/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
roser og clematis
Fra : karin42
Vist : 1195 gange
50 point
Dato : 19-07-07 15:38

Både mine roser og mine clematis er så kedelige iår , og de bliver bestemt passet meget
hvem har et rigtig godt råd .
da jeg er ret " økologisk " er det selvfølgelig ikke lige sprøjtegifte jeg aftersøger

Kommentar
Fra : MIo4o4MI

Dato : 19-07-07 15:47

Mi0404Mi.
Det er der vil ingen der har grundet, for meget fugt og regn, og for lidt sol. Regnen har jo slåe alt i stykker, resten er rådnet.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-07-07 17:25

Definér "kedelig"...!?

Mine roser (endda på 3. sal) har det, trods megen regn...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-07-07 17:53

Jeg troede at det var et rigtigt godt rosenår i år. Sol regn og blæst, det kan de li men det kan lusene ikke.Mine roser har det fint.
Jeg ved ikke helt hvad du mener med kedelige? Har du dræbersnegle, de får hurtigt det helele til at se kedeligt ud ,roser klematis og alt. Dræbersneglene stortrives i regnen.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 19-07-07 19:32

Nej vi har ikke dræbersnegle , men roserne ser ud som om de aldrig får gødning og clematis ligeså

men måske er det den megen regn ........ !

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-07-07 19:55

Får de gødning?
Kender du ikke et sted hvor du kan hente en børfuldl hestepærer?
Mine roser kan lide regnen, fordi der ingen bladlus er. Der er selvfølgelig forskel på havejord og nogle rosensorter er mere sarte en andre; Men jeg tror mest på at det er gødning de trænger til.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 19-07-07 20:45

Clematis har godt af at du klipper et par stængler af hvert år. Så undgår du at der kun er blomster og blade i den øverste del.
Jeg ved ikke om det er hvad du mener med "kedelig"

Accepteret svar
Fra : betonjens1

Modtaget 50 point
Dato : 20-07-07 00:46

Gå ind på denne side http://www.havenyt.dk og søg på roser eller hvad du har brug for, en fremragende haveside,du kan også finde opskrifter på økologiske gødninger du selv kan lave

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-07-07 08:27

Clematis er lidt sarte for den megen blæst vi har haft, - vores roser er som regel lidt kedelige, så der kan jeg ikke råde meget,, selvom jeg selvfølgelig har en tanke om hvorfor.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 20-07-07 08:55

Tak for svaret betonjens1.

En god side - tak for det