/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
separationsangst
Fra : little_queen
Vist : 1577 gange
40 point
Dato : 14-07-07 12:36

hjælp mig!!

jeg har lige meldt mig ind, da jeg faldt over søgningen hundedagpleje.
jeg ville bare spørge om der er nogen der kender til en der passer hunde i kbh?

det er sådan at der for 2 timer siden ringede en sød nabo på døren og sagde at hun var ved at dø over min lille hund anton stod og gøede hele dagen når jeg ikke var hjemme.
jeg har haft en hundeadfærdsbehandler ude der kostede 4000 og skulle være en af dk´s bedste.
det er nu 5 måneder siden, han er blevet yderst velopdragen af det, men åbenbart ikke bedre til at være alene hjemme!! vi har prøvet ALT, ja han har selv været på angstdæmpende stoffer (stærke sager!) så nu er det:

finde et nyt hjem til ham
blive hjemløs
el. finde en daglpleje til ham i kbh
han betyder alt for mig, så håber i gider læse alt dette og skrive hvis i tror at det kan hjælpe.
kh julie

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-07-07 13:28

Hej Little-queen

Velkommen til, håber du får noget du kan bruge.

prøv denne side

http://www.web-dezigns.dk/cms/1218.0.html

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=25&conference=258&posting=724452

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-07-07 13:52

Hej igen

I det hele taget, kan du se tonsvis af indlæg om hunde der hyler her på denne oversigt fra google

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GFRC_daDK219DK219&q=hunden+hyler

Kommentar
Fra : little_queen

Dato : 14-07-07 14:27

Tusind tak for alle siderne!

Jeg har læst en masse af dem, og jeg vil vove at påstå, at jeg har prøvet alt:(

Ingen kæmpe afsked når jeg forlader lejlighed, kun mad når han er alene, gå lange ture, må ikke sove i sengen, sover alene i stuen om natten, ikke for meget kontakt, reducere hans plads når han er alene, ikke lege for vildt, købt hjerneaktivitetsspil, kødben når han er alene, gå ud af døren 2sek 1min 15sek osv, medicin, naturlig medicin, fjernsyn tændt når han er alene, haft adfærdsbehandler ude, osv., osv.

Det jeg har fået ud af alt dette er:
En super velopdragen hund som er meget kvik og kan en masse tricks. Han sover alene og er ikke i møblerne, han gør aldrig (undtagen når han er alene!!!) kunne aldrig finde på at bide! lystrer og er renlig
MEN kan IKKE være alene! hvad skal jeg gøre? alle disse ting er afprøvet over 2 år og vi prøver videre. :)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-07-07 14:33

Du skriver at han gør 'hele dagen' - er det mon nødvendigt at han er alene hele dagen?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-07 14:34

Hejsa.. Du skriver, at I har prøvet angstdæmpende stoffer?? Hvad var det for nogle "stærke sager"?

Jeg tænker på, at I måske ikke har prøvet angstdæmpende feromoner, som er helt naturlige og uskadelige stoffer? Det er en lille beholder, der sættes i en stikkontakt. Så frigives der nogle stoffer, der er i familie med de stoffer, der afgives i større mængder fra en diende tæve..
Se den her:

http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm?id=417&sprog=1&item=yes

Hvis det er DEN I har prøvet, så skal du jo ikke stoppe med den, men blive ved.

Derudover er det en god ide med noget hundetræning hver dag. Enten almindelig lydighed, -eller noget andet. F.eks kunne du lære ham nogle kunster, -eller gå til agility eller Dogdancing eller hunderally. Det er næsten lige meget hvad. --Fidusen er, at når din hund lærer en masse nye ting, så bliver både du og han stolte og glade. Og det giver ham øget selvtillid. Det KAN gøre, at han bedre kan klare at være alene.

Nå, men det var hundedagpleje, du spurgte om...
Der er denneher: http://www.anetteroepke.dk/animalspirit/formidling/index.asp

--som ligger i Kokkedal..
Der er måske andre tættere på København. Men du kan jo kikke på priserne... For det er altså ret dyrt.
Der var en her på kandu, der overvejede at starte en hundedagpleje for et par år siden...
mmm... skal lige prøve at finde hende.... http://www.kandu.dk/spg72596.aspx
Men det blev vist ikke til mere... Hun regnede med 2000 kr om måneden, og det er nok ret billigt...

