/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Adobe Photoshop Elements
Fra : Manse9933
Vist : 974 gange
200 point
Dato : 18-07-07 01:29

Hej
Nu har jeg tegnet og malet hele mit liv og vil nu gerne
digitaliserer min kerativitet,er der nogen der har
afaring med>
Adobe Photoshop Elements V5 og ved hvor forskællene ligger til forhold til>
Adobe Adobe Creative Suite Design CS3 ,der skal klisters og klippes.
Jeg synes ikke at jeg vil ofre 11770 kr på CS3 og 8000 kr
på pothoshop,findes der billigere alternativer som
ligger på højde med ovenstående?
GIMP gider jeg ikke og jeg har lige hentet Artweaver(gratis)men ikke afprøvet det endnu,så spørgsmålet er
kan jeg bruge Adobe Photoshop Elements V5 til mit
formål?eller???+
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-07-07 01:30
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-07-07 01:32

programmet må gerne være på: en,se,no,de

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-07-07 01:47

photoshop

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-07-07 07:24
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-07-07 07:27

Ups--undskyld--fik ikke lige nærlæst

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-07 08:42

Citat
digitaliserer min kerativitet

dajb... det kan sagtens være en løsning - man bruger jo de programmer man har lyst til - og især paintshop pro er rigtig sjov og god til kreative formål (ville dog nok vælge at betale for nyere version)

Kommentar
Fra : join

Dato : 18-07-07 14:54

Hej Manse

Jeg har selv koebt en Corel suite 12 synes den er super

http://www.pearl.de/pearl.jsp;jsessionid=iUp_XmSioARfOsVyzp?screenX=1024&screenY=768

saa kan du jo ogsaa soege paa

ebay de
og
ebay uk

her er ofte billigt programmel

hilsen
join

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-07-07 04:21

join>det vil jeg da lige kigge på,det er jo en overkommelig pris.
http://www.gate2prices.dk/software/software-vis.asp?Kode=S001915
manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-07-07 04:31

Paintshop pro ser også interessant
ud midifik, 70 USD.

Accepteret svar
Fra : join

Modtaget 200 point
Dato : 19-07-07 07:50

hej Manse

eller Corel oem 11 paa pearl.de til ... jetzt EUR 39,90/ ca. dkr 280,00

eller Corel x3 student teacher paa pearl.de ... jetzt EUR 99,90

eller Paint Shop Pro 10 paa pearl.de til ...jetzt EUR 19.90

ps
en flot hjemmeside du har faaet

hilsen
join

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-07 08:16

manse du kan jo forsøge med en trial under alle omstændigheder så du bliver klar på hvad der er hvad.

ps.. jeg lagde et link til den gratis og første udgave af paintshop igår

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 19-07-07 11:34

Tak for svaret join,jeg hopper på CorelDraw 11 Graphic Suite OEM.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-07-07 11:38

join>tak den er sød ikke,altså min HP,den er langt fra færdig,der vil blive lavet ændringer fra nu af og til dommedag

Kommentar
Fra : join

Dato : 19-07-07 11:53

hej manse

corel 12 tror jeg ogsaa bare er en 11b

ja din side er dejlig

ps.
du har ikke spurgt til digitizer .... men saa bliver det rigtigt sjovt ..

tak for stjernerne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-07-07 12:47

Citat
digitizer

????+

Kommentar
Fra : join

Dato : 21-07-07 12:43

hey manse er du der endnu ???

Kommentar
Fra : join

Dato : 21-07-07 12:44

hallo, hallo

Kommentar
Fra : join

Dato : 21-07-07 12:47

jo altså,,, digitizer = tegneplade det er vi enige om, ikk?

nå,,,
og det man vil have er størst muligt board (kan programmæssigt reduceres til mindre aktivt areal). Stort areal giver mulighed for at 'male/tegne' med hele armens bevægelser. Herudover er det wacom som er det fedeste mærke - men også dyreste. Pennen er uden batteri (fungerer formentlig med magnetisme ??), og hvis du ikke anskaffer wolito 2, som er den mindste A6 og billigste, (jævnligt hos Aldi til 300-400) kan sliddele som nylon pennespidsen købes, men altså ikke wolito2 !!!.

