/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Airbrush tattoo
Fra : Iselou
Vist : 1783 gange
50 point
Dato : 23-07-07 22:07

Hej alle.

Jeg står og skal købe en gave til min kusine. Det burde være meget nemt når man ved hvad man skal gå efter men knapt så nemt når man ikke ved hvor det købes! Det jeg leder efter er sådan en airbrush (Sprøjtepistol), en kompressor og tattoofarver. Ja altså jeg har set at sådan et sæt koster omkring 5000,- hvis du køber gennem nettet. Det har jeg ikke tænkt mig at skulle give for det når jeg har hørt at det kan få billigere. Jeg er nu kommet frem til at købe det hver for sig. Hvor kan jeg evt. købe en airbrush og kompressor til menneskelige priser? Diverse byggemarkeder eller? Og sådan nogle tattoofarver har jeg også ledt længe efter og fundet på nettet, men så skal jeg give ligeså meget i fragt som jeg skal give for produktet, så i hvilken butikker kan jeg finde sådan nogle farver. Det må IKKE være henna da jeg har hørt mange advarsler om det, og det har jeg ikke lyst til at forære min kusine.

Det ville være rigtig dejligt hvis jeg kan få noget hjælp. Jeg har heldigvis været tidligt ude og lede så der er stadig noget tid til hendes fødselsdag :)

På forhånd tak for din tid :)

Mvh Iselou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-07 22:19
Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-07-07 22:20
Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 23-07-07 22:34

Refi & Iah
Jeg har været på besøg hos begge sider før men priserne er desværre lidt for høje. Desuden vil jeg allerhelst høre om der er nogen som kan finde en butik så jeg ikke skal købe gennem nettet. Det har opgså noget at gøre med at jeg ikke har de kort som skal købes med osv. Men i skal begge have mange tak for jeres svar! :)

Mvh Iselou.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-07 22:54

Hvis du absolut skal have butik finder du ikke billigere priser....

Derimod kan du på ebay komme væsentligt ned i pris.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-07 22:58

http://www.rcsiden.dk/shop/airbrush-advanced-startsaet-20318p.html

Om du vil bruge den på mennesker kan du selv tage stilling til....

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 23-07-07 23:18

Refi Har fundet nogle meget billige i butikker som desværre ligger for langt væk, så det kan lade sig gøre.

Mvh. Louise

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 23-07-07 23:22

Refi Igen tak for dit link :) men er det farve der følger med beregnet til huden? Det mener jeg ikke det er. De farver som jeg har fundet på nettet hedder nemlig Tattoofarver så det er åbenbart farver specielt til huden.

Mvh. Louise

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-07 23:33

Så køber du da bare nogle andre farver....

Men der er nok ikke i den butik....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-07 23:36

Hvis ikke du bor i nærheden kan du garanteret få enhver Hobbyforretning til at skaffe det hjem....

Hvis ikke de allerede har det

Det er jo ikke alle der reklamerer på nettet......

Kommentar
Fra : strits

Dato : 24-07-07 00:54
Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-07-07 09:44

Hej Iselou!

Jeg kan ikke lade være med at spekulere på årsagen til netop den gave...!?

For en del år tilbage lavede jeg kunstige negle og dekorerede dem til den store guldmedalje. Også med airbrush. Men airbrush er ikke noget, som man bare lige går i krig med - hvis resultatet da eller skal være godt...

Jeg arbejdede med proffessionelt udstyr med kompressor som kostede en formue. Og mange af kursisterne ødelagde nålen mere end én gang. Og så skal der en ny nål til.

I begyndelsen havde jeg luften på spraydåse fra en hobbybutik, men den slipper meget hurtigt op. Og især i starten er der utrolig meget "spild" af materialer til øvelse. Selvm det jo skal til...

Derfor: Er det, fordi hun vil tjene penge med tattoo'eriet eller er det "til eget brug"? For det kan hurtig blive en dyrkøbt erfaring: Min maskine med diverse tilbehør, farver, skabeloner m.v. står nemlig den dag i dag bare i en kasse, og nåede aldrig at tjene sig selv hjem...

Men det er godt, at du/I er opærksomme på, at Henna er noget allergifremkaldende skidt.

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 11:46

Ysseven Tak for dit indlæg :)

Jeg er ikke helt sikker på om det er til privat brug eller hvad. Det går jeg ud fra da hun er 16 år gammel. Grunden til gaven er fordi at hun havde været i sydfrankrig og så at de lavede sådan noget på gaderne. Du har ret i at det er dyrt. Har set nogle høje priser jeg aldrig ville gå op og betale med mindre at det var fordi at det skulle tjenes ind igen. Har nu fundet en airbrush til 100,- og en kompressor til 500,- så det er da til at betale. Hvis det kun er til privat brug. Det er dog nogle butikker som ligger lidt væk, så jeg kan vælge at betale de resterende penge i benzin eller betale fuld pris for sådan en arbrush ;) Skabeloner har hun vidst allerede, men hvor mange ved jeg ikke. Kan høre at du også har hørt det om henna. Det er godt lige at få det bekræftet :)

Igen tak for dit svar!

