/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Træning
Fra : Bakuda21
Vist : 544 gange
200 point
Dato : 13-07-07 18:22

Hejsa

Jeg ville bare gerne vide om der er nogen der ved med sikkerhed at det er en dårlig idé at træne de samme muskelgrupper hver dag. Nu er det sådan at jeg har en orbitrek plantinium, som er en ellipsetræningsmaskine, som jeg bruger en ½ time 5 gange om ugen.
Hvor lang tid tager musklerne om at blive opbygget efter træning?

På forhånd mange tak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-07 18:34

Nej, det er ikke en dårlig ide at træne, men det er en dårlig ide, hvis du kun træner en bestemt muskelgruppe og glemmer resten.

Og så er det en dårlig ide, såfremt den der Orbitrek er et af de TVshop-mirakelmaskiner, hvor der ikke er nogen garanti for, at musklerne trænes korrekt uden overbelastning af muskler og led.

Men hvis du træner ½ time 5 gange ugentlig er det ikke for meget, hvis altså du træner rigtigt.

Citat
Hvor lang tid tager musklerne om at blive opbygget efter træning?

Det forstår jeg ikke rigtigt, mener du over hvor lang en periode du skal træne før du ser resultater, eller hvordan

mvh dova

Kommentar
Fra : Bakuda21

Dato : 13-07-07 19:30

Hej dova

Jeg mente at efter man har trænet, opbygges der muskler, eller musklerne bliver større eller noget i den stil hehe.

Men der er mange der siger at man ikke må træne hver dag nemlig

Vh Bakuda

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 13-07-07 19:54

Det er en udemærket maskine, og den virker jo på mange muskelgrupper, da du både træner arme og ben, og dermed også ryg mm.
Den tid du bruger lyder også til at være fornuftig, og du må gerne træne hver dag.
Men det vigtigste er at mærke efter sin krop og de signaler den sender, og selv kunne sige til og fra.
Ingen andre end dig, kan jo mærke om noget bliver overbelastet.
Og føler du at der er muskelgrupper som ikke kommer med, så find selv på gode øvelser, eller find nogle på nettet. Mange andre øvelser kan jo laves på gulvet, ryg eller maveliggende.

"Hvor lang tid tager musklerne om at blive opbygget efter træning?"
Det afhænger af tusinde ting, din kost, din træningshastighed, vægt, modstand mm.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Bakuda21

Dato : 13-07-07 23:45

Mange tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 14-07-07 00:14

Så vidt jeg husker, laver man "sprækker i musklerne når man træner. Disse "sprækker" skal hele i 48 timer før man igen laver nye "sprækker". Det kan godt være jeg er helt galt på den, men da jeg styrketrænede, sagde min træner, at jeg kun måtte bruge de samme maskiner hver anden dag. Derfor brugte jeg maskiner til nogle af musklerne den ene dag, og de andre den næste dag...

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-07-07 00:25

Sprækker , så ødelægger "turen", jo alle cykelrytteres lårmuskler, synd for dem med alle de sprækker.
Jeg underviser selv hver dag i et kondicenter. Selvfølgelig siger jeg ikke til en utrænet person, du skal bare kun tage den maskine, men siger feks. også når du har taget armmaskinen, så gå over til stepmaskinen, for at skifte mellem forskellige muskelgrupper, da man ellers vil blive øm, og få for meget mælkesyre i en bestemt muskelgruppe.
Men her er der tale om en person, der har klaret en kombimaskine i lang tid, såå det er noget andet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 14-07-07 00:43

OK. my bad