/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Opsætning af sekundær router
Fra : ivanouw
Vist : 567 gange
20 point
Dato : 14-07-07 12:12

Jeg har et velfungerende lokalnetværk med trådløs forbindelse på en etage i en bygning.
Da forbindelsen til routeren fra etagen oven over imidlertid er dårlig, har jeg anskaffet en sekundær router til etagen oven over som jeg med et kabel har forbundet til den primære router.
Mit problem er opsætningen af den sekundære router.
Det første problem er at den sekundære router har samme adresse som den primære: 192.168.1.1, så når jeg skriver dette i min browser, får jeg fat i den primære. Så hvordan kommer jeg overhovedet i forbindelse med den sekundære router?
Mit næste problem er hvordan denne skal sættes op så den ikke interfererer med den primære.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 14-07-07 12:33

Hvis du går på den skundære router med et kabel, vil det være den der svarer på adressen. Og du kan så skifte IP-adressen til 192.168.1.2

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 30 point
Dato : 14-07-07 12:34

Eventuelt så sluk den primære router imens.

Kommentar
Fra : ivanouw

Dato : 14-07-07 13:10

>Hvis du går på den skundære router med et kabel, vil det være den der svarer på adressen. Og du >kan så skifte IP-adressen til 192.168.1.2

Hvordan skal jeg tilslutte den sekundære med et kabel?
Direkte fra mit netkort i Pc-en?
Og til hvilken indgang i routeren? Internetindgangen eller en af de 4 LAN-stik?

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 14-07-07 13:13

du skal have kablet i lan indgangen. :)

Godkendelse af svar
Fra : ivanouw

Dato : 14-07-07 15:00

Tak for svaret hansen9.