/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
loppe middel
Fra : monique1983
Vist : 2494 gange
100 point
Dato : 20-07-07 10:51

Hejsa.

Jeg har et lille loppe problem. Min ene kat har rimelig mange lopper, men det som om jeg ikke kan slippe af med dem.

jeg har inden for en måned givet hende "pour on vet", har virket optimal på hende før.

Nu er mit spørgsmål om der er nogen der har gode erfaring med andre midler, eller som har et godt tip til at slippe af med lopperne.

Mange hilsner

Monica

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-07 10:56

Det er ikke nok at du giver din kat loppemiddel, du skal rengøre hele huset.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-07-07 10:57

Ja, Frontline virker.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-07-07 11:00

Faktisk kan man slippe for at give hele huset, når man bruger Frontline Pour on vet (eller hvordan det nu staves) hver mdr.. Det tager bare sin tid, for man må vente på, at alle kommer til live og stikker/bider. Så det vil være en meget lang omgang. Selv om jeg ikke bryder mig om gift, vil jeg klart anbefale at sprøjte huset også.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : monique1983

Dato : 20-07-07 11:05

Det er frontline jeg bruger, og det har jeg brugt siden jeg fik hende, og nu hun er ved at være 3 år. (denne måned har hun endda fået to)

Huset har jeg næsten lige hovedrengjort (2 dage siden), så det burde være på plads.

Jernladyen --> Jeg er ikke helt tændt på ideen om gift, hvad er det for et produkt du tænker på

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 20-07-07 11:08

Når din ene kat har lopper, har de andre det sikkert også....og din hund såfremt du har sådan en

Nogen lopper har udviklet resistens over for Frontline.

Advantage Vet. er bedre.

Og så er det vigtigt, at du også får sprøjtet boligen med et middel indeholdende Methopren som skal slå loppeæg ihjel.....da de ellers vil blive ved med at blive klækket nye lopper som kan springe på dyrene.

http://www.netdyredoktor.dk/sw15788.asp

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=580/sprog=1/grp=2/menu=11/

http://www.petsdirect.dk/content.17.24.5open=7,6

mvh dova

Kommentar
Fra : monique1983

Dato : 20-07-07 11:15

Dova -

Når du siger Advantage Vet, er det så den der hedde combo (ved ikke hvordan det staves)? eller er den Advantage Vet noget nyt, synes nemlig ikke jeg har hørt om den før.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-07 11:48

Nej, det er en variant af Frontline der hedder Combo

Advantage Vet er et helt andet produkt,

http://www.netdyredoktor.dk/sw934.asp

Kommentar
Fra : monique1983

Dato : 20-07-07 12:14

Tak skal i alle have for svarene

- jeg tror jeg vil prøve Advantage Vet.

der var mange gode svar, men vælger Dovas svar

Godkendelse af svar
Fra : monique1983

Dato : 20-07-07 12:14

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-07 12:28

Citat
Det er frontline jeg bruger, og det har jeg brugt siden jeg fik hende, og nu hun er ved at være 3 år. (denne måned har hun endda fået to)

Du skal passe meget på med at overdosere, hvis din kat i denne måned har fået 2 pipetter af Frontline og du nu vil prøve Advantage Vet, så skal du vente et stykke tid, til Frontline er kommet ud af kroppen.

Du gør katten mere skade end gavn ved at gi' så meget loppemiddel på så kort tid.

Kommentar
Fra : monique1983

Dato : 20-07-07 13:20

tusind tak for den infomation ANS, det kan du da have ret i.