/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Søger hjælp til boligpriser!
Fra : Ascom_6230
Vist : 444 gange
50 point
Dato : 13-07-07 02:25

Jeg mangler en lejlighed i Aalborg.
Jeg er ude efter en lejlighed som ikke ligger for langt fra centrum.
(Evt. en der har en lejlighed til udlejning?)

Nogen der ved hvad gennemsnit prisen er for en rimelig okay lejlighed, på ca. 50 km2 der?
- 2 værelser med køkken for sig selv.

De priser jeg har fundet frem til hedder, 4000 ca. + forbrug.

Hvad betaler i osv.?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-07-07 09:20

Du kan da bare se boligannoncerne.
En lejlighed på 50 m2 koster fra 900.000 og opefter.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-07-07 09:21

Huslejen ja fra 4000 og op.
Omkring 5000 er ganske normalt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 09:33

Citat
Jeg mangler en lejlighed i Aalborg.

Du er sikkert en blandt mange..

Citat
Nogen der ved hvad gennemsnit prisen er for en rimelig okay lejlighed, på ca. 50 km2 der?

Det findes ikke - det er forskelligt fra byggeri til byggei

Citat
De priser jeg har fundet frem til hedder, 4000 ca. + forbrug.

Lyder umiddelbart billigt - tag den....

Citat
Hvad betaler i osv.?

Hvad andre betaler kan du ikke bruge til noget..

Så alt ialt skal du være meget heldig for at finde noget som det du søger - så det er bare om at slå til hvis du finder det - uden at skele til et par kroner fra eller til....
Dem kan du snakke med huslejenævnet om bagefter...

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-07-07 10:47

Kig ind på:

www.Aalborgboligadministration.dk

De har mange ledige boliger i Aalborg Vestby, det er 5min fra centrum og med gode busforbindelser, både til Universitetet, Aalborg Tekniske skole ovs.

Jeg har selv boet hos en udlejer som havde dem til at administerer det. Og Har aldrig haft problemer.
Boligerne er Private så der skal desværre lægges et højt depositum.
Og langt de fleste er nyrenoveret iden for få år.

Håber du kan bruge det.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-07-07 12:39

Depositum er normalt tre måneders husleje.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 12:40

+ 3 mdr. FORUDBETALT....

Ialt max . 6 mdr..... (kold)

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-07-07 13:13

Teil

Her er et lille udsnit fra min lejekontrakt da jeg boede ved en PRIVAT udlejer:

Citat
4. Til lejekontraktens § 4:
Depositum og forudbetalt leje.

Depositum.
Udlejeren kan i lejeaftalen betinge sig, at lejeren betaler et depositum til sikkerhed for lejerens forpligtelser ved fraflytning. Depositum kan højst svare til 3 måneders leje.

Forudbetalt leje.
Udlejeren kan endvidere betinge sig, at lejeren ved lejeaftalens indgåelse forud betaler et beløb, som svarer til
3 måneders leje. Sådan forudbetalt leje kan lejeren “bo
op” de sidste 3 måneder af lejeperioden.

Både depositum og forudbetalt leje kan kræves for­holdsmæssigt forhøjet, når lejen forhøjes. Forhøjelsen kan opkræves med lige store månedlige beløb over samme
antal måneder, som depositum og forudbetalt leje svarede
til i forhold til lejen ved lejeforholdets indgåelse. Det bør fremgå specificeret af lejeopkrævningerne, hvilket beløb der udgør selve lejen, og hvilke beløb der vedrører regulering af forudbetalt leje og regulering af depositum.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-07-07 13:17

Et eksembel på en flot ledig lejlighed fra www.aalborgboligadministration.dk

Citat
Ledigt lejemål
2 vær. Kastetvej , 3.tv. - 51 m2

Område
Aalborg Vestbyen

Ledig pr.

Antal værelser 2
m2

Leje 3.420,00
a/conto varme 250,00
a/conto vand 100,00

--------------------------------------------------------------------------------

Total (Månedlig)

Depositum 10.260,00
Forudbetalt leje 6.840,00

Sags nr. 28-01-007-00

Der er etableret badeværelse, nyt køkken, nye lofter, nye døre, afhøvlet og olieret gulve, nye elpaneler/installationer.

Lejemålet overtages nymalet.

Her på denne adresse holder bussen lige uden for døren. Ellers 5min gå gang til Centrum/Jomfru Ane Gade.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-07-07 19:27

Der er også en her som er ledig 1mdr før. den anden jeg skrev. Den er så 10m2 større.

Citat
Ledigt lejemål
2 vær. P. Skramsgade i stuen - 61 m2 (21-01-010)

Område
Aalborg Vestbyen

Ledig pr.

Antal værelser 2
m2

Leje 3.939,34
a/conto varme 300,00
Antennebidrag 8,33
Trappevask 110,00

--------------------------------------------------------------------------------

Total (Månedlig)

Depositum 11.818,02
Forudbetalt leje 11.818,02

Sagsnr. 21 01 010

Lejligheden er moderniseret med Biga-køkken, linoleum og bad med fliser på væg og gulv.

Hvidevarer : køle/frys, Gaskomfur m. ovn., emhætte.

Garderobeskabe.

Afhøvlede gulve.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-07-07 19:30

Og denne her kan overtages så snart indskudet er betalt.

Citat
Ledigt lejemål
2. vær. Kastetvej 3. tv. - 65 m2 (27.01.017)

Område
Aalborg Vestbyen

Ledig pr.

Antal værelser 2
m2

Leje 4.155,00
a/conto varme 375,00
a/conto vand 100,00

--------------------------------------------------------------------------------

Total (Månedlig)

Depositum 12.465,00
Forudbetalt leje 12.465,00

Sagsnr. 27-01-017-00
Renoveret 2003-2004 med nyt badeværelse, køkken, lofter, fyldningsdøre, elpaneler og installationer.

Massivt fyrplankegulv.