/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus Advarsel igen.
Fra : oz1eqp
Vist : 989 gange
50 point
Dato : 23-07-07 16:04

Det ser tilsyneladende ud til,at visse personer ikke ønsker at man udsender advarsler om virus
i dette forum,eftersom der ligesom bliver draget tvivl om rigtigheden i mit indlæg,så vil jeg
fremover ikke sender flere advarsler ud.
Det må dem,som ved bedre jo så sørge for fremover.
Farvel og tak.
oz1eqp

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 60 point
Dato : 23-07-07 16:13

Hej.

Jeg tror det er fordi folk ved det i forvejen og så tænker de måske ikke lige over at der faktisk kan være andre der ikke ved det.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-07-07 16:17

Hvis den er møntet på mig oz1eqp i forbindelse med bedømmelsen af dit tip?:

http://www.kandu.dk/tip16358.aspx

..så stik liiiiige piben ind

Joeh... vi vil skam gerne høste erfaringer af dine sikkert velmenende råd. Jeg påpeger blot, at de ikke er særlig informative.
Citat
Jeg har lige læst at hvis man...

..fint nok, men det er nu en god journalistisk skik at bringe en kildeangivelse.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-07-07 16:20

Tænk lige over 'udenforstående' brugeres opfattelse af mit sidste ovenstående indlæg

...hvis jeg ikke havde lagt et link til relevante tip?

Det havde så været det rene ævl !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-07 16:27

Det kan da ikke passe, en enkelt negativ bedømmelse og så gider du ikke mere, dit tip var bedre end det næste om samme emne, der var der et link, så man kunne hente ormen hold nu op med surmule og kom med andre virus advarsler, når du hører læser om dem og tag dig ikke af at nogen vil være negative

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-07-07 16:32

eeeej...fik man ormen ind, hvis man trykkede på hans link??????

kors i hytten da - tænk på dem der bare trykker med det samme af nysgerrighed

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-07-07 16:43

Rolig: Brugerens link i : http://www.kandu.dk/tip16359.aspx
Citat
This file is hosted by Tripod, a Lycos®Network Site, and is not available for download.

..er slet ikke tilgængeligt ..og har ikke været det siden tippet blev bedømt.
stl_s kom jo også med en advarsel.

Denne burde 'tipperen' nok selv være kommet med

..hvilket han/hun blev klar over:
Citat
jaja der dummede jeg mig jo men advarede jo os..

Derfor: Det er stadig min mening at man bør kildeangive sine tip, når de kommer 'udefra' nettet.

Så bliver det nemmere at tage stilling til tippets værdi.

oz1eqp -> NO OFFENCE...! Det er bestemt ikke dig jeg personligt har 'riven' ude efter.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-07-07 17:48

Det kunne også være at når nogen er negative, - så er det for at de ærgrer sig over at de selv, måske, kunne have høstet de point.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-07-07 18:01

stilkene -> Det kunne tænkes
...men er næppe sandsynligt
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 23-07-07 18:48

jeg gav 3 stjerner for ikke at pisse nogen af, men skrev ligesom Molotov at det var en anelse udukomenteret.
Der bliver med jævne mellem rum sendt falske advarsler rundt.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-07-07 18:58

Den her er nu god nok, jeg røg i vandet i går, da en veninde sendte feriebilleder

Den sender sig selv rundt, så lad være med at klikke på de skide feriebilleder.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-07 19:29
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-07-07 19:46

oz1eqp ingen grund til at tage på vej. Læste dit tip og fandt det ok, men bedømte det ikke. På kandu har du den mulighed at blackliste brugere du mener giver åndsvage bedømmelser af dine tips. Har da selv en enkelt eller to på listen jeg forventer vil bedømme udelukkende pga mig og ikke mine tips. Har faktisk overvejet en mere. Og ønsker du bagefter stadig at kunne kommunikere med vedkommende ophæver du bare blacklistningen efter tippet er bedømt. Men tak for tippet og jeg skal da gerne donere 500 til dig, hvis det er poængerne der driver værket.

