/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Rensning af harddisk
Fra : Smukke_Ole
Vist : 1766 gange
100 point
Dato : 15-07-07 11:42

Hej !

Hvordan "renser" man en harddisk f u l d s t æ n d i g ?
Det drejer sig om en ældre model med floppydrev, så eet eller andet FREE-WARE, der kunne køre defra ville være ideelt.

På forhånd tak for hjælpen

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-07 11:48

En kraftig forhammer gør jobbet......

Ligeså killdisk http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 15-07-07 11:50

http://www.killdisk.com - Sletter alt og nulstiller HELE harddisken og ikke kun partitionen.
exe-fil ligger her: http://download2.lsoft.net/killdiskfloppysetup.exe

Vejledning til Killdisk kan ses her: http://www.helgec.dk/killdisk.html

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 15-07-07 11:56

-> hcma

Nu har jeg hentet .EXE filen ned på min egen computer.
Hvad gør jeg så ?
Smider den ud på en floppy ? og medbringer denne til den computer, som skal renses ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-07-07 12:29

Citat
Nu har jeg hentet .EXE filen ned på min egen computer.
Hvad gør jeg så ?
Smider den ud på en floppy ? og medbringer denne til den computer, som skal renses ?

- det ville være en god idé...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-07 12:35

Killdisk i gratis versionen, renser ikke særlig effektiv, overskriver 1 gang, data kan nemt genskabes, hvis du vil have det gjort meget vanskelig at genskabe data fra den rensede disk, skal du enten købe Killdisk eller bruge Eraser, den sidste er gratis og kan overskrive disken op til 35 gange, det tager sin tid, men resultatet er også at det er så godt som umulig at genskabe noget der er overskrevet 35 gange med tilfældige tegn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-07 12:37

Læs om og hent Eraser her: http://www.heidi.ie/eraser/download.php

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-07 12:40

Hvorfor er i så glade for Killdisk ? Jeg havde besvær med geninstaltion af Windows og forsøgte Killdisk, den kunne ikke slette harddisken så den gamle Windows ikke forsøgte at starte, det var den gratis Killdisk jeg brugte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-07 12:44

Citat
Hvorfor er i så glade for Killdisk

Den virker....

Når vi snakker "gammel" komputer ligger der måske en 40 Gb harddisk i.....

En NY 300 Gb kan fåes for en plovmand....

Derfor forhammeren.....(hvis dataene er SÅ vigtige)

Man kan også "gemme" sig ihjæl.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-07 12:46

Hovsa - de 40 Gb skulle have været 40 Mb.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-07-07 15:38

Killdisk har virket for mange, men ellers kan man bruge DBAN. Der kan ihvertfald ikke genskabes noget bagefter http://dban.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-07-07 21:56

Halløjsa
Hvis disken ikke skal bruges igen så slå et stort søm igennem den, eller smelt den med en skærebrænder.
Hvis disken skal bruges igen, så er både kildisk og eraser udmærkede programmer, men husk lige at low-formatte disken, før en geninstallation af windows forsøges.
Så er den potte vel ude, eller hva'?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 17-07-07 08:10

-> Brassovitski

Den skal bruges igen, så jeg afstår fra at anvende dit råd.

-> hcma Jeg har endnu ikke set dit svar på, hvad jeg videre skulle foretaghe mig

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : heltfin

Dato : 17-07-07 09:46

Højreklik på harddisken og formatering

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 50 point
Dato : 17-07-07 10:55

smid den ned på en disk, og følg så ellers den vejledning der er henvist til

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 17-07-07 12:00

Tak for svaret hcma.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-07 12:05

Så kan man så undres over der BEVIDST kun gives 2 stjerner

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 17-07-07 12:06

det burde ikke være mig der skulle have pointene, da refi kom først med den korrekte løsning - jeg supplerede bare

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 17-07-07 12:07
Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-07 12:13

Behøves ikke - det er da kun til at af......

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 17-07-07 12:17

refi >> nu har jeg altså oprrettet pointspørgsmålet til dig, så......