/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ingen gnist
Fra : Bml
Vist : 3200 gange
300 point
Dato : 22-07-07 19:03

Jeg har et problem med min cpi oliver city. For ca. en uge siden går den i stå på vej op af en lille bakke. Trækker den hjem og finder så ud af at der ikke er nogen gnist på tændrøret. Den har kørt 7000 km uden store problemer, men det her fatter jeg simpelthen bare ikke. Hvad kan der være galt?

Har prøvet at skifte både tændrør og tændspole. stadigvæk ingenting..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-07 19:45

Ja men kablerne - hvad med dem?

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 22-07-07 20:25

Har pillet alle skjoldene af den og kan se alle ledningerne. Men ved ikke hvor jeg skulle starte..

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-07-07 20:33

Din tændspole ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-07-07 20:34

Undskyld jeg så ikke du havde skiftet tændspole, men hvad så med spændingsregulator ?

Kommentar
Fra : Yatowi

Dato : 23-07-07 10:18

VEd ikke om dette kan hjælpe, men jeg oplevede engang at platinerne på min knallert sad fast i lukket tilstand. De var på det nærmeste brændt sammen på kontaktfladerne. Har du tjekket dem ??

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 23-07-07 12:21

Skal jeg have svinghjulsmagneten af for at se det?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-07-07 14:01

nej det skal du nok ikke. Jeg ved ikke hvor de sidder på din maskine, men de plejer at være let tilgængelige, der er tit problemer med dem, spørg en der plejer ar bikse med den slags

Kommentar
Fra : Yatowi

Dato : 23-07-07 19:15

Du burde kunne se dem gennem de huller der er i svinghjulet....

Kommentar
Fra : shadow_hunter

Dato : 24-07-07 19:36

det kan oz være noget med ledningerne at gøre:p
tjek om alt er samlet korekt xD

Kommentar
Fra : fætter

Dato : 24-07-07 20:29

Oliver cpi?? har sådan en fætter ikke elektronisk tænding?? i såfand kan det meget vel være den elektronikboks der sidder mellem geberen ( inde under svinghjulet) og tændspolen. Disse fyre er ret følsomme, og tåler fx ikke at man prøver at starte motoren uden at tændingen er forbundet til tænrøret. Dvs hvis dit tændrør står af resikere du at styringen til denne og himler.

Kommentar
Fra : shadow_hunter

Dato : 24-07-07 20:31

okay men det kan være et forsøg hver!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-07-07 21:13

Den har ingen platiner men en CDI elektronisk tænding:
http://www.aprilia-scooters.dk/product.asp?product=44142&sub=429&page=1
Det kan jo også være der er ir i stik et sted.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 30-07-07 14:30

der er ikke noget galt med stikkene, desværre, hvis det bare var så simpelt

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 30-07-07 15:40

Tændrøret skal selvfølgelig ligge an mod stel, og tændingsnøgle drejet og bremsehåndtag holdes inde for gnisten kan komme.
Men fejlen kan også være pickuppen der sidder inde bag svinghjulet, den skal give besked når gnisten skal komme.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 30-07-07 17:49

Er det den der lille sorte boks med en magnet?

http://thansen.dk/product.asp?c=1130100331&n=1681976708&pn=1681977370

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-07-07 22:26

Nemlig, den der holdes fast med 2 blanke skruer. Den behøver jo ikke være gået, dens 2 ledninger kan jo også være irret.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 30-07-07 23:22
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-07-07 23:37

Ja, rensning, men lamellerne på alle spolerne(Jernplader der sættes tæt sammen) skal have en omgang sandpapir, og specielt svinghjulet indvendig, så det er næsten blankt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 31-07-07 00:06

Ja, der er ikke lige billeder af det, men det er også gjort. Er jo igang med den helt store omgang. Motorblok, fælge, variatorskjold, forgaffel - alt skal rengøres og noget skal have en ny gang maling. Joo, den skal nok blive fin

Godkendelse af svar
Fra : Bml

Dato : 01-08-07 18:02

Tak for svaret pallebhansen. Købte en ny stator og så var der gnister ud over det hele Han sagde henne ved thansen (holstebro) at vi skulle køre til struer for at købe en stator, fordi de havde brugt dem allesammen til reparation

Kommentar
Fra : Noms

Dato : 01-10-07 18:19

Hej, hvordan fik du dit svinghjul af.? har løsnet skruerne, men det sidder kanon godt fast..? :(