Mvh. Iselou

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 11:48

refi De nævnte sidder er allerede besøgt :) Jeg var nede i en hobbyforetning da jeg var i sommerhus og der kunne hun bestille en hjem, men det var også nogle meget høje priser og jeg har meget svært ved at betale mere end jeg kan nøjes med når jeg ved at det findes billigere ;)

Mvh. Iselou

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 11:51

Alle jeg har fundet denne i harald nyborg - Er det mon noget værd?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2799&n=10

Mvh. Iselou

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 11:55

Refi

Hovsa. Denne skulle være til strits ;)

Mvh. Iselou

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 11:55

strits

De nævnte sidder er allerede besøgt :) Jeg var nede i en hobbyforetning da jeg var i sommerhus og der kunne hun bestille en hjem, men det var også nogle meget høje priser og jeg har meget svært ved at betale mere end jeg kan nøjes med når jeg ved at det findes billigere ;)

Mvh. Iselou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 11:58

Udmærket som "startsæt" - dog uden "luft"......

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-07-07 12:02

Den fra Harald Nyborg dutter ikke sådan dér.... Den mangler jo luften - hvad enten den kommer fra dåse eller kompressor!

Det var måske en bedre idé at give et gave-klippekort til en biks, der laver den slags tattoo...? Fot hvis vi snakker om en pige på 16, så er det nok kun en dille, som går hurtig over. Ellher hva'...?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-07-07 12:04

Og et stavekursus til mig...

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 12:25

Ysseven Hvis jeg køber en kompressor ved siden af? Er den så ikke okay? Jeg ved ikke helt hvad hun har tænkt sig. Det er nok bare veninder og sådan der skal have en tur :)

Mvh. Iselou

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 12:27

refi

Tror du den vil virke til det? Har nemlig hørt at man skal fylde farve i oppefra og det ser ikke ud som om at man kan det, men nu har jeg ikke så meget forstand på sådan noget ;)

Mvh. Iselou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 12:31

Den vil virke

Og er udmærket som "begyndersæt" - så finder hun nok ud af om det er noget der skal ofres mere på.....

Hul i hovedet at købe noget til flere tusinde som måske bliver brugt 1 eller2 gange......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 12:33

Rent bortset fra det kan den jo byttes hvis hun mener den er for "simpel".....

Der er INGEN problemer hos HN, bare du gemmer bonen....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-07-07 12:34

En ordentlig kompressor koster en krig...!

Jeg har for mange tusinde kroner udstyr stående - men selv de billigste kompressorer i tidligere links fra andre er ikke "billige". Og en dåse luft til næsten 100 kr. er hurtig væk...

Farven kan kommes i på flere måder: Nogle systemer sætter selve flasken på, ved andre fyldes farven direkte i sprøjtepistolen.

Hvis idé er det med airbrushen...? Er det hendes store ønske - eller bare noget hun har snakket om, og som nu er en tanke fra dit gode hjerte? For mig lyder det desværre, som om dette kan blive en dyrkøbt "ups"-erfaring, som I vil ærgre Jer over. Desværre.

Måske skulle du tjekke priser på tilbehør og derefter kan I snakke om det én gang til - især hvis hun fremover selv skal sørge for nye nåle, luften, skabelonerne og farverne!

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 12:37

refi

Det er lige netop det. Hvis hun hurtigt bliver træt af det, er det dumt at brige så mange penge. Harald Nyborg ligger heller ikke så langt væk, så det er måske det, det bliver :)

Mvh. Iselou

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 12:41

Ysseven

Ønsket er hendes eget og det står øverst på listen i år, derfor ville jeg gerne kunne glæde hende med det :) Som sagt så har hun allerede skabeloner så det er nok ikke det største problem. Noget andet er farven. Mon ikke også de kan købes til nogenlunde priser. Hvis ikke hun åbner et gadesalg, så er det nok heller ikke så tit en farveflaske bliver brugt op ;)

Mvh. Iselou

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-07-07 12:45

Citat
Rent bortset fra det kan den jo byttes hvis hun mener den er for "simpel".....

Der er INGEN problemer hos HN, bare du gemmer bonen....

Ja... Men der mangler som minimum stadig luft, skabeloner, farve + det løse, som skal til, for at skidtet bliver siddende på huden. Og det er der ikke nødvendigvis returret på, for det har HN nemlig ikke...

Men jeg er glad for, at det ikke er mig, som skal spilde penge på noget som nok ender med at blive kasseret, fordi det ikke virker som planlagt. (P.g.a. at det er noget billigt udstyr m.v. og "jeg trode, at det var bare lige...")

Men held og lykke med det alligvel.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 24-07-07 12:50

Køb du det billige....