Så er der denneher: http://www.hundelufter.dk/
Der er ingen priser, men dem kan du få oplyst. Det LIGNER noget, du kunne bruge...
Men gratis er det altså nok ikke...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-07 14:36

...jeg bliver helt nysgerrig... Hvad er det for en race?? (vores indlæg krydsede hinanden) .

Kommentar
Fra : little_queen

Dato : 14-07-07 15:00

tak for interessen:)

jeg træner med ham hver dag, hen kan sitte, søge, vente på at spise et stort stykke dejligt kød til man siger SÅ, dæk, op i kurv, hop op, ned, ik hop op, vi øver rulle nu!
vi har den der ting tikkontakten og jeg køber også den der hører til som man kan spray lidt på en bamse e.l. han fik noget der hed camycome eller noget der hend af. natur dråber ved siden af og ja så står du med en meget euforiseret hund:(
han får altid en bluse der lugter af os som han kan hygge med når han er alene.

han er alene 30 timer om ugen, da jeg er gået ned i tid for at reducere balladen.

anton er en langhåret chihuahua og fylder snart tre det har altid været et problem, men nu er vi flyttet her hend for et år siden. de søde naboer er ved at blive sidsyge efter et års hyl og skrig.

jeg er ligeglad med pengene, da det nu er kommet dertil hvor jeg skal overveje at finde et nyt hjem til ham, men jeg elsker ham sååå meget!
kh julie

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-07 15:17

Ja... chihuahua ER jo en selskabshund........

Er der ikke en af de søde naboer, der vil passe ham? De er jo åbenbart hjemme om dagen..
Du kunne foreslå, at du betalte for det? Enten med gentjenester, eller med hårde kontanter.. Det ville næppe blive lige så dyrt som en professionel hundepasser. Og det er jo også nemmest når det er lige i nærheden. Og så kender du de mennesker, der passer ham..
Du kunne jo foreslå 50 kr om dagen, eller en tusse om måneden.. --De skal jo ikke betale skat af dem..

Bedst var det, hvis der var TO naboer, der var interesserede, -for selv om de er hjemme om dagen, så skal de jo nok hjemmefra en gang imellem..

Hvis ikke DE vil, så må du kontakte de professionelle og betale hvad det koster..

http://www.hundelufter.dk/

De PASSER også hunde...

Kommentar
Fra : little_queen

Dato : 14-07-07 15:44

mange mange tak det var den løsning jeg har ledt længe efter!!!

de er ikke ved at dø over hunde, og vi bor faktisk i en bygning hvor man ikke må ha hund. men alle har sagt der okay hvis han bare er stille. ups
vi flytter til feb. men det ville være ærgligt at stå hjemløs i et halvt år:(
jeg har set på hundelufter før, men jeg troede kun de luftede hunden! det er super lækkert, jeg ringer med det samme, "mandag" det er jo weekend!

hvis du/i kender til andre der passer så skriv endelig til mig, hvis der nu er fyldt op hos dem er det godt at ha et alternativ:)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-07 15:54

HVOR i København bor du?

Og hvor arbejder du?

Måske kunne du tage ham med på arbejde??
Han er jo voksen og renlig, så han ville sikkert bare liste lidt rundt, og så sove det meste af tiden..

Men det er selvfølgelig ikke alle jobs hvor det kan lade sig gøre...

Kommentar
Fra : little_queen

Dato : 14-07-07 16:35

jeg bor på østerbro med min kæreste og jeg arbejder som pædergomedhjælper længere nede af vejen.
det er nok ikke lovligt at tage ham med:(
vi prøver at få et barn, så der skal jeg jo på barsel, men indtil da er det er stort problem!
jeg tro aldig han vil lære at være alene hjemme, men planen er når det er jeg er færdig med barsel og skal ind og studerer vil vi ha fundet et hus hvor han kan hyle i fred og ro.
jeg ved godt det også er synd for ham og gud må vide vi har prøvet. vi træner selvfølgelig videre for det kunne være han pludselig lærer det?!

han har det jo godt når vi er hjemme så han har stadig massere af livskvalitet vurdere vi?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-07-07 16:52

Som du selv nævner, er det synd for ham. Vi har en nabo, hvis hund hyler næsten hver dag, ca 5 timer.

Den er ca 8 år nu og har gjordt det i alle årene, den hyler fordi den er ked af det og det er der også ret mange naboer der er.

