/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Solen skinnede igår ---------
Fra : 3773
Vist : 724 gange
500 point
Dato : 22-07-07 13:41

Nu kan vi igen genkende den danske sommer....................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 13:43

- har du kigget ud af vinduet....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-07-07 13:44

Her siler det ned. Startede for en god time siden. Ville egentlig have været ud og male lidt, men nej...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 22-07-07 13:45

JOW DA og så...

Det lyder mere som en konstatering end et egentligt spørgsmål...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-07-07 13:47

Det er bare den sædvanlige ballde fra min side. Se poæng-antallet.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 22-07-07 13:50

Ja, den skinnede i går - hvor de ellers alle havde lovet regn. Og vise versa i dag...

Dansk sommervejr, som vi kender det bedst.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-07-07 13:51

-----det gør den da også idag, bare ovenover skyerne....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 13:56

Ja....

Solen er kam ikke gået ned/væk - den sover bare længe

Den er blevet ENERGIBEVIDST.....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-07 13:57

Ja ja - Byger der går og kommer
Det er den danske sommer - - -

Har vi haft så mange gode somre, at vi har glemt det?
For nogle år siden var det en meget brugt vittighed: Sommeren faldt på en onsdag! Eller hvad det nu var. Eller det helt jublende glade: "Hvor var vi heldige, sommeren faldt på en søndag i år"

I år har vi da haft en del solskinsdage første halvdel af juni.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-07 13:57

En enkelt byge indtil videre, det er da til at overkomme

Men skinner solen ikke altid der, hvor man er i godt selskab, og det er uanset vejret

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-07-07 14:20

Tja nemt er det ikke.

I går var det for varmt at gå på taget for at rense tagplader.
I dag er det for vådt til at gå der op.
I morgen blæser det nok så meget at det er farligt.

Bare jeg nu når at male det tag inden vinter.......................ellers er det jo for koldt.

Slogan:
Det man kan få andre til i dag bør ikke udsættes til i morgen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 14:22

Citat
Det man kan få andre til i dag bør ikke udsættes til i morgen

Eller - det du KUNNE have lavet forleden er NU bare ærgeligt.....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-07-07 14:54

RENSE TAGPLADER!?!?!? Det må man da ikke, eller hva´`? Er det ikke noget med fagfolk og alt sådan noget? Jeg havde også et mindre projekt med lidt byggeværk, men det bliver heller ikke idag. Men måske skulle jeg lige male lidt indenfor.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 14:58

Citat
Men måske skulle jeg lige male lidt indenfor.

Husk svømmefødder og snorkel

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-07 15:05

Nu da vi er så mange sommerkåde unge mennesker samlet på et sted (og da der ikke er noget rigtigt spørgsmål ( synes jeg, jeg vil benytte lejligheden, til at få opklaret: hvad er en Værling? egentlig?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-07-07 15:06

- er det vandbaseret 3773?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-07-07 15:09
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-07 15:10

Eller en stavefejl

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-07-07 15:14

- skulle der stå vejrlig? Det gælds ikke om søndagen...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-07 15:17

Netfugl? En der er gået i nettet? Eller bare er på nettet?
Jeg troede lige det var ham - Værlingen - der hver eneste aften spår mere regn - især over de sydøstlige egne.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-07-07 15:21

- nåhr ham, han er lærling...

Har lige fået en mail fra Valetta, Malta. De steger i deres eget fedt dernede...

Dejligt med en lille byge

- god søndag

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-07 15:23

http://www.netfugl.dk/observations.php?id=wp Den er da køn - moaligevel ikke den har noget med solskin at gøre?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-07-07 15:34

Udenfor oliebaseret. Indenfor VAND (så kan man bare holde spanden ud af vinduet, hvis det skal tyndes lidt)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-07-07 15:35

Iøvrigt skal det omdøbes fra sommer til MONSUN

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-07 15:36

[CITAT--------------------------------------------------------------------------------
- nåhr ham, han er lærling... [/CITAT]
Nårr han er ikke kommet så langt som til solskin i sit pensum!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-07-07 15:44

Godt, jeg ikke er solen!

Tænk, hvad den kære elskede sol får skyld for!

Det er skyerne, der skal have al balladen..............!

Og i disse tider, er jeg glad, når skyerne dækker den varme sol, for jeg er ved at male, male og male.......

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-07-07 16:47

Ja ja Moster. Ovenover skyerne er himlen altid blå. Det Passer for det har Dirck selv sagt.

God arbejdslyst, Kan det egentlig ikke soltørre ? så vi andre kan få vores sommerkulør.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-07-07 17:03

Værling - det er nok dem de skyder nede på Malta.
Der kan være varmt på Malta - men hvis luftfugtigheden også er høj................

Man må børste og spule sit tag hvis det indeholder asbest.
I øvrigt hælder jeg det hele ned gennem en stofpose, hvis der skulle slippe nogle fibre med.
Min spuler har en kappe, så der ikke sprøjtes ud til alle verdenshjørner.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-07-07 20:24

Valde - dét er nemlig rigtigt!

