/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Afgift på ældre MC
Fra : Avant85
Vist : 711 gange
300 point
Dato : 14-07-07 15:43

Jeg "kom til" at byde på en ældre MC fra midt 80 erne. En Honda 500

Den er uden afgift, så spørgsmålet er, hvordan finder jeg ud af, hvad jeg ca skal betale i afgift, for at få den på plader og hvad der ellers skal regnes med af udgifter, før jeg er kørende.

Den har kørt knap 45000 miles og efter toldattesten er den under middel i stand.

Den kører/lyder fint i motoren starter godt og kører godt ( på privat vej )

Er der en venlig sjæl - helst MC -kyndig og som ved lidt om afgift -, som har et par råd eller mere, til en som gerne vil ud på vejen på MC - om ikke før så til næste sommer.

På forhånd tak
Avant85

Kommentar
Fra : 15063637

Dato : 14-07-07 15:56

Prøv lige sådanher:
www.skat.dk
Borger
Motorkøretøjer
Registreringsafgift og værdifastsættelse af brugte motorkøretøjer (En evt. pop op-killer skal slås midlertidigt fra for bruge denne løsning. Hold eventuelt Ctrl-tasten nede, mens du klikker på linket.)

Værdifastsættelser
ART: Motorcykel
Mærke: Begyndelses bogstav
Mærke: Honda
Model: 500
1. registreringsår fra/til: 1985 1985 (Hvis det er en årgang 1985)

Derefter tryk søg og find så den model du har budt på, se efter en der er betalt afgift på en tilsvarende model.

Hvilken model har du budt på?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 300 point
Dato : 14-07-07 18:12

Citat
Den kører/lyder fint i motoren starter godt og kører godt ( på privat vej )

Puuuhhhaa....det er skam ingen undskyldning det er på privat vej

Et uindregistreret køretøj der ikke er betalt afgidt på, det er forbudt at køre med nogen steder, medmindre det er på en lukket bane beregnet til formålet

Nå, men du skal bruge køretøjets originale registreringsattest.....og så henvender du dig til dit lokale toldcenter, hvor du mod indsendelse af en kopi af registreringsattesten og oplysning om antal kørte kilometer, kan få oplyst hvor meget der skal betales i afgift.

Det er komplet underordnet hvor meget du selv har betalt for cyklen, og hvilken stand den er i, det går efter en tabel med årgang og mærke/model.

Hvis så du synes det lyder okay, så bestiller du en tid til et toldsyn i din lokale synshal.....og så bliver cyklen synet (såfremt den er i lovlig stand) , kigget efter og km-stand registreres.

Så kan du indbetale afgiften, der bliver udfærdiget en dansk registreringsattest....og når det er i orden og du har tegnet en lovpligtig forsikring, kan du få plader på.

Mit bud er, at der skal betales ca 15-18000 i afgift på den

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 15-07-07 00:10

Tak for svaret dova.