/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Enkeltfly til Kroatien -HJÆLP!
Fra : deja-vu
Vist : 441 gange
20 point
Dato : 12-07-07 22:03

Jeg sidder her og tjekker priserne for en enkeltbillet fra Danmark til Kroatien, og kan man virkelig ikke få noget for under 1500 kr? Det billigste jeg har fundet er til 1703 kr (Hvor jeg også skal betale omkring 300 for tog til KBH), det har jeg bare ikke råd til som fattig studerende :(
Min kæreste er dernede på ferie hos hans familie, og jeg er bare nødt til at tage derned, men hvordan/hvor finder jeg en flybillet, bare en enkeltrejse, til under 1500 kr??
Oveni dette bor jeg i Sønderjylland, så jeg er også nødt til at tage toget enten til KBH eller Hamburg hvis det er billigere derfra, alt jeg har brug for, er link til det BILLIGSTE, og priser på hele turen..

Jeg skal rejse omkring d. 1. august, +/-, og min kæreste bor omkring Pula og Porec..

Hjælp mig :'(

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-07-07 22:18

Citat
Jeg skal rejse omkring d. 1. august, +/-,

Gør som alla? andre = enkelt billet- til DK / EU og håb. på du finder familen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 22:27

Det finder du ikke billigere...... Slet ikke i ferietiden.....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-07-07 22:33

disken, læs spørgsmålet! Der søges på billet til KROATIEN.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-07-07 01:23

Citat
disken, læs spørgsmålet! Der søges på billet til KROATIEN.

LÆS __________hvad jeg ikke skriver_LOL
Sgu da latterLIGT, VI/ de ikke kan få UDLEVERET EN SKIE
ONE WAY TICKET = Walack Hawell ============???????ups
Og hans MEDLØBERE

Har kun en såkaldt ENGANGS kat, SIEG DOS
Men den ELSKER mine AFDØDE / FISK....

mEN SIKKERT KUN mig DER HAR ONDT AF afdøde

Men der er JO frigievet NOGET = tube pasta.

OG MERE SKAL DER IKKE TIL___________dos

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-07-07 01:24

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 13-07-07 04:28

Hejsa

Har du prøvet at kigge her: http://www.gaiarejser.dk/flybilletter.asp

På siden står der:

Gaia Rejser tilbyder via. vores søgemaskine vores kunder muligheden for at søge blandt mere end 530 flyselskaber efter de billigste priser.

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 13-07-07 10:59

Tak for diskussion :s

Vil det være helt dumt at bestille en billet til Venedig fra KBH? (Til KBH herfra: 300 kr, til Venedig fra KBH: 800 kr)
Og - ved nogle hvad færgen fra Venedig til Pula eller Porec koster? Eller hvor jeg finder det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 11:14

Ja - det vil være dumt.....

Da du bor i sønderjylland vil det være nemmere at tage hamburg - det giver flere muligheder for f.eks. afbudsrejse....

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 13-07-07 11:19

Men fra Hamburg koster biletten minimu 2000 kr.. :(
Og jeg har regnet mig til 799+290+55euro=ca 1500 kr i alt for rejsen, kan det fås billigere her?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 11:23

De ligger alle deromkring....

Jeg fandt nu en fra Hamurg til 1400.- såååå

Men de svinger jo hele tiden alt efter hvornår....

Og enkeltbilletter kræver rutefly - derfor finder du ikke noget billigere.....

Så må du "lege" Tour de France

Det koster højst lidt rugbrød.....

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 13-07-07 11:24

Jaa, men det er dælme langt at cykle ;)

Var det Hamburg-Zagreb?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 11:26

Yes....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 11:27

Det var med Croatia airlines (eller noget i den dur...)

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 13-07-07 11:29

Men, så koster toget fra Vojens til Hamburg også lige 500 kr oveni (Deromkring), så jeg tror faktisk det med Venedig er det billigste, selvom jeg ikke aner hvordan jeg så finder rundt til færgen osv..
Det samme mht at mellemlande, den er jeg ikke for tryg ved..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 11:44

Det er netop derfor jeg siger det ikke kan betale sig.....

Skal du med tog til Hamborg... skal du købe 2 billetter.....

Grænseoverskridende kørsel er ALT for dyrt.....

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 13-07-07 11:54

Ja, du har nok ret, men jeg synes bare det er mange penge, og har du et link til det fly fra Hamburg? For der er altid mellemlanding alligevel så vidt jeg kan se, og hvordan klarer man sådan en, når man ikke har fløjet selv før?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 12:01

Nej jeg har ikke linket mere....

Men søg på tyske sider...

Flug hamburg zagreb....
Der dukker en del op (uden mellemlanding)

Men som sagt - tidspunktet er afgørende.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 12:03

Alternativt var måske at forsøge at alliere dig med en kroatisk lastbil.....

Men det er lidt et chancespil......

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 13-07-07 12:05

Ja meget.. Og ved ikke lige hvor jeg skulle få kontakt til sådan en lige umiddelbart.. Og ved ikke lige hvor vidt jeg tør det, jeg er vist et nemt offer :(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 12:15

Du må snuppe et par avisture extra og bide i det sure æble.....

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 13-07-07 12:17

Ja det er rigtigt.. Hvad med tog, vil det være billigere?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 12:19

Nope....

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 13-07-07 12:20

Hvor kan man finde priser for dette?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 12:37

DSB

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 13-07-07 12:39

Jeg har lige kontaktet dem, da der ingen priser står.. Men jeg har fundet ruten osv..
Men det jeg mangler er bare en pris, et link for en rejse, som er billigst derned.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-07 12:44

Det finder du kun ved at søge.....

Ingen kan vide om det er det billigste.....

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 13-07-07 12:47

Jeg brugte 2 timer i går på at søge på fly, og kunne ikke finde det billigere end det til venedig, det er så bare mere besværligt desværre..

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-07-07 13:58

Hej deja-vu.

Jeg aner ikke om det er sådan for dig MEN jeg har nogle venner hvor manden er udstationeret ved Golfkysten. Når hans kone skal besøge ham der, er det billigere at købe en returbillet end en enkelt.

Hun skal mellemlande med en overnatning i hmm..jeg mener det er Istanbul og hun var skrækslagen den første gang. Alt gik rigtig fint og hun fandt både Hotel og kom godt afsted dagen efter.

Hendes tur kan ikke sammenlignes med dig - det er blot for at fortælle dig at det MÅSKE kan være værd at kigge på returbillet i stedet for enkelt - og at dét med mellemlanding måske ikke er så slemt som du frygter - og så skal din mellemlanding jo foregår et helt andet (og i mine øjne, mere sikkert) sted.

Under alle omstændigheder - rigtig meget lykke og held til dig! Skal du bosætte dig dernede, siden du skal have en enkeltbillet?

Venlig hilsen Dorthe.

God weekend!

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 13-07-07 17:07

Nej, jeg skal bare være hos min kæreste og hans familie i en uges tid, og så kører de hjem igen, hvor jeg kan få et lift hjem :)

Nu tænkte jeg også på, ved mellemlanding, hvad gør man liiiige med sin bagage der?