/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
tilsynsrapport
Fra : silentgirl
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 16-07-07 11:20

Jeg er lige fraflyttet min lejlighed som er i almen boligbyggeri. Til det har jeg været til indflytningssyn hvor jeg bla. skrev under på diverse ting jeg selv skulle betale for pga manglende vedligeholdelse. i rapporten stod der bla at der skulle laves 1 kvm gulv ,som jeg fik kopi af. Efterfølgende 14 dage efter får jeg tillæg til tilsynsrapporten over hvad det vil koste mig. Så har de pludselig sat at der skal laves gulv på 2 kvm. må de godt det når jeg kun har skrevet under på 1 kvm????

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-07-07 11:22

De må jo skrive hvad de vil, om du så vil godkende det er en anden sag, det kunne ikke tænkes at skaden har udviklet sig til 2 kvm og det under alle omstædnigheder er dig der skal betale??

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 16-07-07 11:27

jeg skrev under på 1 kvm det godkendte jeg, det er en kat der har tisset på gulvet og det er så ødelagt og det kan ikke have spredt sig til 2 kvm. det er nemlig dyrt. har fået en regning på 8000 kr af 2 kvm. de har jo så efterfølgende EFTER at jeg skrev under sat yderliger 1 kvm mere på gulvet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 11:38

Der står nok et "lille" ca. foran det første du skrev under på

Håndværkeren har åbenbart fundet skaden større end først antaget....

Der er ikke meget at gøre andet end at protestere - det er det vi har domstole til.....

Vi kan INTET gøre da det HELT kommer an på hvordan papirerne er udformet....

Dem kan vi jo ikke se....

Så du protesterer bare mod regningen......

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 16-07-07 11:43

Jeg kan se der står max 1 kvm foran. men ja må jo bare protestere og håbe jeg får medhold for det . det er surt at man også skal betale for en fraflytning og endda mere end man regner med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 12:20

Citat
Jeg kan se der står max 1 kvm foran

Ja så skal du protestere....

Spørgsmålet er så om der andre steder i teksten står noget med forbehold osv....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 12:22

Du kan jo tjekke om der vitterligt ER lagt 2 m2......

Der findes firmaer der lever højt på den slags.....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 16-07-07 21:20

Du kan altid starte med at henvende dig til boligselskabet, og høre, om ikke der er sket en fejl. Hvis ikke, så må de jo kunne bevise, at skaden er større end den, som I var enige om. For du skal ikke aflevere det lejede i en bedre stand, end du selv har overtaget det. Men kattetis kan vel også nå langt?

Ellers er der kommunens beboerklagenævn. Det koster lidt over 100 kr. - at indgive en klage, og dem får du endda tilbage, hvis de ikke tager sig af sagen.

En ren "win-win-situation"...

Og der er også Lejernes LO.

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 17-07-07 12:08

Jeg vil også ringe til boligselskabet imorgen, for jeg mener ikke de bare kan ligge mere på det gulv end aftalt. og da der ingen katte har været i den lejlighed 2 uger op til synet og derefter så kan det ikke have spredt sig. tværtimod har jeg fået det "lidt af" men ikke nok. og jeg stod sammen med tilsynsdamen og aftalte 1 kvm max både mundtligt og skriftligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-07 12:20

Tag et tjek på om det "vitterligt" ER skiftet.....

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 17-07-07 12:24

Det kan vi ikke da nøgler ER afleveret til boligen og derfor ikke kan komme ind og chekke det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-07 12:29

Nu har du vel heller ikke fået opgørelsen endnu (den endelige) - så vent lige og se HVAD der er lavet...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-07-07 14:21

Du skal ikke vente!

Du skal kræve dokumentation. Både for det gamle gulv og det nye.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-07 14:57

Citat
og det nye.

Det er jo lidt svært hvis det blot er et overslag og IKKE er lavet endnu.....

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 17-07-07 19:32

i følge de papirer jeg har fået efter at tilsynet fandt sted står der sort på hvidt hvad istandsættelsesudgifterne forventes at blive. det beløb de så har givet mig kan der være en overskridelse på 10%. det er også ok, men det er ikke ok at de skriver regning på noget jeg ikke har godkendt såsom at ligge 1 ekstra kvm oveni.
Men jeg vil ialtfald bede om noget dokumentation over regningen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-07 20:36

Fornuftigt - og det eneste rigtige i øjeblikket......

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-07-07 23:51

Dokumentation for regningen...!? Du får formentlig blot en kopi af en regning. Men hvad kan du bruge den til...?

Du skal bede om (billed-)dokumentation for behovet for at få udbedret en større skade, end I var enige om. Og om dokumentation for, at arbejdet faktisk også er udført - hvad det nok er, for det giver jo penge i håndværkerkassen!

Hvordan vil du ellers kunne få ret i en klage? Med mindre der altså var en større skade - men så havde I nok opdaget den i fællesskab, ikk'?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-07-07 23:53

Og jeg ville også fortælle, hvorfor du vil have dokumentationen. Nemlig, fordi du agter at gøre indsigelse mod istandsættelsen.

Hvem ved... Måske virker det præventivt, så du ender med ikke at have noget at klage over!?