...og lad os endelig bevare blacklistningen, men fjerne poængerne. Til gengæld kunne man passende fjerne annulleringsmuligheden og istedet blokere for flere spørgsmål før man lukkede sine spørgsmål.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-07-07 19:53

Ang. virus advarsler mv., så kan man da bare tilmelde sig:
- http://www.virus112.dk/dk/sidste_nyt/forside.html
- http://www.tryus.dk/nyhedsbrev/ny.asp
der er mange muligheder, hvis din antivirus udbyder ikke har den form for service.
og.... så skal man lige passe på hoaxes http://www.jur.ku.dk/virus/menu.htm#6
Altså deler jeg meningen om, at man ikke behøver at "advare" her Har man bare lidt forstand på PC'en og en anelse omkring internettet, så kan man sagtens dække sig ind her... ellers er der jo altid http://www.spywarefri.dk/ som kommer med mange gode råd (og løsninger).
Hygge...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-07-07 19:56

100% enig med 3773... men det er ikke 1'ste gang
Citat
...og lad os endelig bevare blacklistningen, men fjerne poængerne. Til gengæld kunne man passende fjerne annulleringsmuligheden og istedet blokere for flere spørgsmål før man lukkede sine spørgsmål.

og til
Citat
jeg skal da gerne donere 500 til dig, hvis det er poængerne der driver værket

Ja så har jeg da også lidt at dele ud af... hvis "sorgen" er for stor

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-07-07 20:11

...eller bare fordi det er sommer. Du bestemmer selv. Bare angiv hvor mange du vil have!

Og hej til dig Clan.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-07 20:32

Ikke drille

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-07-07 21:19

Citat
Til gengæld kunne man passende fjerne annulleringsmuligheden og istedet blokere for flere spørgsmål før man lukkede sine spørgsmål

Glimrende forslag

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 23-07-07 21:27

Tak for tilbudet,men jeg er ikke pointrytter,så glemt alt om det.
Min tid er ikke til pjat,så jeg går i gang med noget mere fornuftigt.
Kan I alle have en god varm sommer.
oz1eqp

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 23-07-07 21:28

Tak for svaret vil.du.
oz1eqp

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-07-07 21:50

oz1eqp

Bliv du bare ved. Det skal du ikke tage dig en skid af. På den anden side, er det jo så lille en ulejlighed at skrive kilden, og det skylder man vel osse forfatteren.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 23-07-07 22:45

Citat
jeg
fremover ikke sender flere advarsler ud.

Nej bliv dog endelig ved med at forsyne alverden med din enorme viden...et lille link til underbyggelse ville dog vær kærkomment... du ser godt nok sur ud!

Ziggy99

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-07-07 23:24

tjae ziggy, du er vel heller ikke lige den der får folks humør op på toppen?

Selv tak oz1eqp

Og ja - fortsæt med at sætte advarsler ud, jeg kn i hvert fald godt bruge det hele, så om ikke for andre, så gør det for min skyld og så liiiiige for alle mine dummieskolleger, der må vel være et par stykker af dem - mellem alle genierne

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-07-07 23:30

Citat
tjae ziggy, du er vel heller ikke lige den der får folks humør op på toppen?

LOOL Mine ord, men turde ikke sige det

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-07-07 23:50

...turde? Hvad er du nu bange for? Det kan alle og enhver der evner at læse. sguda se

Jeg vidste ikke du er en kylling

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 00:02

Turde og turde.... okay, måske lidt malplaceret her, men lad mig så rette det til "Gad ikke"

