/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dyse str. maxi
Fra : Spotbot
Vist : 418 gange
50 point
Dato : 12-07-07 18:04

Hej, nogen der kan fortælle mig hvilken dyse størrelse jeg skal bruge til dette sæt MED BITURBO i stedet for 3,5hk' udstødningen
http://www.protunahandels.de/product.asp?c=99120265&n=19067303&pn=19067336

Der er ikke foretaget andre ændringer på sættet

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 12-07-07 18:31

Du er nødt til at prøve dig frem.
Hvis den ikke kan tage vilde omdrejninger (Gør det kun kortvarig) med baghjulet fri af jorden, så er dysen for stor.(Den 4-takter)
Kan den tage rigtig mange omdrejninger med baghjulet fri af jorden, så er dysen rigtig eller for lille.
VH Palle Hansen
NB: Husk at drej hele ankerpladen, (Hvor spoler og platiner sætter på) så langt den kan modsat magnetsvinghjulets omdrejningsretning.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 12-07-07 18:56

Okay så, altså den er kørt til, det tunsæt der, men nu ønsker jeg jo bare at skifte udstødningen.
Fik at vide tidligere, at det ca bare var 4-6 stykker højere dysen skulle op.
Men nu er problemet jo bare at jeg ikke kan huske dysestørrelsen.

Forresten hvad ville symptomerne på at ankerpladerne ikke er flyttet eller står korrekt være?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-07-07 20:22

Det er nok rigtig at BITURBO kræver 4-6 stykker højere, men det kan ikke siges bestemt.

Forresten hvad ville symptomerne på at ankerpladerne ikke er flyttet eller står korrekt være?
Ankerpladen. At motoren holder lidt igen, og ikke vil gå helt op i omdr.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 13-07-07 16:00

Den sidder vidst fint så,

Men, lige et ekstra spørgsmål her; jeg har fået denne biturbo udstødning hjem i dag,
men ophænget passer ikke, altså med standard hullet for ophængning af udstødning?

Så hvad ville være bedst?

1. Lave et nyt ophængsbeslag der er en del længere.

2. Bore et hul længere henne mod motoren så udstødningen kan spændes lige i der med standard ophængsbeslag.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-07-07 17:19

Jeg ville vælge forslag 2.
Men lad nu ikke udstødningen hænge i cylinderboltene medens du laver det, da cylinderboltene så knækker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 13-07-07 19:59

Ja, det tænkte jeg nok cylinderboltene er altid det sidste der bliver spændt

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 13-07-07 20:00

Endnu engang tak for svaret pallebhansen.