/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Tigerhaletråd
Fra : Dieter
Vist : 1208 gange
100 point
Dato : 14-07-07 12:23

Er der nogen der ved hvad dette er og hvad det består af ?
Kan det anvendes til at lave et halssmykke med kun ET vedhæng ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-07 12:31
Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 14-07-07 17:43

Der har jeg selv været !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-07 19:45

Og hvad mere vil di vide?

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 15-07-07 07:59

Hej
Det er det samme som smykkewire.
Det består af en tynd plasticbelagt metaltråd. Hvis det er et kort halssmykke du vil lave, kan sagtens bruge det. Hvis det er et langt halssmykke synes jeg ikke det vil være velegnet.
Mvh Else

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 15-07-07 08:30

Hej Else,
tak for dit kompetente svar.
Ved du hvad der er på mode nu med hensyn til "kæder"? Jeg tænkre på læder eller metal.

Accepteret svar
Fra : ElseR

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-07 18:19

Hej Dieter
Jeg ved ikke om det er metal eller læder der er mest på mode lige nu. Min fornemmelse er at det folk vælger afhænger af hvad de bedst kan lide og hvilken type de er, og måske hvad det skal bruges til. Metal er mere fint og spinkel og læder mere grov og casual.
Mvh Else

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 15-07-07 19:38

Tak for svaret ElseR.
Du har været til stor hjælp !

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 15-07-07 19:39

OBS:
Else,
har du erfaring med glassmykker ?
Jeg er total nybegynder og kunne godt tænke mig en "sparringspartner ".
Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-07-07 19:45

Det tigerhaletråd jeg bruger er ikke plasticbelagt, det ligner nøjagtigt dette,

http://ravsted.e-supplies.dk/dynamic.aspx?load=main&Data=ProductInfo&key=318134

jeg bruger mange tråde til hver kæde, 3-5 eller flere. Nogle kæder laver jeg med et par cm imellem hver perle, hvor jeg sætter perlen fast med wireklemmer, en på hver side, så perlen bliver siddende, andre kæder laver jeg hvor perlerne dækker hele wiren, i en skøn blanding af alle mulige perler, både glas og plastic, og i forskellige faconer. Jeg lukker wiren af med en lås der ser sådan ud

http://www.pandurohobby.dk/menu/MenuServlet

hvis linket ikke virker, så gå i søgefeltet og skriv smykkelås

Rigtig god fornøjelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-07-07 19:49

Øv tænkte det nok, linket virker ikke, men teksten er her

310301
Varenavn: HALSKÆDELÅSE SØLV 5STK.
Vareinformation: Sølvfarvede halskædelåse, længde 5,5 cm, til nylon- eller wiretråde, som klemmes eller limes fast. Pk. med 5 stk.

Til 1-3 tråde.
Katalogside: 06H s.324
Pris: 32,00 DKK

nu har du et varenavn, så prøv at søge på det, det er en supernem måde at sætte lås på wirene

Kommentar
Fra : join

Dato : 15-07-07 19:52

laes lidt her om glas...

http://www.cerama.dk/

venligst
join