/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Selv Guds evner rakte ikke
Fra : Klumme
Vist : 682 gange
500 point
Dato : 23-07-07 13:19

Det er jo ikke noget spørgsmå, men den skal da luftes alligevel.

Har fået denne fra en mor til en 6 årig, som åbenbart ikke er så ked af at ferien er slut.

Om børn.

Når dine børn er ude af kontrol, kan du trøste dig med tanken om, at
selv Guds evner ikke rakte til hans egne børn. Efter at have skabt himlen og
jorden skabte Gud Adam og Eva, og hans første ord til dem var:

"Lad være med det!".

"Lad være med hvad?" spurgte Adam.

"Lad være med at spise den forbudne frugt" svarede Gud.

"Forbuden frugt? Har vi forbuden frugt? Hej Eva, vi har forbuden
frugt!!!!"

"Det passer ikke!"

"Jo, det gør!"

"Lad VÆRE med at spise frugten!" sagde Gud.

"Hvorfor?"

"Fordi jeg er jeres far, og fordi jeg siger det!" svarede Gud, imens
han undrede sig over, hvorfor han ikke havde stoppet skabelsen efter at
have lavet elefanterne. Kort tid senere så Gud sine børn holde æblepause, og
han blev rasende:

"Sagde jeg ikke til jer, at I ikke måtte spise frugten?" spurgte han.

"Uh huh," svarede Adam.

"Hvorfor gjorde I det så?" spurgte Gud.

Jeg ved det ikke," sagde Eva.

"HUN begyndte!" sagde Adam.

"Nej, jeg gjorde ikke!"

"Jo, du gjorde!"

"NEJ JEG GJORDE IKKE!"

Gud havde fået nok, og hans straf var, at Adam og Eva skulle have deres
egne børn. Sådan blev mønsteret, og det er aldrig siden blevet ændret.

Men der er trøst at finde i denne historie!

Hvis du vedholdende og kærligt har forsøgt at indgyde dine børn visdom,
og de ikke har taget ved lære af det, skal du ikke være for hård ved dig
selv.

Hvis Gud havde problemer med at opdrage sine børn, hvad får dig så til
at tro, at det skulle være let for dig?

Lidt at tænke over:

1. Du bruger de første 2 år af børnenes liv til at lære dem at gå og
tale. Derefter bruger du de næste 16 år på at bede dem om at sætte sig ned og
holde mund!

2. Børnebørn er Guds belønning for ikke at slå sine egne børn ihjel.

3. Mødre til teenagere ved nu, hvorfor nogle dyr æder deres unger.

4. Børn citerer dig sjældent forkert, når de gentager, hvad du har
sagt. Faktisk gentager de som regel fuldstændig ordret, hvad du ikke skulle
have sagt.

5. Hovedårsagen til, at man holder børnefødselsdage, er at minde dig
om, at der findes børn, som er mere rædselsfulde end dine egne.

6. Vi børnesikrer vore hjem - men de kommer ind alligevel.

Dagens råd: Vær sød ved dine børn - de skal vælge dit plejehjem en
dag!!

Og sidst... Hvis du har store spændinger i kroppen og får hovedpine, så
gør, hvad der står på glasset med hovedpinepiller: Tag 2 og opbevar dig
utilgængeligt for børn.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-07 13:42

Så sandt som det står skrevet

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-07-07 14:31

Og her en historie fra det virkelige liv, hvor forældrene vist har holdt "ferie" alt for længe

http://ekstrabladet.dk/112/article320738.ece

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-07-07 14:42

Forældre til børn, som omtalt i EB, burde kunne straffes. Ikke fordi jeg tror det ville gøre nogen forskel, men for dog at gøre noget. Det er rystende

Kommentar
Fra : bne

Dato : 23-07-07 14:56

Der ER måske noget om den der med at "For at få ordentlige børn, skal man have påvirket forældrene fra de var små" ?? (eller hvordan er det nu lige.......)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-07-07 15:04

Myndighederne kræver at man har kørekort, flycertifikat, skibsførerbevis, førstehjælpskursus, osv osv, alt sammen for at man skal kunne dokumentere en vis færdighed i den pågældende øvelse, men børn..... nøøøøø det er bare frem og tilbage Selvfølgelig kan man ikke lovgive sig ud af dette problem, og evt. forbyde mennesker at formere sig, hvis de ikke kan bestå en prøve i normal forældrekundskab, men et eller andet var ønskeligt.

