/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
slette webad. i avantbrowser
Fra : Antilopen
Vist : 533 gange
60 point
Dato : 16-07-07 20:30

Hver gang jeg taster et w i avantbrowsersøgemaskinen dukker de samme webadresser op (ca 6 af slagsen- heriblandt de gule sider, google og jubii), selvom jeg sletter temperary internetfiles og cookies, fjerner flueben ved webaddresser under autofuldførelse, ryder formularer og koder samt rydder oversigten over besøgte websider og sætter den til 0 dage. Jeg har forsøgt at slette oversigterne af besøgte websider i avant også uden resultat. Jeg har prøvet forskellige antivirus programmer som heller ikke hjalp. Jeg har prøvet regedit, rediger og søg for at finde frem til noget også uden held. Er der et klogt hoved derude der kan løse mit problem?

Den fortvivlede!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 20:42

Citat
avantbrowsersøgemaskinen

??? Hvad er det for en ?????

Er det søgelinien du snakker om....

Kommentar
Fra : Antilopen

Dato : 16-07-07 20:48

Ja søgelinien i avant browser. Jeg bruger avant browser i stedet for Internet Explorer - Men mit problem er gældende uanset hvilken søgemaskine der bruges.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 20:53

Taster du KUN w ?????

Kommentar
Fra : Antilopen

Dato : 16-07-07 20:59

ja et enkelt w taster jeg i søgelinien og herunder dukker en liste op med forskellige internetadresser som ikke slettes - selvom jeg har gjort og bliver ved med at gøre alt det ovennænvte.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 21:23

Det er da klart...

Alle adresser starter med w

www.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-07-07 22:10

arh næsten alle. Der er jo nogle der har udeladt www

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-07 23:06

har aldrig brugt avant - men måske som i ie - eller problemet ligger i ie ??? i så fald så gå i funktioner - internetindstillinger - indhold - autoudførelse - indstillnger og fjern hak i webadresser - genstart for at huske indstillngen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 23:10

Citat
har aldrig brugt avant - men måske som i ie

AVANT er blot en overbygning på IE

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-07 23:26

De der forslag er ikke sådan lige at få has på, jeg bruger I.E. Privacy Keeper, når den har renset forsvinder dine besøgte sider i Avant ingen af Avants egne indstillinger eller Internet Explorers indstillinger kan jeg få til at fjerne disse forslag, men ovennævnte kunne: http://www.unhsolutions.net/IEPK/downloads.shtml du kan i programmets indstillinger, vælge at bevare nogle adresser og cookies, alt andet slettes

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-07-07 04:24

Avant>Funktioner>slet oversigter,vælg hvad du vil slette.

Funktioner>avant browser indstillinger>autoudfyldelse>fjern flue ben i webadresser,vis du ikke vil benytte funktionen.
Under slet oversigter kan du sette flueben i hvad du
vil slette når du lukker/afslutter browseren:

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-07-07 04:43

mere nøjaktigt
Avant>Funktioner>slet oversigte>

slet autoudfydelse web formularer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-07 09:49

Du kunne jo også bare taste et par bogstaver eller 3 mere.....

Så forsvinder det automatisk

Kommentar
Fra : Antilopen

Dato : 17-07-07 11:12

Til o.v.n.: Har downloadet privacy keeper og troede faktisk at her var programmet til fjernelse, men privacy keeper fjerner på mystisk vis heller ikke de "gamle" indtastede adresser, desværre - ellers et godt råd.

til Manse: Det du siger har jeg prøvet og gjort - det virker heller ikke.

Er ved at være der hvor en formatering kan være nødvendig - bare utroligt når min computer kører perfekt og eneste "lille" problem er, at jeg ikke kan slette webadresserne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-07 11:23

Citat
Er ved at være der hvor en formatering kan være nødvendig

Hvad skulle det hjælpe - nå ja - er der ikke noget på harddisken kan den selvfølgelig heller ikke åbne programmer.....

Det der sker SKAL ske......

Alle webadresser begynder jo med w......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-07 11:25

Hvis/når din browser er åben dagen lang - så vil den jo samle en masse adresser - de forsvinder ukke før den bliver lukket - hvis den er sat til at slette dem....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-07 11:27

Min gør nøjagtig det samme hvis jeg bare taster w - jo flere bogstaver - jo færre valgmuligheder....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 11:52

Min Avant kommer kun med de adresser jeg har besøgt siden sidste oprydning med I.E. Privacy, har du lukket alle browser vinduer inden du kører programme, og er der markering ud for alle muligheder under fanebladet Internet Explorer ?

Kommentar
Fra : Antilopen

Dato : 17-07-07 15:11

Til miritdk: Dette er forsøgt mange gange uden held desværre

Til o.v.n.: Ja jeg har lukket alle browservinduer og markeret alle faneblade under internet explorer i IE Privacy Keeper. Dette burde hjælpe, men gør det altså bare ikke desværre

Hilsen den stadigvæk fortvivlede (fatter simpelthen ikke hvorfor de ikke slettes)

Kommentar
Fra : Antilopen

Dato : 17-07-07 15:46

Problemet er løst

Ved at downloade morzilla firefox som standardbrowser og herefter afstallering af avant Browser. De "gamle" indtastede webadresser blev ikke overført fra avant til firefox - herligt herligt - Jeg forsøgte ellers tidligere at downloade IE 7 og afstallere avant Browser og omvendt igen - men webadresserne fulgte med. Så det svar som egentlig hjalp mig mest her var Refis - citat: Avant er bare en overbygning på IE....det er morzilla firefox ikke.. Nu skal jeg bare vænne mig til at bruge firefox - men synes den ser fin ud

Jeg takker for alle svar på mit spørgsmål!!

Antilopen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 17:55

Firefox er en rigtig fin browser og min foretrukne, jeg har flere browsere instaleret som jeg bruger på skift, prøv at se på alle Firefox tilføjelser: https://addons.mozilla.org/da/firefox/browse/type:1 nogle af dem, vil sikkert få dig til at føle, at andre browsere er forældede

Kommentar
Fra : Antilopen

Dato : 17-07-07 22:13

Wauw o.v.n. - Fulgte dit link og har downloadet mange af tilføjelserne til Firefox - Det er fantastisk

Føler jeg har taget et skridt 20 år frem i tiden

Tak for linket!!

Antilopen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 22:38

Nemlig eneste ulempe er at Firefox er lidt vanskelig at bruge, for eksempel her på Kandu, hvis du vil bruge funktionerne Fremhæv tekst, Kursiv, Indsæt citat med flere, det kan delvis løses med tilføjelser, jeg har skrevet til Kandu teamet og fået svaret, at de er opmærksom på problemet og arbejder på en løsning. Men dine problemer med Avant blev jo ikke løst, men selvfølgelig har du skiftet favorit browser, så eksisterer det første problem ikke længere