/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
barbering af bikinilinje
Fra : dynamicduo
Vist : 6864 gange
100 point
Dato : 18-07-07 12:25

Har prøvet alt!

Når jeg fjerner hår fra min bikinilinje, får jeg ALTID røde knopper. Jeg har prøvet voks, veet-creme, barberblade.. putte rensende cremer på bagefter. Uanset hvad, får jeg røde knopper.

Nogen der kender en måde, hvor jeg måske kan undgå det?

(Og nej; lad være med at barbere det er ikke en svar jeg gider)

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 18-07-07 13:19

Du skal barbere dig med hårene og ikke mod hårene

ved godt det knapt bliver så tæt, men det hjælper

og så rigtig godt blødt op inden...

nu er det ikke lige en bikinilinie jeg klarer, men mit fuldskæg, men ved det er det samme

good luck

Henrik

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-07-07 13:22

Når du bliver ked af de røde knopper - så køb alligevel en Ladyschaver

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-07-07 13:26

Kode
--------------------------------------------------------------------------------
Har prøvet alt!

Så ved du det jo selv

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-07-07 13:46

Ak AK Valde LOOOL Gå hjem og barber din bikinilinje..... kors i r......
----------------------------------------------------------------------------------------

dynamicduo
Prøv med mandelolie.... har jeg lært af een bruger der har forstand på den slags.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 18-07-07 16:00

Jeg har en kammerat der altid fik skægpest af at barbere sig med skraber. Han fik at vide, at det var fordi at han ikke kunne tåle at barbere sig alt for kort. Så nu nøjes han med at trimme sig med en hårtrimmer, det virker for ham.
Så det kunne være at du måske bare skal købe en trimmer, som kan tage hår ned til 1mm...

Accepteret svar
Fra : No1Here

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-07 17:04

For mig har det virket at smøre huden ind i mandel-olie efter barbering. Jeg fjerner hårene med gel og skraber i badet, hvorefter jeg tørrer og sprayer aloe vera på for at give huden "ro". Til sidst en tur med mandelolie, som for mit vedkommnde giver dejlig blød hud og ingen knopper. Mandelolien er også god FØR du barberer, da den gør hårene superbløde, og nemmere at "arbejde" med.

Hvis du har forsøgt med aloe vera og mandelolie uden at det hjælper på irritation og knopper, så prøv og køb krystal deo. En god veninde har haft held med den metode. Hun køber krystallerne på flaske, som hun fylder med vand, og bruger så et par pust af væsken efter barbering og lader huden lufttørre.

Et godt råd som jeg selv benytter mig af, er at du peeler huden lige efter barberingen (eller dagen efter), inden huden er begyndt at blive irriteret. De små knopper kommer ofte når hårene skal vokse ud igen, og det virker som om de nemmere kan bryde igennem huden, når den lige er blevet peelet og dermed ikke irriterer den så meget. Samtidig undgår man indgroede hår.

En sidste udvej er at du lader dig bikini vokse hos en kosmetolog. Der går henad 6 uger før hårene vokser ud, og huden belastes selvsagt mege mindre af den behandling, fremfor de gentagne barberinger.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-07-07 23:55

Ja du synes måslke at svaret er dumt.
Men mænd finder det mere interessant, når man kan se nogt med hår på.

Godkendelse af svar
Fra : dynamicduo

Dato : 19-07-07 01:03

Jeg prøvede rådet med at barbere med hårene, men der kom sgu knopper her til aften alligevel.

Tak for det virkeligt uddybende svar No1Here - der er noget at tage fat på!

Og tak for alle jeres forslag!

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 25-07-07 19:40

Tak for accepten af mit svar. Jeg håber at du på den ene eller anden måde bliver irritationen og knopperne kvit.

Som en trøst til Transor, så er en intim barbering jo ikke ensbetydende med at alt hår i den region barberes væk Det overflødige hår, der gror udenfor bikinelinjen kan jeg dog godt forstå at mange piger vælger at fjerne. Det er ikke noget kønt syn at hårene stritter ud og over bikini underdelen.