/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Delete knap
Fra : Louise_p@mac.co
Vist : 315 gange
20 point
Dato : 13-07-07 22:04

Hejsa.

Kan nogle fortælle mig, hvordan man deleter på en mac, som man kan på en pc.?
Ved godt at man kan trykke fn+alt+slet. Men ordet er stadig gemt på computeren/i programmet.
Så, hvordan får man dem HELT væk fra søgesiderne, så de ikke popper op igen?
- Håber nogle kan hjælpe.

MVH Louise.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-07-07 08:37

Hvad er det for ord du skal have væk?

hawaii7

Kommentar
Fra : Louise_p@mac.co

Dato : 14-07-07 12:05

Det er ord som jeg har søgt på, som f.eks. i google.. Eller på ander søgesider..
Et lille ex.: Har søgt på pølsebrød på en mad søgeside, og når jeg så nu er der inde igen, så hvergang jeg skriver forbogstavet P, så kommer pølsebrød frem. Også selv om det er længe siden jeg har søgt efter dette. Og på en pc. kan man jo bare trykke på deleteknappen, og så er ordet HELT væk, og kommer ikke igen!

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 14-07-07 12:33

Er ikke helt klar på hvor du søger - er det i google-feltet i Safari f.eks?
Eller er det i Spotlightsøgefeltet?

Safari er nem at rense for gamle oplysninger: vælg Nulstil Safari og derefter Tøm Buffer i Safari-menuen i øverste venstre hjørne, når du er i Safari.

Selve computerens gemte oplysninger mener jeg, du kan få væk vha programmet Yasu
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21674
Så får du både slettet gamle indtastninger og får tjekket op/renset ud på computerens disktilladelser = får den som regel til at køre hurtigere.

Men husk at du ved begge manøvrer også får slettet diverse passwords, som du måtte have bedt safari eller firefox om at udfylde automatisk.
Men det er måske også meget smart at få renset ud i den automatik.

Håber det her kan bruges - god fornøjelse

Kommentar
Fra : Louise_p@mac.co

Dato : 12-08-07 20:09

Hej Vigil.

Mange tak for dit svar, og undskyld min langsomme tilbage melding - men sommerferie du ved :) ..
Jeg bruger safari. De ting jeg gerne vil have slettet, er ting som jeg f.eks. har skrevet på nettet. Så som jeg har søgt efter The beatles på myspace, under musik (Bare for at komme med et eksempel) .. Så det er ikke så meget der der står i browseren.
Jeg har prøvet den der tøm buffer. Og er netop træt af at den så sletter alt. Kunne være dejligt (bare for at kommet med et eksempel) at få slettet: The Beatles! Hvis du forstår?

Mvh. Louise