/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
tilslutning af lcd-skærm
Fra : danney
Vist : 573 gange
60 point
Dato : 15-07-07 19:52

Hej alle! Er der nogen der kunne sige mig hvordan jeg tilslutter min lcd-skærm til min laptop via vga udgangen? Mit skærmkort kører med intel graphic media... Jeg har sat mit vga kabel til både pc'en og skærmen, men der kommer intet billede frem på skærmen..?!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-07 19:58

Jeg har ikke prøvet, men mener du i skærmindstillinger skal aktivere nummer 2 skærm, har du ikke i Kontrol panel en ikon for Skærmindstillinger eller er den vist nede ved uret (det er den på min bærbare) der er mulighed for skærm 1 og 2 men jeg har ikke du skærme, så det er det nærmeste jeg kan råde dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-07 19:59

Citat
men jeg har ikke du skærme
der skulle stå men jeg har ikke to skærme

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 15-07-07 20:00

Hvilken bærbar er det?

Kommentar
Fra : danney

Dato : 15-07-07 20:13

Min bærbare er af mærket "acer travelmate 4060"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-07-07 20:16

H-klik på skrivebordet og vælg egenskaber
så fanen indstillinger
nu kan du se to skærme > 1 og 2
peg på den ene skærm eks. >2< og vælg udvid til denne skærm.

Kommentar
Fra : danney

Dato : 15-07-07 20:19

Der sker intet. Der er stadig sort billede :S ellers tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : danney

Dato : 15-07-07 20:21

Min skærm er af mærket "Sharp LC32RA1E"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-07-07 20:40

Jammen vises der to skærme i indstillinger.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 15-07-07 21:27

Man skal som regel også benytte en genvejskombination på tastaturet for at sende billedesignalet over til den eksterne skærm. Jeg mener, det er Fn og F5 på en Acer.

Kommentar
Fra : danney

Dato : 16-07-07 18:24

Hmm... Der må være en fejl på skærmen, for jeg har prøvet alle nævnte metoder og der er stadig intet billede.

Kommentar
Fra : danney

Dato : 16-07-07 18:25

Og jo der vises 2 skærme i indstillinger

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 16-07-07 18:33

Iflg. Acers hjemmeside skal du benytte tastekombinationen Fn/F5 for at få billede på skærmen. Hold Fn nede og tryk så på F5. Virker det virkelig ikke?

Kommentar
Fra : danney

Dato : 16-07-07 18:37

Nej de ter derfor jeg tror det er skærmen der er noget galt med :S

Kommentar
Fra : danney

Dato : 16-07-07 18:40

Men kan det være noget med skærmkortet?!?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 18:58

Prøv skærmen på en anden komputer.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-07-07 22:28

Citat
Og jo der vises 2 skærme i indstillinger

så er du meget tæt på at få det til at virke.
Klik på knappen "identificer skærme"
klik på en ene eller den anden skærm og du får en mulighed for at
"udvid skrivebord til denne skærm"

Kommentar
Fra : danney

Dato : 17-07-07 20:01

Det eneste der sker når jeg trykker på "udvid skrivebord" og derefter "identificer skærm" er at der kommer et stort 1-tal på min skærm, men stadig intet på min eksterne skærm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-07-07 20:11

Du har et vindue med to skærme.
Og hvis du ikke har "flyttet" rundt på skærmene, så vises de 1 - 2
Klik på den højre skærm og nu bør du kunne klikke " udvid skrivebord til denne skærm......"

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 18-07-07 12:19

Brug acer E manager, den skulle gerne være installeret.
Der finder du en side hvor der er noget med ekstern skærm eller projektor, vælg opløsning, f.eks 800x600 eller 1024/768

Der er så en knap du kan aktivere skærmen med,

P'S den er ikk omtalt som ekstern skærm i menuen, men som en projektor.

Kommentar
Fra : danney

Dato : 31-07-07 14:18

Hey fandt endelig ud af det... Det var ikke computeren der var sat forkert op det var skærmens vga udgang der skulle stilles fra component til pc/rgb! Ellers tak for alle de gode råd!

Kommentar
Fra : gerd

Dato : 04-08-07 17:05

Hejsa, jeg har fulgt med i denne debat og har et lignende spørgsmål: Samme problem, men fjernsynet er tilsluttet via HDMI til DVI på Acer - og får hele tiden samme meddelse på fjernsynsskærmen - "intet ingående signal". Har prøvet alt det ovenstående men uden held....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-08-07 23:40

Hvis din eksterne skrærm i virkeligheden er et fjernsyn med flere forskellige indgange skal duogså vælge den rigtige indgang på fjernsynet, og så skal det kunne klare den opløsning du sender fra compurteren.

Nogle computere kan kun have samme opløsning på den eksterne, som på den interne skærm,

Hvis du så har sat noget højt på den interne, får du ikke noget billede på den eksterne, hvis den ikke kan følge med.