/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Datafejl
Fra : jorbir
Vist : 661 gange
100 point
Dato : 14-07-07 00:00

Hej
Er der nogen der kan sige mig hvad dette betyder.
Når jeg kopier kommer står der Det er ikke muligt at kopier filnavn og datafejl ( cyklisk redundanscheck)
På forhånd tak

Kommentar
Fra : iah

Dato : 14-07-07 00:12
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-07-07 00:15

Hvis du får cyklisk redundanscheck fejl når du arbejder med en ce eller DVD, så er der fedtede fingere eller ridser på den. Men hvis det er en harddisk, så er den ved at være færdig, men du kan måske udsætte skift af disk lidt ved at højreklikke på den i denne computer. Og i egenskaber for disken (C-drev?) skal du trykke fanen funktioner og undersøg nu, sætte flueben i begge bokse og lade den undersøge hele drevet, hvilket kan tage op til et par timer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-07 00:53

CRC er en digital 'teknik' ( = checksums polynomie algotime) til at afgøre om der er bitfejl i arbitrære mængder data:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclic_redundancy_check

Filer med CRC fejl er beskadigede og kan sjældent genoprettes

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 18-07-07 16:33

Hej

Er det noget der kan repareres, evt slette noget og geninstalerer det??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-07 18:23

Jeg gentager:
højreklikke på den i denne computer. Og i egenskaber for disken (C-drev?) skal du trykke fanen funktioner og undersøg nu, sætte flueben i begge bokse og lade den undersøge hele drevet, hvilket kan tage op til et par timer.
Hvis den vil genstarte for at fuldføre, skal du lade den gøre det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 19-07-07 08:36

Har prøvet dette men kommer med fejlen igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-07 09:51

Vi må lige vide noget mere:

Det er vel kun en enkelt fil det drejer sig om? (Hvilken?)

..eller er det et generelt problem?

..og hvorledes forsøger du at kopiere? (Drop'n'Drag (Træk og slip), højreklik eller CRTL + c)

..er det i et bestemt program?

..eller er det i stifinder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 19-07-07 12:54

Det hvis jeg prøver at kopier en DVD feks ned på harddisken.
Den gør det 9 ud af 10 gange
Det kan være ved at åbne dvden og kopier filerne over i en mappe på disken.
Har også prøvet med Shrink og den gør det også.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-07 13:13

14-07-07 00:15 Hvis du får cyklisk redundanscheck fejl når du arbejder med en CD eller DVD, så er der fedtede fingere eller ridser på den.
Tør den med en bomuldslud kraftig fra midten og ud.
Har du både en brænder og et alm. CD/DVD drev, så prøv at lægge den over i det andet drev.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 19-07-07 16:06

Dette har jeg også gjort, men den kommer satdigvæk med fejlen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-07 18:04

Det er meget kendt at DVDshrink kommer med denne fejl denne fejl, men du kopierer bare med windows så`?
Enten er skiverne kopibeskyttede eller fejlbehæftigede skulle man tro

http://www.kimludvigsen.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=453&sid=adc432e7bf0ad9ba4356c87912d547a3

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?postid=733179
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-07 20:34

En 'beskidt' linse i enhedens laser optik og dermed følgende 'datafejl' er en ikke ualmindelig fejlkilde, som kan lede til CRC fejl

Rens dit DVD drevs læse/skrivehoved

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 19-07-07 21:18

Hej Molokyle

Hvordan gør man det??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-07 09:36

Man skal forsigtigt skille drevet af. Dvs. tage det ud af 'kassen' det er monteret i. Så kan man komme til læse/skrivehovedet, som så kan renses med en vatpind og lidt sprit.

Eller man kan købe et specielt rensesæt med en medfølgende rensedvd og en speciel rensevædske.

Et sådant fås hos Brinck elektronik for 78 kr. : http://www.brinck.dk/faerdigv.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-07 09:39

Ps. Da du åbentbart har 2 drev og de begge fejler, så er det nok omtalt dvd skive som er defekt. Dette kan du intet gøre ved.

