/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Opsigelse - "chefen" på ferie
Fra : jpillow2006yah
Vist : 1627 gange
20 point
Dato : 19-07-07 13:30

Hej,
Jeg regner med at have et nyt job på plads i næste uge, og vil så sige mit job op. Nu har direktøren så ferie i næste uge - dvs resten af måneden. Er det noget problem for mig? Jeg afleverer min opsigelse næste uge og min egen "chef" er på arbejde, som jeg så fortæller situationen. Det er dog et mindre firma hvor det meste går gennem direktøren.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-07-07 13:40

Der må stå noget i dit ansætelsesbrev omkring regler for opsigelser.
På de fleste arbejdspladser har man 1 måneds opsigelse, vds. hvis du siger op nu, kan du sige op fra d. 1. august om fratræder dermed 1. september.
Medmindre altså at I på forhånd har en helt anden aftale på din arbejdsplads?

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 30 point
Dato : 19-07-07 13:44

Hvis du har en fagforening, så spørg der for en sikkerheds skyld:
Næ du kan da ikke være afhængig af om chefen er på arbejde eller ikke. Der må være en der er ansvarlig i chefens fravær. Det er bedst at have en underskrift på at opsigelsen er modtaget, den og den dato. Så burde sagen være i orden.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-07-07 13:46

At Direktøren har ferie har intet at sige hvis opsigelsen er fremsendt rettidigt til virksomheden. Det er ikke dit ansvar om hans post bliver åbnet.

VH

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-07-07 13:50

Men eftersom direktøren er på ferie, må der være nogen, som valde siger, der har ansvaret i hans sted. Og det må jo være din egen nærmeste chef, som åbenbart ikke er på ferie. Og jeg kan forestille mig, at det er hans opgave at læse din opsigelse i direktørens fravær.

Kommentar
Fra : jpillow2006yah

Dato : 19-07-07 14:13

Tak for svarene. Det var også noget i den retning jeg forventede at det var, men ville gerne lige have det bekræftet.
Så håber jeg bare at de ikke vil overveje at indrage min ferie i august. Men det tror jeg dog ikke...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-07-07 14:23

DE kan helt bestemt ikke inddrage din ferie.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-07-07 15:02

Nej, du har ret til og krav på din planlagte ferie

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-07-07 15:14

Jamen du har jo fået de svar du ville have, så jeg vil bare lige ønske dig rigtig meget lykke og held i dit nye job!

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : jpillow2006yah

Dato : 19-07-07 16:34

Mange tak for svarene.
Jeg ved ikke helt hvordan point fordelingen virker endnu, så jeg håber at det er ok at der lige går lidt tid indtil jeg har sat mig ind i det.
Kan jeg kun acceptere et svar, alle svar, eller hur?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-07-07 17:12

Ja du kan kun acceptere et svar.

VH

Godkendelse af svar
Fra : jpillow2006yah

Dato : 19-07-07 17:27

Tak for svaret valde..

Da du var den første med svar så får du pointsne.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-07-07 17:37

Ja selv tak! Der var jo mange der var hjælpsomme