/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstartsfejl
Fra : tenson
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 12-07-07 20:48

Har en ældre bærbar (XP) der har lidt opstartsvanskeligheder. Når jeg starter den stopper den ved Acer billedet og skriver Press F2 to enter setup - når jeg så har trykket på F2 skriver den 02B0: Diskette drive A error - det skal lige siges at diskettedrevet ikke virker (gør såmænd heller ikke noget da jeg ikke bruger dette) kan man ikke skringe diskette drevet over når man booter ??? for derved at undgå fejlen.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 12-07-07 20:56

Jo,det kandu godt. Når du har trykket F" kan du prøve at vælge "gem", så kommer denmåske ikke igen. Ellers skal du gå i Bios under opstart - de fleste computere gør det hvis man trykker F1 umiddelbart efter man har tændt. Er det en anden knap står det sikkert på skærmen.
Her skal du så finde ind under dine diske, finde floppy-disk og vælge disable.

Kommentar
Fra : tenson

Dato : 12-07-07 21:14

kan godt komme ind i bios - finde floppy devices und fanen Boot, men kan ikke rigtigt disable den (står her man skal trykke på shift og 1 for at gøre dette)

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 13-07-07 04:03

Hvis du ikke kan diable det kan du så ikke lave om på boot-rækkefølgen? Så den prøver harddisken først og når det så virker går den aldrig videre til diskettedrevet...

Kommentar
Fra : coldane

Dato : 13-07-07 16:15

Ja jeg ville også ændre boot række følgen, så den starter på c:.
Evt. åbn maskinen og fjern stikket til floppy drevet.

Kommentar
Fra : tenson

Dato : 13-07-07 17:23

ok - jeg prøver lige disse forslag og vender tilbage

Kommentar
Fra : tenson

Dato : 18-07-07 07:12

Det hjalp desværre ikke - øv øv øv