/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Mine kanarier
Fra : Boss-Boss
Vist : 1458 gange
10 point
Dato : 14-07-07 15:19

mange siger at kanarie fulgen er nem at opdrætte jeg har kun fået 1 unge og det var sidst år ? jeg har 5.3 kanarier og de går i en meget stor udendørs voliere med zebrafinker,mågefinker,diamantduer,vagtler . men alle de andre er villige nok til at ligge æg og få unger bare ikke kanarierne ? nu har jeg flyttet 2.2 over i et mindre bur og stilt dem udenfor og de får opmadningsfoder ogt grønt vejr dag så håber de vil noget ?

men hvorfor gider de ikke yngle over i den store voliere sammen med de andre fugle ? skal lige siges at den store voliere er meget beplantet ?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-07-07 15:22

kan være de bliver forstyret meget i den store volie og kanarier fugle vel ikke yngle hvis de bliver forstyert

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-07-07 15:45

Bygger de rede, lægger æg parrer sig og alt det? Det skulle da være godt ed beplantning og skjulesteder. Der er vel ikke en "røver" i mellem der ødelægger de andres reder eller æg?
Opmadningsfoder? Ja når de andre fugle kan bruge det så kan kanarierne vel også. Jeg brugte hakkede hårkogte æg, og fik masser af unger. men det kommer måske når de har mere fred og ro.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-07 15:51

Hvilken slags reder har de til rådighed.
Kanariefugle vil kun yngle i åbne reder.

Og så egener kanairefugle sig altså ikke til volierer sammen med andre fuglearter....de trives bedst kun med artsfæller.

mvh dova