For mig personligt og Sigurd, min hund, betyder det ikke så meget, vi lægger knap nok mærke til det, det er en vane og høre på, men når vores evt. gæster nævner det, lægger vi selvfølgelig mærke til det...... og det er s.. synd, hunden lider.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-07 18:02

næh, det er nok for meget for sådan en lille hund. Og der er sikkert også regler om hunde i børnehaven...

Min søn var nu på en byggelegeplads hvor der var ansat en samojedespids-tæve. Hun havde eget togkort, så hun kunne tage toget til Ballerup hver dag.. (Hun havde altså sin menneskemor med.. ) Men samojeder er gode til børn og kan klare uroen i en børneinstitution. Det tror jeg ikke chihuahuaer kan..

Hvis du ikke er gravid endnu, så varer det jo nok noget før du skal på barsel... Og selv derefter er der ingen garanti for at han vil kunne lære at være alene........

Det er altså SÅ synd.......

--Jeg har selv en jagthund, som jeg ikke går på jagt med..... Så jeg hopper nærmest på næsen for at stimulere de evner hun har, på anden måde.......

En lille selskabshund skal have selskab... Allerhelst sin ejers selskab. Men han vil kunne få et lige så lykkeligt liv hvis han har et sted at blive passet hver dag.

Men du må end ikke overveje at lade ham sidde alene hjemme i et tomt hus og sørge hver dag... Ved du hvad, det er for ondt...

Så hellere lade ham skifte familie NU. Ikke om to år når du er færdig med barsel... For så vil han da føle, at I skaffer jer af med ham på grund af babyen...

At elske er jo ikke altid at gøre det, man SELV har mest lyst til...

Men jeg håber at du finder ud af det med "hundelufter.dk" så du kan FORTSÆTTE med at få ham passet også efter I er flyttet. For hvis du ikke er indstillet på det, så er det bedst at finde en anden familie til Anton... nu...
Han er lille og han er sikkert smaddercharmerende, så det skulle ikke være umuligt at finde ham en ny familie, som han kunne blive glad for..

Kommentar
Fra : little_queen

Dato : 14-07-07 21:30

det er fuldstændig rigtigt.

og ja jeg indrømmer at jeg ikke har tænkt fremtiden helt igennem , da vi ofte har måtte tage tingene dag for dag.
jeg har lige ringet til vores adfærdsbehandler og snakket med min kæreste og der er en plan b!
når anton er oppe hos mine forældre og deres 3 hunde, har han ingen problemer med at være alene hjemme. så det kunne hjælpe at få en mere, det vil bare kræve man træner den lille ny først alene til at være alene hjemme. derefter kan man stille og roligt begynde at lade dem være alene hjemme sammen.

det med at finde en ny fammillie ville blive lidt svært da han har svært ved at stole på folk.
det tager anton lang tid før han tør at blive aet af folk, men træner vi også med.
han er heller ikke ved at dø over børn på et og over, så han skal knytte sig til det i en tidlig alder, kan vi se på vores venners børn.

kh julie

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 15-07-07 03:06

Måske skulle du prøve at anskaffe en kat først? To hunde, der er alene hjemme kan spolere hele hjemmet p.g.a. sep. angst. En hund og en kat kan blive utroligt gode venner og nusse om hinanden. Min første hund havde samme problem som din (stor hund). Da jeg talte om at anskaffe en hund mere som selskab for "tøsen", fortalte en af mine venner, som var hundetræner på det tidspunkt, at hvis det var for selskabets skyld, så var det bedre at have en hund og en kat sammen, end to hunde.
Håber, du finder ud af noget.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-07-07 08:06

Jeg syntes også det er værd og tage med, at når du har været på barsel og den er slut, har din hund haft dig så meget hjemme, at det måske bliver endnu sværer for den og være alene igen.

Kommentar
Fra : little_queen

Dato : 15-07-07 14:17

jeg kan godt se, at en kat ville passe i størrelsen!
han er lidt kendt for at løbe efter katte og fugle, så det tør jeg ikke. De ville jo vokse op sammen og det kunne måske hjælpe på det hele, men hvis nu ikke det ville ændre hans adfærd, ville vi stå med en meget ulykkelig kat.
det med hunden og barsel, har jeg fået at vide skulle være rigtig godt, da man ofte er ude at gå nogle gange om dagen, det er korte ture og så er man hjemme igen. Det ville fortælle ham, at når mor går, kommer hun hurtigt hjem igen. og mht. den nye hund ville det være godt, at den var alene nogle gange når man gik og tog anton med, så den blev super god til at være alene, uden anton lærte den at være bange! Så i den periode har man mere tid til at gøre det hele mere langsommeligt og i hundens tempo.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-07-07 14:18

Ved du hvad? Det med at anskaffe en hund mere, -det tænkte jeg lige netop på i nat inden jeg faldt i søvn.. --hvis nu han var glad for andre hunde...