Men vi må jo ikke i forargelsens og bekymringens øjeblik gelmme, at det i de fleste tilfælde går rigtig godt, det hører vi naturligvis bare ikke så meget om. Der er jo ingen oversklrift i at skrive:

30 børn på feriekoloni opfører sig godt og helt normalt

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 23-07-07 15:04

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-07-07 15:40

Jeg vover den påstand, at nogle voksne får børn, udelukkende fordi det gør vennerne, altså som et statussymbol.

Det ville være meget "flottere" hvis de omtalte voksne undlod at få børn. De selv samme voksne er så bedøvende ligeglade med børnene, at de så kalder opdragelsen for - at det er frihed under ansvar - go' daw min bare Så er de jo også så dejligt fri for at opdrage, hente-bringe, skælde ud, diskuterer, og hvad der ellers hører med at de kedelige ting ved at have børn.

Godt flertallet af voksne, er deres ansvar bevidst og får nogle dejlige velfungerende børn/unge

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 500 point
Dato : 23-07-07 16:04

Når min ældste søn bliver far, så vil jeg minde ham om noget han selv sagde, da han var 4 år.

Vi boede på daværende tidspunkt i et hus med 1 sal og hustelefon.

Vi (forældrene) syntes ikke at han sad pænt ved spisebordet. Sønnen blev sat på "surepladsen" , det nederste trappetrin på trappen til 1. sal.

Lidt efter hørte vi, at han gik op ad trapperne til sit værelse. Hustelefonen i køkkenet ringede. Det var sønnen, der lige ville fortælle, at han kom ikke ned mere fordi "I ved ikke hvordan man skal opføre sig for børn"

Den sætning har jeg tænkt meget over siden da og vil aldrig glemme den.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-07-07 16:08

LOOOL Så kan I fandme lære det, ka I

Kommentar
Fra : JKW

Dato : 24-07-07 00:24

HAHAHAH den er god

Kommentar
Fra : pve

Dato : 24-07-07 10:07

- ved ikke rigtigt om jeg skal grine eller græde. Har en på godt og vel 2 år og en til på vej - men humoristisk er det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-07-07 10:11

Du skal dælme grine. De er underskønne, men pisirriterende ind i mellem

Kommentar
Fra : pve

Dato : 24-07-07 10:12

Det gør jeg osgå 99% af tiden - ja der er sgu knald på hele tiden, og tak gud for det.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 24-07-07 10:17

Det er jo meget vigtigt at følge sol-urets eksempel, når det drejer sig om børn : Tæl kun de lyse timer !!

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 24-07-07 23:09

Kommentar til følgende fra Klumme:
Forældre til børn, som omtalt i EB, burde kunne straffes. Ikke fordi jeg tror det ville gøre nogen forskel, men for dog at gøre noget. Det er rystende.

Hvad er dit formål med, at forældre burde straffes, når du mener det er underordnet.

Jeg mener det er meget bedre at lære dem, hvordan børn opdrages så de bliver gode samfundsborgere.
Men desværre er der meget stærke kræfter der er imod en sådan opdragelse.

mvh
DkwM327

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 25-07-07 09:58

Tak for svaret ans. For det kunstneriske. Den var go.........

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-07 10:10

Selv tak Klumme

Sønnen mente det, så han flyttede sit legetøj hen foran døren i håb om, at vi ikke kunne komme ind.

Hans humør blev jo ikke bedre af, at hans far var ved at omkomme af grin.

Men der var måske noget rigtigt, i det han sagde