/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
tager ikke gassen af!
Fra : Hvidtiger01
Vist : 1193 gange
50 point
Dato : 15-07-07 22:26

Nu er der opstået en anden ting med vores lille ford ka.. Når man gasser op og skifter gear tager den ikke gassen af når man flytter foden fra pedalen. Det skal dog siges at det kun er nogle gange det sker. Nu her hvor vi har kørt en tur gjorde den det hele vejen. Så tog vi lige hurtig ind på en tankstation som tog 2 min og kørte igen. Havde slukket motoren!.. Men derefter gjorde den det ikke mere.. Det er som om når man skifter gear, at man ikke flytter foden fra gaspedalen når man kobler ud.. sådan lyder det!... Vi har prøvet at give den noget silicone oppe ved gasspjældet, men det hjalp åbenbart ikke noget.. Og det ser meget fint ud oppe ved gadspjældet og den køre og starter også rigtig godt. Men kan ikke lige finde ud af hvorfor den gør det med gassen.. Er der nogle som ved noget om det???

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-07-07 22:41

Har du tjekket at speederpedalen ikke bliver hængende, så det er den eller speederkablet der er noget galt med......det er det oftest ved den fejl du beskriver

mvh dova

Kommentar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 15-07-07 22:47

Ja for her forleden hvor den også gjorde det imens jeg koblede ud, prøvede jeg at sætte min fod under pedalen for og mærke og pedalen heller ikke var helt oppe. Men det var den!...

Mvh hvidtiger

Kommentar
Fra : pims

Dato : 15-07-07 23:23

Jeg ville nu heller ikke bruge silicone, men wd40 eller anden spraybar smøreolie. Der sidder sommetider en fjeder i forbindelse med trækarmen til spjældet, den kan enten være faldet af eller blevet strukket.
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-07-07 00:21

Du skal ikke smøre med silicone. På visse dele kan det lave ulykker, men søreevnen og indtrængningsevne er for ringe. Brug i første omgang Caramba eller lignende penetrerende olie.
Det holder ikke længe. Smøring med fedtspray er meget bedre i længden.

Du kan ikke mærke på gaspedalen, om der er noget, som hænger et sted i gasreguleringssystemet.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-07-07 06:51

der kan være flere årsager til det
som nogle har nævnt , kan det være en fjeder , men kan også være en enkelt tråd i gaskablet der er knækket så den sætter sig i klemme, eller skidt der bræmser kablet
at smørre kablet med wd40 kan sikkert godt hjælpe i kort tid , men kan også komme til at virke modsat efter kort tid ,da det så nemmere vil samle skidt , der kommer med ind i kablet

Accepteret svar
Fra : hejhejdikal

Modtaget 50 point
Dato : 18-07-07 17:16

det tomgandskontroldventilen der hænger og der er sod ved gasspjælder så dit gasspjælderpotentiometer viser for meget og så tror pcm (moter computer) at du holder foden på spider pedal den skal likke mellen 0,8 og 0,95 v
det du gør for at udbedre fejlen er at du tager tomgandskontroldventilen af og renser sod af og så køber du noget gasspjældrens og renser gasspjælder med så tager du strømmen fra i 30 minutter for at nulstille pcm (moter computer) og så køre din bil igen

Kommentar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 18-07-07 18:22

Oki det var en indviklet forklaring!.. .. Hvad betyder 0,8 - 0,95v? Og hvordan ved man at den ligger der imellem?

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 18-07-07 19:23

du kan måle det oppe ved gasspjælderpotentiometer den sidder på gasspjældet du skal bruge et digital voltmeter

Godkendelse af svar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 21-07-07 22:06

Tak for svaret hejhejdikal.