Hvad med at få en lille voksen hund?

Og lige nu og her: kunne du ikke låne en af dine forældres hunde som "babysitter" indtil I har fundet en varig løsning?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-07-07 14:27

Citat
det med hunden og barsel, har jeg fået at vide skulle være rigtig godt, da man ofte er ude at gå nogle gange om dagen, det er korte ture og så er man hjemme igen.

Er det nødvendigt og få et barn for og gå små hurtige ture??? Kan du ikke starte på det allerede nu.

Husk på, inden du bliver gravid og får barn, kan der nemt gå et år endnu og hunden er det ældre, det tror jeg næppe vil ændre noget, tværtimod resikerer du der komme jalousi ind i billedet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-07-07 14:28

Barsel og hundehvalp er godt..... Men der er jo længe til...

Jeg ved ikke rigtig, hvad du mener med at man er ude og gå nogle gange om dagen??? En baby skal da ikke luftes..

Hvalp om vinteren er besværligt, -barsel eller ej...

Kommentar
Fra : little_queen

Dato : 16-07-07 01:05

det gør vi allerede som træning, men planen var at han skulle træne med den anden lille hund.

vi er opmærksomme på jalousi, før jeg fik anton ringede jeg til dansk kennelklub for at høre om chihuahua og nye medlemmer i familien. da sagde det ville gå godt hvis man bare er opmærksom på at anton ikke ville midste opmærksomhed og sin plads i familien.

jeg kan ikke låne en af deres da de har tre hunde og det gør at de fungere som en flok.
det ville muligvis vende op og den på freden der hjemme, plus den ene er en meget stille hund som har det bedst ved at være hjemme, den anden er lederen og elsker min mor meget højt, og den tredje er min lillesøsters.

men anton skal selvfølgelig ikke være alene hjemme forhans, og mine naboers skyld.
min kæreste er hjemme de næste 3 måneder, derefter kommer hundedagpleje ind i billedet, og derefter en lille hunde ven til ham, plus jeg er hjemme til at træne dem sammen osv.

selvfølgelig skal et barn ikke luftes, jeg arbejder som sagt som pædagomedhjælper!
men man er ude nogle gange om dagen, for at gå en tur mens den sover og god træning for mig mugligvis 2 gange om dagen, mødregrupper, veninder der skal se, familie skal se, handle, bare for at komme ud af huset osv.
jeg fik anton da han var 9 uger gammel og på størrelse med et lille æble. det var febuar måned og vi kæmpede med den ene forkøelse efter den anden, så det ved jeg godt.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 16-07-07 06:57

Jeg sidder lige og læser lidt af det igennem som du har skrevet.

Med alle de aktiviteter du giver din hund, kunne det måske tænkes, at du tager dig af hunden alle de timer du er hjemme.

Den skal også have lov til og underholde sig selv, også når i er hjemme.

Det er helt fint og lære den en masse ting, men måske giver det den stress eller fratager den evnen til selv og finde på noget og lave.

Måske er i over ham hele tiden, så han har midstet sin evne til og finde på noget selv, eller bare sove som jo er en stor del af en hunds liv.

Måske han er så langt nede i jeres heraki, at han overhovedet ikke kan finde ud af og være alene, jeg har ingen anelse om hvor meget i "pyldre" om ham eller hvad der sker i jeres hverdag, men læst ud fra dine kommentarer, kunne det for mig godt lyde som om i er over ham hele tiden og overstimulerer ham, så han mister sin egen fornemmelse af, at være et selvstændigt individ.

Måske i har levet et omtumlet liv, der har gjordt ham utryg. Du skriver i har levet fra dag til dag, det lyder jo ikke særligt stabilt, slet ikke for en hund der er meget følsom over for forandringer.

Det hele er bare gætteri, men fortiden kan have en virkning på hans adfærd i dag.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-07-07 14:47

ja... Du har prøvet det før. Så du kan sikkert se, at det er nemmere med en hvalp om sommeren. ISÆR hvis du også har en baby...