Indtil man 'får' sin wacom, kan man saktens leve med Aiptek, som formentlig er det samme indmad som Trust (driverne kan formentlig også bruges hips om haps). Jeg købte f.eks. en Medion A4 board fra Aldi, der viste sig at formentlig være et Trust board. Den medfølgende pen gik i stykker og jeg købte en ny Aiptek pen, og det kører stadig fint. Disse penne kører med batteri, nylonspidserne der er sliddele kan købes.

I din Corel suite findes et hjørne: Photo Paint (I love it), her kan du 'male/tegne' direkte ind. I Photo Paint er der mulighed for at vælge standard farve-paletter, men også mulighed for at oprette og fremstille sine egne palletter, enten f.eks. ved indscanning via scanner etc.etc. eller ved at blande selv, ligesom ved almindelige tuber og bøtter. Pennestrøg og pennespidser findes også i et utal af variationer og indstillingsmuligheder i suiten. Problemer kan opstå ved at de farver du har på skærmen bliver forkerte på printeren, men i stedet for selv at printe ud kan man få det på papir hos kopi/trykkefirmaerne ved at indlevere cd. Deres printmuligheder er oftere mere avanceret end hjemmeprintere, der kan bøvle lidt med farver...

eksempel på dansk firma...
http://www.multimediaworld.dk/searchresult.asp?searchstring=digitizer

Denne ser ud til at være godt køb...
pearl.de har ...AIPTEK HyperPen 12000U Grafiktablett kabelloser Stift & Maus EUR 69,90
http://www.pearl.de/pearl.jsp;jsessionid=frP_XulAKBOetJ5sLp?screenX=1024&screenY=768

http://www.trust.com/products/default.aspx?cat=_Current&grp=TABLETS&type=12X9-INCH&item=14070
>>> Det er nok denne jeg har købt, men i ALDI plastik og den hed MEDION!!! Den oprindelige pen fik jeg ødelagt og købte en ny Aiptek, der nu kører fint.
http://www.trust.com/products/default.aspx?cat=_Current&grp=TABLETS

http://www.aiptek.de/
products>>graphics tablets ...vil ikke linke direkte...
https://www.aiptekshop.de/index.php?cPath=56&osCsid=28b75c38c662ac8aae38a4a794b88d01

wacom på uk ebay...
http://buy.ebay.co.uk/wacom

wacom på tyske ebay...
http://search.ebay.de/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&from=R10&_trksid=m37&satitle=wacom&sacat=-1%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D3&sadis=200&fpos=Postleitza&sabfmts=1&saobfmts=insif&ga10244=10425&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1%26fsoo%3D1&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search

blå avis har også ind i mellem wacom ...

hilsen
join

Lyder dette også som sjov også for dig???

Kommentar
Fra : join

Dato : 21-07-07 12:54

ps

ved forsendelse fra f.eks. tyskland da sørg for at bruge DHL (=almindelig post),
f.eks. fragtfirmaet DPD har jeg erfaring for at de smider pakkerne væk...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-07-07 13:51

Har også haft dårlige affaringer med DPD,handler meget i
de.

Kommentar
Fra : join

Dato : 21-07-07 14:23

hey manse,,,,,,,,,,, øøøøøhhhhhh

så du ikke at jeg svarede en masse om digitizer ???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-07-07 16:48

Sorry,næ,jeg sidder og har gang i så mange projekter at jeg fiser ind på kandu og højre klikker i scroll baren>
nederst og så får jeg ikke mails fra mine lukkede spørgsmål(mærkeligt,stået på i flere md)så jeg
går ind en gang imellem og kigger om der sker noget
Jo det ser sjovt ud,det vil jeg lige tjekke senere,jeg
har lidt travlt lige nu,tegner/skriver hp koder/tager billeder
af en masse små detaljer rund omkring i huset,fået ny smart batteri lader(lader 64 batterrier)og så maler jeg lidt ind imellem,samtidig går jeg og sammler en ny pc til en ven,nå nu er kaffe pausen ovre,kigger ind senere og
tjekker det nye legetøje du henviser til

Manse pu ha 9933