/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Elvinduer/ruder
Fra : bullettootht
Vist : 426 gange
50 point
Dato : 17-07-07 17:18

Hej folkens. Har fået en lettere irriterende fejl i min bil. Min bil er en Fiat Punto 1,2 ELX 16v fra 2000. Pt kan jeg ikke få den til at rulle venstre vindue ned - det er automatisk - og dette er jo lettere træls, når varmen kommer. Det er som om man kan mærke, at den godt kan køre op, men kan jo ikke tjekke det, da jeg ikke kan rulle den ned. Højre vindue virker perfekt.

Nogen der kan hjælpe ?

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 17-07-07 17:23

Prøv at tjekke listerne...
ellers prøv at afmontere sidebeklædningen, så skulle du kunne finde en evt. fejl....

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-07-07 00:09

hvis kontakten har været fugtig, kan den have fået ir. Den yderste er mest udsat.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 18-07-07 20:14

Skift alt mellem nummerpladerne...
Spøg til side, Fiat har generelt lidt bøvl med el-tingene men som der tidligere blev sagt, så ville jeg osse pille beklædningen af og tjekke stikkene.
Men er det når du betjener den fra føredøren, eller fra begge døre?
Mvh. Tim

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-07-07 00:17

venstre vindue kan vist kun betjenes fra førerdøren

Kommentar
Fra : pims

Dato : 19-07-07 08:22

Nårh ja, jeg vrøvler vist...

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-07-07 01:41

Hej Mogens, vi vil gerne høre, om dit eget arbejde med problemet

H-J

Kommentar
Fra : bullettootht

Dato : 24-07-07 00:40

hej folks.

sorry - har været lidt væk fra min computer de sidste par dage. Har faktisk fået den til at virke nu, men nu virker mit højre ikke, for skulle bruge en lille mikroskobist hvid dims, som var "smeltet" lettere i højre side, og så tog jeg en fra højre side i stedet, så jeg nu kan rulle venstre ned - det er trods alt der jeg sidder jo (så må passageren bare lide lidt, hvis varmen kommer) Men dimsen er nok 0.5 cm stor, så det var noget af et pillearbejde, men det lykkedes da...

Kommentar
Fra : bullettootht

Dato : 24-07-07 00:43

så nu skal jeg bare have skiftet mit bår-horn, det er åbenbart i stykker også... Udover det, kan jeg sige, at jeg lige selv har skiftet oliefilter og olie samt skiftet hjulcylindre i bag, så den bliver bedre og bedre

det er sku sjovt nok, at rode lidt med det selv, der er skisme mange penge at spare ved at lave det selv

Kommentar
Fra : bullettootht

Dato : 29-07-07 20:46

pis pis pis. har lige lavet min første skramme i en bil ever :( min egen... lige under førerdøren. pis pis pis