Kylling..... hmmmm så er det ihvert tilfælde en hanekylling med fjer på brystet

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-07-07 00:25

hm...gener ikke vores aftensmad!! Vi har spist de dejligste hanekyllinger i to dage nu, du godeste hvor er der bare meget kød på det fjerkræ, jeg siger altid at hvis folk kendte til forskellen på almindelige frostkyllinger (ikke de dér ugudelige lørdagskyllinger) og så hanekyllinger, så ville der aldrig blive solgt en enste frostkylling! Jep - hanekyllingerne er dyre, jeg giver omkring 80-90 kroner for een men til gengæld er der rigtig rigtig meget kød på den. Denne gang havde jeg købt to fordi vi ventede gæster, de meldte afbud så vi har selv smovset i dem i nu foreløbig to dage, det ville sgu være en dødssynd at fryse dem - så hellere gøre som jeg f.eks. gjorde i går, jeg sagde til familien: Værsågod, her er alt det kylling I kan skubbe ned, til gengæld må I tænke jer til salat og andet tilbehør, i får gode flutes og min egen dressing - og det er dét! Spis og fråds og vær glade
Det gjorde vi så og nøøøj det var lækkert. Jeg synes normalt at der er synd at opvarme god mad men det gjorde jeg alligevel i dag - ind i ovnen med de gode rester fra i går, lidt olie ovenpå og lidt ekstra hvidløg og vupti - mums det var godt

Nå - igen hugger vi en tråd, men hva'...den er jo lukket så der sker vel ikke så meget.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 00:30

Uhmmmm og hjemmelavet agurkesalat

Lørdagskylling..... paplort. Jeg har engang været på besøg på DANPO i Års. Siden har jeg IKKE spist dette affald og så kan man jo ikke engang spise det en onsdag

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-07-07 02:09

- altid hjemmegjort agurkesalat og det er faktisk rigtigt, det er hele familiens livret. Hr. vil.du ( ) har diabetes og så er det jo heldigt at agurkesalat er noget af det aller nemmeste at lave uden sukker, ja det er alt med eddike faktisk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 02:19

Nå da. Diabetes... det er ikke så morsomt. Vi som ikke lider af denne sygdom (endnu) skulle bare leve som diabetikere gør...... ojiii hvor ville vi være sunde, og formentlig aldrig få diabetes.

Men ang. agurkesalat lærte en tysker mig engang et enkelt og nemt lille trick, for at få en variation af den sædvanlige agurkesalat. Man skulle ganske enkelt hakke et alm. løg og smide i lagen. Hvor nemt kan det være?? Og det gir en dejlig anderledes smag.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-07-07 02:30

Er du rigtig klog, jeg bliver sguda dræbt hvis jeg begynder at forurene agurkesalaten med løg. Løg bruges i mange mange sammenhænge her i huset men agurkesalaten er nærmest hellig og der skal hverken dild eller løg i Næhhh....bare den gode gamle brune lagereddike, den kan man næsten drikke af kop, noget vand, salt og godt med hvid peber og så noget sødemiddel - så er den hjemme

Nu skal jeg ind og finde Hr. vil.du, så natnat og sov godt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 02:35

Finde Hr. Vil.du??? Er han så mavver, at han kan ryge i en fold i lagenet??? LOOOL

Jamen så dropper du bare den med løget. Sjovt du nævner den brune lagereddike LOOL Det smager slet ikke så godt, når man bruger den klorinfarvede LOOL Hvem sagde fordomme ??

Go nat

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-07-07 02:35

Hmm....nu kom jeg lige i tanker om en ide som du måske vil finde interessant at prøve. Du skriver om løg i agurkesalaten og den er kasseret (her i hvert fald) MEN - hvis du kan lide smagen af løget blandet i eddiken, så skulle du prøve at:

Næste gang du kun har lagen tilbage i skålen med agurkesalat, så skærer du er par tomater ud i skiver og lægger dem i en dyb tallerken. Så hakker du et fint stort løg og fordeler herligheden ovenpå tomatskiverne, du kan slutte af med en håndfuld hakket purløg men det er ikke nødvendigt.
Nu hælder du så agurkesalatlagen ud over det hele og lader det trække et stykke tid.
Bon appetit - når du har spist fyldet så kan du bare tage en ske og drikke lagen bagefter, den smager nemlig osse himmelsk

Pas på med salt og peber for husk på at lagen ER krydret.

NU skal jeg sove - natnat

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-07-07 02:36

brun eddike, skal det være

....ligesom pølserne, de skal sgu være røde!!

NAT

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 02:39

Tak for tipset. Skal prøves.
igen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 22:32

Hej Dorthe.

Har prøvet tomatsalaten. Den var anderledes men helt bestemt god, og ikke mindst så var den ualmindelig flot med de grønne løgtoppe på den røde tomat.