Hvis det gælder ALLE dvd skiver du putter i drevene, så skal du rense begge disses linser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 20-07-07 10:06

Ja jeg har et Cd og Dvd drev.
Den kan også gøre det ved hele nye skiver af forskellige fabrikater.
Jeg prøver lige dette tip.
Foreløbig tak for hjælpen til alle.
God weekend

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-07-07 10:18

Held og lykke ..og selv god week-end

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 25-07-07 20:55

Hej

Har købt et rensesæt, men desværre hjalp dette ikke.

Så nu er gode råd vel dyrer??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-07 21:42

Mystisk !

..tjek liige om dine drev virker korrekt i:

Kontrolpanel->System-> fanen; Hardware -> klik [Enhedshåndtering] -> DVD/CD-ROM drev -> højreklik på drevet -> vælg; Egenskaber ...og tjek evt. for driveropdateringer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 26-07-07 19:09

Har prøvet dette og siger ved driveropdatering at der ikke er nogen bedre driver.

Jeg kan sige at jeg kan kopier direkte med min bærbare og lægge dette ned på disken men ikke på min stationære, den melder at den ikke kan læse filen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-07-07 17:23

Køb et nyt drev, som brænder både CD og DVD, de koster ikke meget.
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=246978
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 29-07-07 22:10

Det regner jeg med at gøre , men er problemt så løst???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-07-07 22:21

Det må man formode.
Du har kun et cd-drev nu, som er kaput, kan det spille musik, og læse andre cdèr ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 30-07-07 08:38

Hej har 2 drev cd og dvd, ja når der bliver sat skiver i registrer drevene dem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-07 08:55

Vil det sige at du kopiere en disk vha. af din bærbare og så prøver at læse dette brændte kopi på den stationære?

Så er det sku' da derfor !!!

Det er langt fra altid, at en 'hjemmebrændt' CD/DVD kan læses af andre drev end netop dét som har brændt skiven. Dete skyldes at 'tolerancen' i CD/DVD drev ikke er den bedste. Der er små forskelle mellem alle drev og disse forskelle kan give CRC fejl, når skiven forsøges læst af et andet drev.

Det er der intet usædvanligt i

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 30-07-07 09:15

Nej det gør jeg ikke, jeg kan godt læse og brænde fra den bærbare men ikke fra den stationærer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-07-07 11:46

Kan ingen af de 2 drev i den stationære spille musik, eller læse/kopiere andre typer skiver uden at komme med cyklisk redundanscheck, og kan de heller ikke kopiere til andet end c-drevet, feks. til en anden harddisk eller USB-stick eller hukommelseskort ?

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 30-07-07 18:26

Jo de kan godt spille musik både originale og kopier. Det er der det går galt, de kan engang imellem og sådan er det også hvis du bruger et program til at kopier med.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-07-07 22:11

Jo de kan godt spille musik både originale og kopier. Det er der det går galt, de kan engang imellem
Det er slet ikke tydeligt hvad og hvor, og hvad du mener.
Jamen er det lige slemt med begge drev.
Prøv dog at kopiere en skive til harddisken 3 gange.
Og så igen fra det andet drev.
Og hvad når det er en orginal gel ren skive ?
Muligheden er jo at det faktisk er harddisken der melder om cyklisk redundanscheck, og derfor skrev jeg om USB-stick.
Sagen er den at hvis det er en brændt skive, så kan den brænder der har udført brændingen, bedst læse den igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-07 08:40

Citat
..og sådan er det også hvis du bruger et program til at kopier med.

Hvilket program bruger du til at kopiere med.

Nero?

CDburnerXP Pro ?

Mediaplayer?

..andet?

Det kunne lyde som om, det var dette 'program' som er 'sygt'. Prøv at slette det. Rens din registreringsdatabase. Genstart computeren og læg det ind på ny.

</MOLOKYLE>