/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
ip-routing aktiveret...... nej
Fra : frodzet
Vist : 1677 gange
80 point
Dato : 14-07-07 14:50

Okay alle sammen: Jeg spiller et spil (Diablo2) det er der sikkert nogle der kender, jeg spiller Openbattlenet. Problemet er hvis jeg hoster en bane / laver en bane, er der ingen der kan joine min server // De kan ikke finde den. Jeg har prøvet forskellige forsøg på at åbne porte og lukke min firewall men ingen af forsøgene synes at virke jeg har knoklet med det her i snart 6 måneder og kan virkelig ikke få åbnet for det.

Dette er min ipconfig /all oplysninger

Windows IP-konfiguration

Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : acme-3rfxd1ygyn
Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : VIA-kompatibel Fast Etherne
t-netværkskort
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-19-DB-2F-C4-54
Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.242.40.3
Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 14. juli 2007 14:23:55
Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 17. juli 2007 14:23:55

Kommentar
Fra : birkedalen

Dato : 14-07-07 14:59

Jeg har det samme problem som dig .. når jeg prøver at lave en bane i counter-strike

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 14-07-07 23:44

Er jeres router sat op til at forwarde den port spillet skal bruge ?

Kommentar
Fra : frodzet

Dato : 15-07-07 19:26

Hmm nej hvordan gør jeg det?.. har været under min firewall og tilade portene for diablo2.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-07-07 22:37

Når du åbner et port, har du så åbnet den for den rigtige IP ? Bruger du DHCP skifer din IP "hele" tiden. Du skal åbne porten til en specifik IP adr.

Kommentar
Fra : frodzet

Dato : 17-07-07 17:54

hmm jeg er virkelig ringe angående ip såå kan du forklare hvordan jeg gør ?:P .. og thulin fornavn?:P

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 17-07-07 22:19

Du har sikkert en menu som hedder game eller Ip forwarding.

Her inde fortæller du hvilke port dit spil bruger, så åbner/forwarder du den port.
Men når man gør det skal porten passe til den IP du har, så det er nemmest hvis du starter med at køre fast IP på din computer, også åbne denne specifikke port til den specifikke IP adr.

Kommentar
Fra : frodzet

Dato : 17-07-07 23:31

hvor skulle den menu ligge henne og hvordan får jeg en fast ip ?:P

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 80 point
Dato : 18-07-07 09:09
Godkendelse af svar
Fra : frodzet

Dato : 18-07-07 10:00

Tak for svaret thulin. :) jeg må jo så prøve at læse det og se om jeg kan forstå ;)

Kommentar
Fra : frodzet

Dato : 18-07-07 10:14

Sådan nu har jeg fået lavet en static ip adresse men nu er problemet .. på det link du sendte er ipen 192.168.1[ ] men min ip adresse er 10.0.0.136 og starter ikke med 192.168

Noget jeg kan gøre?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 18-07-07 11:01

De fleste routerer hedder 192.168.1.100

Du har selv sat din router op til at hedde 10.10.10.100 (som også er den IP du skal bruge når du skal konfigurerer din router.

Derfor hedder alle dine IP bag routeren 10.10.10.xxx

Vil du hellere at din router hedder 192.168.1.100, så kan du blot gendanne fabriksindstillinger, men så går der ged i det, hvis du har givet din computer en statist IP som hedder 10.10.10.138