Viser det sig at det virkelig er noget hun vil gå op i kan du jo sammen med gaven give hende en slags "dette er blot en prøve" med f.eks. tilbud om at du er villig til at betale 50% hvis hun absolut vil have proff udstyr.....

Så kommer gaven også 2 gange

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-07-07 12:51

Suk.

Så er vi tilbage til den med Henna... Heller ikke alle farver er lige gode. Så vær vågen ved køb.

Og hvis hun vil tjene penge på det, så duer dåseluft ikke længere. Og en kompressor kræver strøm. Så evt. "gadesalg" er sin sag.

Omvendt skal der nok noget omsætning til, før det hænger sammen med investeringen. Med mindr hun og veninderne gerne vil have tattoo's over hele kroppen? Og også hér skal der meget luft til. Tro mig: Sådan en flaske luft til en "hund" er hurtig tom.

Jeg ville altså tænke den igennem én gang til. Man kan købe mange tattoos for de samme penge...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-07-07 12:53

Men I har måske et ultrahøjt niveau for pris på gaver...?

For så er det bare at købe løs og give mig ret bagefter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 12:56

Citat
og give mig ret bagefter

Er der nogen der er uenige i dine meninger nu

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 14:02

Ysseven

Nu begynder det at virker som om at der kun er negative ting om det og det tror jeg nødvendigvis ikke man behøver. Min kusine er igang med kosmetiker uddannelsen og går meget op i skønhedsting. Nu har taget kursur i negle, extensions osv. udover, så jeg tror skam godt at man kan tage det særiøst når hun siger at hun godt kunne tænke sig sådan et sæt. Nej vi har ikke faste priser for køb af gaver, men det jeg ville købe er tilfældigvis bare dyr :)

Mvh. Iselou

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 14:03

Ysseven

Nu er det vidst min tur til at komme på stavekursus ;)

Mvh. Iselou

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 14:05

refi

Jeg tror sku bare jeg hopper ud i det billige og så må vi se. Som du siger kan det byttes. Tror ikke jeg kommer tættere på det jeg søger :)

I skal begge have mange tak for jeres meget nyttige hjælp!

Mvh. Iselou

Godkendelse af svar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 14:06

Tak for svaret refi. Ha' en god dag :)

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-07-07 14:18

Der er da også positive ting i det... Bevares! Har jo selv arbejdet med det i årevis.

Men jeg ved også, hvor meget det koster og kræver, før dt giver de resultater, som man gerne vil have. Hvis man altså stiller krav.

Jeg skal nok ikke begynde at fortælle om min mening m.h.t. negleuddannelser i Danmark - men der er desværre alt, alt for mange, som tror, at de kan lære på et eller to kurser. Og med den (dybest set ofte ubrugelige) viden påfører mange af dem så andre menneske permante skader og/eller allergier. Og sådan er dét bare, fordi myndighederne ikke regner det for noget. Som om man kan tage nogen uddannelse overhovedet på så kort tid...!!!

Og hvis hun gerne vil lege med airbrush, og du gerne vil sponsorere det, så er det jo fint. Jeg læste bare, at der var tale om en pige på 16, som synes at det lyder sjovt. Og ikke meget mere, før nu.

Jeg arbejdede selv med airbrush fra Too Much Fun, og er uddannet instruktør fra EZ Flow og Creative Nail. Så jeg ved godt, hvad jeg snakker om. Du kan se nogle af tingene her:

http://www.eznailz.com.au/shop/en-us/dept_5.html

Og jeg ved også godt, hvor hårdt det er, at arbejde i den branche. Især, fordi der er for mange useriøse behandlere - og for mange ukritiske kunder...

Til gengæld er det dejligt, at ikke alle har mistet troen på og lysten til denne branche og andre lignende i samme skuffe!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 14:37

Selv tak....

Lad os da håbe hun bevarer "gnisten"

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 14:43

Ysseven

Mener faktisk at det var inden for Creative Nail hun har taget de kurser. Jeg har selv været igang med kosmetologuddannelsen, så kender også meget til det, og derfor jeg tænkte at jeg kunne pålægge mig opgaven om at finde sådan en gave :) Det er rigtig ærgeligt at der er så meget bedrageri fordi at alle privatpersoner kan få adgang til diverse redskaber. Så også at man som privatperson kunne købe et tatoveringssæt med nål og maskiner. Det håber jeg da ikke at der er for mange amatøre der roder sig ud i :S Det er både godt og ondt at man kan købe så meget fra nettet af idag. Så desuden også på en side at der var en som solgte produkter fra Creative og der var negleteknikerne ikke for tilfredse med - De skal jo også have noget at leve af :) Jeg håber at jeg finder det rigtige. Ellers må jeg tage hende med ud og shoppe. Så må vi finde det sammen. Det kan være at hun har læst lidt mere på det end jeg har ;)

Mvh. Iselou

Kommentar
Fra : Iselou

Dato : 24-07-07 14:43

refi

Det har hun bare at gøre - Basta ;P