Jeg bliver mere og mere overbevist om, at det er det rigtige at gøre. Og jo før, jo bedre.

Som det anede mig, så er racen bare ikke skabt til at være alene. Enten tager man hunden med sig, ---eller også har man to.

http://www.chifers.dk/

--Kik under "chihuahua"

---Det ser ud som om du HAR gjort hvad du kunne. Gjort alle de rigtige ting. Men du mangler bare at finde en legekammerat til Anton.
Bedst var det, hvis I kunne finde en allerede nu, hvor din kæreste er hjemme... Jeg kan ikke rigtig se nogen grund til at vente, til du engang går på barsel... Andet end at det selvfølgelig er hyggeligt for dig at få hvalp mens du er på barsel..

Kommentar
Fra : little_queen

Dato : 16-07-07 17:06

jeg tror ikke anton er overstimuleret. Alt det vi gør, er det sidste program vi fik af Bente Iversen (dyrelæge og adfærdsbehandler) hun er super dygtig, og kan ikke hænges op på antons fremskridt.
jeg vil bruge hende igen, hvis det kunne gøres om, det er bare anton som har brug for noget andet. mulligvis en legekammerat!!
han sover selvfølgeligt meget som hunde nu gør, det er bare ikke så interassant at skrive om
men han er dejlig når han ligger og putter, i den store kurv
han er også alene i lukkede rum når vi er hjemme, da det er vigtigt at lærer at være "alene" når vi er hjemme. når vi forlader et rum skal vi lukke døren bag os. det har han forstået og er tryg ved!!!

det med hund nr 2 nu!
jeg har tidligere skrevet at vi pt. bor et sted hvor vi ikke må ha hund, så det ville være at presse citronen
vi leder nu efter noget vi skal købe, så anton kan være der lovligt! og regner med at flytte til januar da det er der pengene falder på plads.
så hunde dagpleje ville blive 3-4 måneder, så det går nok!

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 16-07-07 17:15

hmmm. Mange rigtige gode ting er forslået, alligevel er det min opfattelse, at det kun er forslag fra hundekonsulenten der duer.

Alt andes afvises eller udskydes, det er da tovtrækkeri uden lige.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-07-07 17:30

ja... Hvis ikke du kan finde en plads til ham i hundelufter.dk, så kunne det være, at der var en chihuahua-kennel i nærheden, som ville passe ham om dagen? For samme beløb som andre ville have taget?
Eller en anden kennel med små hunde...

Bobbob......
Ved du hvad, der ligger faktisk en kennel med yorkshireterriere på Ndr. Frihavnsgade 95
Hvis det er i nærheden af hvor I bor, så var det måske umagen værd at snakke med dem? Altså om dagpleje for et rimeligt beløb?

Kennelen hedder Letha..

Kommentar
Fra : little_queen

Dato : 16-07-07 20:45

Det er ikke kun hundekonsulenten der dur.
Du spørger ind til nogle ting, og jeg giver en forklaring på hvrfor vi gør som vi gør!
Jeg har brugt mange af jeres råd og vejet dem med min kæreste. Ja selv her for et par timer siden ringede jeg til dansk kennelklub, for at forklare og høre om der var en super rolig, god og familie venlig race til anton. vores drøm har nemlig altid været et få en græsk hund, men hvis den har nogle mén om det så kan gå grueligt galt med anton og ham.
jeg er ikke den store skriver, da jeg er ordblind (hader at skrive på nettet) og derfor undskylder jeg at der er en masse bag kulissen.
det er ikie nogen dårlig unskyldning, sådan er det bare.

det lyder rigtig godt det med at finde et sted der passer til antons højde og vægt!
han har også en forklarelig respekt for store hunde, så han ville ikke lege med dem!
vi leder efter noget der er perfekt til anton. mine forældre har dog også sagt at han kan være der oppe mandag morgen til fredag aften. han elsker at være der, men når han er der begynder de andre han hunde at tisse indenfor. så hvis det kunne undgås ville det være godt
de tisser ik når han er på et lille visit det elsker de og anton, men når han er der over længere tid, begynder det hele.

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 21-09-07 11:46

Sæt dog et lille opslag op ved de købmand brugs eller hvilken forretning som tillader opslag, men få et tlf nr på vedkommen, som du prøver og ringe tilbage på, samt en adresse, som du skrifteligt sender et svar til, forså ved du, hvor personen bor, i tilfælde af der skulle ske et eller andet med din hund