Eeiiij, så skal jeg slæbe alle vægge mv. ud i gården.

Dét nægter jeg pure!

MosterMalermester

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-07-07 20:28

Hmmmmmm

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-07-07 20:31

Det er sgu lige før vi bliver nødt til at hæve blacklistningen på: Mr "Gider ikke lave noget, og alt er de andres skyld", eller mr. "Jeg alene vide, og at jeg dummer mig retfærdiggør ikke i andres fejl". Ellers kommer der aldrig drøn på denne tråd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-07-07 20:33

Forget it. Som vanligt lader jeg poængerne gå til........................

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-07 20:43

Hvis det er drøn på , du mangler, så skulle du da stille et spørgsmål i kategorien knallerter, der er flere der i den kategori, der vil svare på hvordan man får drøn på en knallert

Nå ..... Men her hos mig har jeg i dag oplevet solskin, tørvejr uden sol, regn og nu skulle solen snart gå ned.

Men i morgen skulle der være mere sol end i dag

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-07-07 20:48

Refi - Næh samler bare poæng
Iah - mulighed
Ysseven - muligt
dk - never, bedømmer tips han/hun intet aner om til 0
valde -tjaee
stauenberg - han er jo farfar
ans - hun plejer at få

osv osv

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-07-07 20:50

Bare det var her ans. Her er klamt og vådt, dræbersneglende truer med at stjæle bilen. osv osv ØVVV

Glæder mig til imorgen - især hvis vejret bliver bedre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-07 20:59

Dræbersnegle, dem har jeg også mange af

Hørte i radioen i dag, at man bare skal klippe dem over !!!!!!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-07-07 21:03

Når jeg går tur med vovse, så ligger de snegle og kysser på stierne.
Det ser så romantisk ud så jeg nænner ikke at forstyrre dem. (læs dræbe dem)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-07 21:14

e.c

Hvis de snegle var i din egen have, så skulle du nok finde på en mulighed for at dræbe dem.

Meeeeeenså længe det ikke er mig/dig det går ud over så pyt da, de ser jo "søde" ud når de ligger der og kysser

Enten tager du en saks med eller en pose salt, så du på den måde kan dræbe dræbersneglene, så er der da de færre, der kan ødelægge det for andre.

[/citat]
Det ser så romantisk ud så jeg nænner ikke at forstyrre dem. (læs dræbe dem)
[/citat]

Du er vel ikke en tøsedreng

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-07 21:15

Citat
Det ser så romantisk ud så jeg nænner ikke at forstyrre dem. (læs dræbe dem)

Du er vel ikke en tøsedreng

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-07-07 21:21

Har i da flimmer. Her i hytten startede vi sæsonen med at drysse salt på dem. Da omfanget nærmede sig flere hundrede startede vi med at hugge dem over for ikke at svide haven og købe os fattige i salt. Nu må vi se i øjnene at det koster at komme af med skidtet. Har foreløbig investeret i et par kasser Ferromol og udyrene er decimeret fra mellem 400 og 500 på en aftenrunde til godt hundrede. Men snart skal der mere til. Overvejer nematoder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-07 21:31

Ja, men hvor der ligger en død dræbersnegl, kommer flere til, så på den måde kan man indkredse dem.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-07-07 21:36

Tøsedreng - jo jo de er da meget søde nogle af dem.

OK - så tager jeg en økse med på tur i morgen.
Hvis i hører om øksemanden i TV i morgen aften, så er det bare mig de har spærret inde.
Så sender i bare en fil, men ikke en excel for der er jo gitter i.

I øvrigt er et par træsko kanter ligeså gode som en økse............træk kanten hen over hovedet.

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 500 point
Dato : 22-07-07 21:52

Dræbersnegle og romantik, er det ikke en umulig tanke?
Hum! ja sidste sommer havde vi ikke en eneste, så først på sommeren var her fyldt af dem overalt, vi samlede dem ind i spandevis, - ja tænk al den romantik der må være gået forud for den eksplosion i anltal.

Klip hovedet af dem ,blev jeg foreslået - Jeg kan nok se sneglene, men ikke hvad der er hoved eller hale, så det turde jeg ikke, tænk at få haven fyldt med haleløse dræbersnegle!
Så forsøgte vi med spilkogende vand. Vi kunne indsamle omkring 250 hver gang, til en øjeblikkelig død, med spilkogende vand. men det så ud som der kom 750 nye til hver gang vi fjernede 250 - Så lidt romantik må de have fået tid til!

Gift i haven - nej tak!
Så læste jeg på internette om en "ugiftig" sneglegift! Ferromol, den er så ugiftig at man bruger den til gravide kvinder, for at forebygge jernmangel! Ingen andre end dræbersnegle tager skade, pindsvinene kan leve af de døde dræbersnegle uden at tage skade! nu er sneglene vælk og der går en pindsvinemor med 6 unger de stortrives. der er da lidt romantik over pindsvinenes også synes jeg.

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 23-07-07 05:02

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-07-07 11:25

Selv tak!