men hvordan skal der grundes på et puds lag og hvordan skal der males.

Venlig Hilsen

Thomas

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 24-07-07 17:26
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-07-07 19:38
Accepteret svar
Fra : Laika_pigen

Modtaget 200 point
Dato : 24-07-07 22:25

Hejsa

Du skal ha grundet din væg med Microdispers/Forankringsgrunder for at din væg ikke skal suge alt den maling til sig som du giver den.

Det kan du blande 50/50 med vand også pensle/rulle eller sprøjte på. Pensle sviner mindst men tager også længst tid.

Der efter maler du bare din væg som du nu ønsker det.

vh Laika_Pigen.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-07-07 22:28

Tak for svaret Laika_pigen.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 24-07-07 22:29

Forresten lige et link til en Microdispers som du kan bruge.
Som maler er det den jeg arbejder med.

http://www.sgc.sadolin.dk/?alias=showproduct&placement_name=content.product&add_content_id=4167

vh Laika_Pigen

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 24-07-07 22:33

Jammen var da så lidt.