/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
AVI "film" på hjemmeside
Fra : klanger
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 20-07-07 10:12

Hej!

Har modtaget en gammel smalfilm overspillet på en CD.

Ville gerne kunne vise resten af brugerne på vores hjemmeside denne virkelig gode og nostalgiske film, men...

Filmen fylder (hold fast) 508 MB og det er dog en del at uploade, men kan det lade sig gøre på en "let" måde.

Har prøvet, at uploade den almindelig over et FTP program....og den er ikke færdig med at uploade endnu...

Håber en kan hjælpe ellers må jeg jo til, at klippe i filmen...og hvordan man gør det...ja det ved jeg heller ikke....men det kan så måske blive et nyt spørgsmål herude...!

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 110 point
Dato : 20-07-07 10:26

Download VirtualDub, og se om det kan hjælpe på størrelsen af filmen.
http://www.virtualdub.org/download

Når du har hentet det, åbner du programmet, og åbner den film,
som du vil have komprimeret. Derefter trykker du på Ctrl+P, og vælger et
codec i vinduet der popper op (DivX og XviD kan anbefales).
Derefter trykker du OK, og trykker F7 på dit tastatur. Derefter skriver du et filnavn
til den komprimerede film, og trykker OK. Så vil VirtualDub komprimere filmen,
og gemme den med det valgte filnavn.

Du skal nok ikke regne med, at størrelsen kommer under 200MB, men det er dog
bedre end 500MB

//Kettedk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-07 10:34

Jeg tænkte også at det må kunne betale sig at komprimere avi filen. Evt. ved at konvertere til et andet format eller ved at gøre 'billeddimensionerne' mindre. Altså lave filmen om fra f.eks. 600 X 400 pixels til 300 x 200 pixels.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-07 12:22

Her kan du oploade store filer....

50Gb gratis plads - dog er DIN fil lige i overkanten da størrelsen af den enkelte fil ikke må være over 500 Mb.....

Men det burde være muligt at "barbere" af eller dele filmen i 2.....

http://www.megaupload.com/dk/

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 21-07-07 05:37

Tak for svaret kettedk.

Så mangler jeg bare et lidt større serversted....

Men det kan man jo betale sig fra....