/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
H-jern
Fra : jlbendtsen
Vist : 1353 gange
100 point
Dato : 17-07-07 10:08

Hej med jer

Står og skal have sat nogle vinduespartier+terrassedør i mit hus det vil sammenlagt have en bredde på 4,15m spørgsmålet er så hvilken dimmension og længde skal jeg andvende der er førstesal på

Pft
JLB

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-07 10:58

Du bør nok vide hvad førstesalen belaster med i kilo, derefter kan en ingeniør i bærende konstruktioner udregne dimensionen.
- Men der findes et forum indenfor byggeri hvor der kan stilles spørgsmål, og det ville jeg nok prøve først, da en uvildig, -hvis ikke du kender en der kender en-, koster mange penge:
http://www.byggeri.dk/debat/forum.asp?page=6&katid=1

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-07-07 12:20

Du kunne også hvis du kan betegne førstesalen, spørge der hvor du nu havde tænkt dig at købe H-Bjælken, om dimensionen. Jeg er sikker på at de vil hjælpe dig.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-07-07 12:30
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-07-07 12:49

Ups.- Det var dette jeg syntes kunne være interresant:
Dimensionering af rem over terrasse
Navn: Ole Moller-Jensen
Spørgsmål: Jeg har en terrasse, som er bygget ind under hustaget. Den rem, der understytter taget hen over terrassen, er i den ene ende understyttet af muren midt på og i den anden ende af et rør.

Jeg vil gerne have det midteste rør fjernet. Der er 4m fra mur til sidste rør. Hvor stor en rem skal jeg anvende? Den eksisterende rem er 100*200. Kan jeg evt. nøjes med at forstærke remmen? Taget er med eternit og med 30° hældning.
Kære Ole Moller-Jensen

Det er ikke nok kun at oplyse størrelsen på en ny rem, for det eksisterende murværk får jo pludselig en større belastning, og derfor er det meget vigtigt, at en ingeniør besigtiger dit hus for at foretage de fornødne beregninger.

Honoraret til ingeniøren er faktisk ikke særlig højt, antagelig et par tusinde kroner.

Venlig hilsen
Kai Holm

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 17-07-07 12:53

Det er en udvidelse af hul der sidder ligenu 4 vinduer på ca 89*110

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 25-07-07 13:22

Tak for svaret stilkene.