/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ingen kontakt til NAS
Fra : EDB-spasser
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 14-07-07 09:35

Hej Alle
Jeg har for nyligt køb en NAS af mærket Plextor (se nedenstående link) som jeg har koblet på min router.
http://www.plextor-europe.com/products/px-eh16l.asp?choice=PX-EH16L

Når jeg installere den som beskrevet i manualen kan jeg bare ikke få adgang til selve disken. Jeg får beskeden "\\PX-EH er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksresurse. Kontakt serveres administrator for at finde ud af om du har adgang".

Jeg kører XP og jeg kan se drevet hvis jeg sørger på det i start=>netværkssteder=>søg efter andre computere.

Jeg kan se i routeren at NAS'en får tildelt en IP-adresse, og jeg kan også komme ind i NAS'en konfigurationsmenuer ved at skrive IP-adressen i browser-linjen. Jeg kan "pinge" harddisken og
jeg har kontrolleret at NAS'en er i samme "workgroup" som de andre computere.

Min kollega har haft harddisken med hjemme og afprøve den. Der virker den som det skal

Hvad fanden kan der være galt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-07 10:36

Jeg har også lidt sjov med min ene computer med xp, når den skal noget på netværk med en anden med w2000. Foreksempel skrive ud via den printer.

Man skal lige ind i stifinderen, og klikke på et drev, på et netværksdrev. så kommer er popup hvor man skal bekræfte adgangskoden, selv om der ikke er sat adgangskode ! Når det er gjort fungerer tingene, også udenom stifinderen. Jeg har ingen god forklaring, og har ledt i diverse opsætninger, uden at finde noget, som kunne ændre det.

Jeg tror bare det er en xp mærkværdighed.Den vil åbenbart have at der skal være en adgangskode, men det er kun stifinderen, som spørger om den, og så er det ok at svare "ingenting".

Kommentar
Fra : EDB-spasser

Dato : 14-07-07 12:40

Hej transor
Jeg har lige afprøvet din en idé. Det virkede desværre ikke. Jeg jeg forsøgte at få adgang til disken via stifinder fik jeg samme meddelse "\\PX-EH ikke tilgængdelig....".

Andre idéer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-07 23:11
Kommentar
Fra : EDB-spasser

Dato : 15-07-07 14:29

Hej refi
Tak for dit link. Jeg har allerede været inde på linket. De skriver at man skal oprettet en user account med samme navn som man logger på computerne med. Det har jeg prøvet.... -virker ikke