/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Afstemning
Fra : RHJN
Vist : 827 gange
100 point
Dato : 19-07-07 19:09

Hej!
Jeg vil gerne have en simpel afstemning på min hjemmeside, UDEN sponsorreklamer ... derfor tænkte jeg at den kunne laves i ASP.
Teksten skal stå med sort og baggrundsfarven skal være grå (CCCCCC) og bredden må ikke være mere end 150 pixels, skrifttypen: Verdana 10 pkt
Spørgsmålet skal lyde: "Tror du vi får en dreng eller pige", og der skal så være 2 valgmuligheder: "en dreng" eller "en pige". Efter man har stemt skal der stå hvor mange procent der har stemt på hvad ...
Håber der er en venlig sjæl et sted der kan hjælpe
Go' sommer!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-07-07 20:31

MOLO ? er ikke væk endnu__så han ''disker'' sikkert op med svaret.

Eller lav en BLOG på en _ ? google / msn ELLER andet
hvor du ligger det ind på din side___

Nat go

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-07-07 20:32

Hvis det skal være i ASP.

Eller´s findes der masser af scripts.

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 19-07-07 20:42

Det er netop en ASP med ovenfor nævnte kriterier jeg søger ... Hvor og hvordan med ovenstpende kriterier ..?!?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-07-07 20:55

VENT PÅ __kylen

Eller smid ham en PM, ved han gerne hjælper

HVIS det kan laves _ ALTSÅ

Hopper herfra___

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 19-07-07 23:41
Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 20-07-07 10:49

Hej sMorch!
Det lyder meget interessant det du har der, og filen er osse downloadet ... men der mangler filer i .zippen??

Håber du måske har dem liggende?!?

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 20-07-07 10:49

Disken: Ja du har ret i det med molo

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 20-07-07 11:29

Hvilke filer?

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 20-07-07 11:53

http://www.annebergvej.dk/ezpoll.zip

Hent den - jeg har lige oversat den til dansk.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 22-07-07 08:55

Hej sMorch!

Jeg kan ikke få det til at du - kan du gennemskue problemet ved at kigge på dette link:

http://www.peter-sabroe.dk/snabel-af-dk/baby/poll/admin/admin.asp ?

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 22-07-07 12:14

Stien c:\db\baby_poll.mdb til din database er ikke korrekt

HVis du ikke kender den fysiske sti på din webserver, så kontakt din udbyder RTnet og få at vide hvor databaser skal ligge på dit webhotel.

send den til mig, så skal jeg rette den til i koden, hvis du ikke selv kan.

mVh

sMoRcH

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 23-07-07 09:23

Hej igen sMoRcH
Det er pænt af dig at tilbyde assistance med redigering af filen, men lige præcis dén del af det har jeg tjek på ... men kan stadig ikke få det til at virke det skidt??

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-07 11:54

Det er stadig databasestien der er forkert - som regel skal databaser ligge et bestemt sted på en webserver, for at

1. den ikke kan hentes af hvem som helst.
2. at der er skrivetilladelse.

Hvis ikke der er skrivetilladelse, men stien er korrekt og databasen findes af vbscript, kommer der en fejl/errot type: '80004005' og der vil stå at der ikke er tilladelse (typisk på engelsk).

Den fejl du får:
Error Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
'c:\db\baby_poll.mdb' is not a valid path. Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides.
/snabel-af-dk/baby/poll/includes/CommonCode.inc, line 12

betyder, at scriptet ikke kan finde databasen fordi adressen er forkert eller at databasefilen ikke findes i mappen c:\db\

Mht. redigering af filen, var det bare et tilbud - jeg kunne ikke se hvor meget eller hvor lidt erfaring med dette du har, ud fra korrespondancen på denne side

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-07-07 15:55

Undestøtter din udbyder ASP, ellers kunne det være problemet lå der.

Godkendelse af svar
Fra : RHJN

Dato : 23-07-07 16:20

Tak for svaret smorch. Det har sgu været alletiders!