/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kan det skyldes en virus?
Fra : Spyfus
Vist : 933 gange
500 point
Dato : 19-07-07 05:52

Jeg er blevet i tvivl om nedenstående problem skyldes en virus.
Jeg har godt nok skannet med både AGV og Ad-Aware uden resultat.

Jeg bruger hver dag både Windows Live Messenger og yahoo Messenger.
Anden gang jeg forsøgte at logge på idag, kunne dette ikke lade sig gøre og på begge messengers fik jeg fejlmeddelelser som denne:

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime error!

Program: C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe

R6025
-pure virtual function call

Jeg har set problemmet omtalt før i 5-6 spørgsmål, men svarene var helt ubrugelige for mit vedkommende. Og det samme gælder svarene på microsofts supportsider.
Jeg har også prøvet at afinstallere dem begge.
Lidt pudsigt dukker samme fejl op, når jeg bruger mit Live Hotmail. Men jeg kan dog åbne den, men det tager et stykke tid før hver enkelt email kan læses, da denne fejlkode dukker op for hver enkelt.
Efter afinstalleringerne vir kede min hotmail upåklageligt, men efter at jeg downloadede de 2 messengers igen, så blev min hotmail igen påvirket.

Og jeg er ikke istand til at formatere min laptop, da jeg har mistet min XP-installations-cd

Er der overhovedet ingen hjælp at hente med dette problem, når jeg nu ikke er i stand til at formatere p.gr.a. den manglende cd?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 19-07-07 08:29

Prøv at kikke på denne side

http://www.spywarefri.dk/

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-07-07 11:05

Opret dig gratis som bruger her http://www.malwarecheck.dk/ og du vil sandsynligvis få afhjulpet dit problem.

VH

Thomas

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 500 point
Dato : 19-07-07 12:35

Det har da ikke noget med virus at gøre.
Er det fordi du har installeret officepakken for nylig?:
http://support.microsoft.com/kb/307817
Ellers skal du jo bare tilbagestille computeren:
My problem with the runtime error was a security update from Windows that conflicted with a Yahoo messenger update. I went back to a restore point before both updates. The Windows update was automatically downloaded whereas the Yahoo messenger was not. After the reboot the problem was resolved and it seems the new Yahoo Messenger update caused the problem with the security update from Windows.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-07-07 12:57

Ihvertfald skyldes fejlmeddelelsen en programmeringsfejl http://support.microsoft.com/kb/125749 Så virus er det næppe .

Prøv at afinstallere kun Yahoo Messenger, og se om problemet forsvinder.

Godkendelse af svar
Fra : Spyfus

Dato : 19-07-07 17:10

Jeg har valgt at tildele pallebhansen de 500 point.
Ganske vist har jeg ikke offic3epakken installeret, men henvisningen var til en side, som jeg ikke havde læst før. Og da jeg så et af forslagene til at afhjælpe problemmet med hensyn til officepakken, så gav det mig mod til selv at prøve mig frem.
Jeg gik ind i msconfig.exe og aktiverede valgfri startop. Derefter gik jeg ind underfanebladet start og fravalgte følgende 4 programmer, som jeg forestillede mig kunne forårsage denne konflikt:

Logitec QuickCam
SweetIM for Internet Explorer (Har en ide om, at dette er et meget skidt program)
Yahoo Messenger
MSN Messenger

Derefter genstartede jeg og problemmet var løst. Og så afinstallerede jeg iøvrigt SweetIM.
Jeg tror faktisk, at denne fremgangsmåde måske kan være løsningen på nogle af de foregående spørgsmål omkring dette.
Jeg er klar over, at den bedste løsning nok ville være at bruge C++ til at løse problemmet, men da min viden omkring dette kan skrives på et bagside af et frimærke, så turde jeg ikke forsøge dette.

Jeg er stadigvæk forundret over, hvad der forårsagede problemmet, da jeg i ugevis ikke har haft disse konflikter, men for en sikkerhedsskyld vil jeg da tilmelde mig http://www.malwarecheck.dk/ og få mesteren til at se på min log.

Iøvrigt havde jeg prøvet at afinstallere begge messengere og checket for evt. filstumper og genstartet. Men alleredeunder geninstalleringerne dukkede den samme fejlmeddelelse op igen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-07-07 17:31

Jeps, SweetIM er noget skrammel.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-07 17:42

Men godt du fik det løst.
Og godt du beskriver hvordan du fik det løst.
Og "msconfig.exe og aktiverede valgfri startop", er kun at programmerne ikke indlæses, og er klar når windows er opstartet, hvis de deaktiveres kan de stadig startes manuelt. Såå hvis du vil have MSN Messenger klar efter opstart, kan du jo prøve at slå den til igen.
Iøvrig er http://www.malwarecheck.dk/ stl_s kreation
VH Palle Hansen