/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Guitar Plekter
Fra : wattamamma
Vist : 1106 gange
50 point
Dato : 17-07-07 22:09

Hej.
jeg vil gerne vide hvilken størrelse plekter der er bedst til guitar soloer som gør det lettere at spille.
jeg syntes jeg har lidt svært ved at glide plekteret ned over strengen fordi det meget tit sidder fast på strengen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-07 22:26

prøv dig frem det er forskelligt fra den ene til den anden =

kender du det her forum ??? Måske noget for dig ???

http://www.guitaren.dk/threads.asp?forum=guitar%20forum&forumid=311

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 18-07-07 10:19

Mine erfaringer er at en tyk plekter er hurtigst at spille soloer med fordi plekteren ikke skal bøje af for strengen inden den slipper. jo blødere jo længere tid inden den slipper strengen.
altså en hård plekter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-07 15:40

stadig individuelt - lettest at nuppe guitaren med i butikken og prøve sig frem

OG SÅ ..kommer det jo an på hvilken guitar og hvilken musik

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-07-07 20:02

...og tusindvis af meninger. Min favorit er medium nylon. Hårde bryder jeg mig ikke om og bløde er for slatne.

Guitar-pusheren har en hel kassefuld af forskellige. Du kan snildt få lov til at prøve dig frem (hvis du har en ordentlig guitarpusher).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-07-07 20:04

...iøvrigt ynder jeg at bruge fingrene til meget. Lidt a'la Knopfler (ingen sammenligning der iøvrigt) LOOOL

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 26-07-07 17:48

Tror bare først og fremmest du skal kunne spille en solo 100 % med stort set alle slagt plektar og så kan du derefter vudere hvilken type du har det bedst med. Jeg variere en del afhængig af hvilken type soloer/ musik jeg spiller