/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
dildskærme- tørret dild?
Fra : tpjevser
Vist : 11556 gange
200 point
Dato : 16-07-07 16:56

jeg er ved at sylte drueagurker, og skal bruge en dildskærm. sådan en har jeg ikke. men kan jeg erstatte den med tørret dild, og i så fald, hvor meget?
hilsen runa

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 210 point
Dato : 16-07-07 17:22

Hej.

Det ville jeg ikke gøre, du kan købe dildskærme i supermarkedet. Det er en del af fornøjelsen ved det hjemmesyltede - at man kan se hvad der er i, når man åbenar for herlighederne - dildskærmen skal jo blive liggende i glasset, det er meget dekorativt og smager vidunderligt

God arbejdslyst
VH. Dorthe

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 16-07-07 22:15

jamen, det er fuldstændig rigtigt. men jeg har forsøgt at skaffe en dildskærm, men de fører dem altså ikke lige her omkring.... så hvad gør jeg nu?
hilsen runa

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 16-07-07 22:20

Ikke for at være grov, men
Citat
men de fører dem altså ikke lige her omkring....

Bor du "på landet"...? For så har du måske nabo med en køkkenhave...?

De fleste grønthandlere har dem jo - men på landet har må der være en gård, som sælger til gaden. De har da ofte dild.

Men tørret dild og dildkroner er altså ikke det samme til syltning. Ikke bare på udseendet...

Held og lykke!

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 16-07-07 22:49

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-07-07 23:43

selv tak, jeg håber du fandt en løsning, hvis man ikke kan finde friske dildkroner så kan man finde sådan en blandingspose der simpelt hedder 'sylyekrydderier' der mener jeg osse der ligger en dildkrone i, den er så godt nok tørret men på en anden måde og selve kronen bevaret.

i hvert fald lyder det dejligt med hjemesyltning - uanset hvad du nu fandt på