/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ekstern cd rom drev
Fra : vieira
Vist : 693 gange
50 point
Dato : 12-07-07 12:49

Hej

Jeg har lige købt en gammel brugt pc, og opdager der ikke er noget cd rom drev, så jeg kan ikke komme på nettet med meit kabelmodem fra webspeed, da drivere er på cd rom hvad kan jeg gøre.

kan få f.eks få et billigt eksternt cd rom drev nogen steder, eller er der andet man kan gøre

ALLAN

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-07 12:54

Er der ikke et firkantet åbning på fronten, hvor du kan sætte et cd drev ind? det billigere og du vil komme til at bruge drevet regelmæssig, derfor prøv en indbygget, åbningen er sandsynligvis dækket af en plade, men du kan se om størrelsen ligner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 12:55

Den må være MEGET gammel....

Allier dig med en bekendt og få driverne lagt over på et andet medie.....

Hvordan har du fået styresystem på den ???????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-07-07 12:58
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-07 12:59

Windows 95 ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-07-07 13:02

Hvad hedder den computer - mærke og model.

Hvis der er USB, så er det sikker kun USB 1 og det er måske ikke godt nok til din CD rom læser.

Men der findes sådan en kasse ( ligner dem til eksterne harddiske - bare lidt større).
Jeg har sådan en, men kan ikke se hvad den hedder. Har dog endnu ikke brugt den. (sælges ikke)

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 12-07-07 13:07

styresystem lå på den.

jo der er plads til et cd rom drev foran, men jeg ved ikke lige hvordan man sætter sådanne noget skidt i hehe.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-07 13:07

Hvis du får far i en ekstern cd drev, så kræver den en driver og den har du på ----- cd rom!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-07 13:10

Skruen uden ende.
Et USB stik kan afhjælpe installation af drivere og andet.
Uden USB så er vi ved den omtalte skrue.
Nej, diskettedrev til drivere kan bruges.
Det kræver så hjælp fra en anden pc.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-07 13:10

Hvilken stryre system er der på computeren ? Er du heldig at der er Windows XP, så er det bare at sætte cd drevet i, tilstutte ide kabel og strøm kabel, så er du kørende for godt 100 kr.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-07-07 13:10

Hvad hedder din computer......................... mærke og model.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 13:16

Citat
Er du heldig at der er Windows XP

Hvordan skulle det dog være kommet på

Tror du skal glemme at få et sådant apparat på nettet - der går overgang i den

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 12-07-07 13:17

hej igen

det er en íbm men windows 98 installeret.

der er 2 stk usb stik på.

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 12-07-07 13:19

jeg fik at vide den har kørt på nettet, men måske har det været med et almindligt skod modem.

det må da være muligt at få den på nettet med bredbånd

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-07 13:21

Citat
der er 2 stk usb stik på.

Tillykke du har en chance, nu finder du en hjælper med pc.
USB 1 eller 2 betyder ikke det helt store.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-07 13:22

Er der instaleret netkort ? Se i enhedshåndtering under netværkskort, du kommer til Enhedshåndtering ved at højre klikke på Denne computer og vælge Egenskaber, klik på fanebldet Hardware og på Enhedshåndtering

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 13:24

Alt er muligt.....

Det kan så undre at den har USB men ikke cd-drev.....

Som sagt må den være MEGET gammel (eller drevet pillet ud)....

Det vil i sidste ende være billigere at købe en anden....

Der kan heller ikke være mange MEGAbyte harddisk i......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 13:26

Du har forhåbentlig IKKE betalt for den...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-07 13:30

Citat
Det vil i sidste ende være billigere at købe en anden....
refi du har ikke den rette ånd, man udskifter da ikke noget, som måske kan virke

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 12-07-07 13:32

jeg har ikke betalt for den.

der er 40 gb hard disk og ja disk drevet er nok bare pillet ud..

nå men jeg har jo også en bærbar pc, som kan gå på nettet ,kan det hjælpe mig på nogen måde.

og ja der er netværkslort i den gamle computer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-07 13:36

Du kan kopiere drivere fra cd rom, til den bærebare og så overføre til en usb stik, på den måde kan du få drivere lagt ind på den gamle computer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-07 13:37

Jeg spinger fra nu, arbejdet kalder, sidste dag før ferien

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 13:38

Så sæt da et dvd-drev i - de koster ingen penge efterhånden......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-07 13:38

40 GB, fornemt.
Citat
Du kan kopiere drivere fra cd rom, til den bærebare og så overføre til en usb stik, på den måde kan du få drivere lagt ind på den gamle computer

Du gør som o.v.n. siger så er den på plads.

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 12-07-07 13:40

ok sidste spørgsmål hvordan ovefører jeg til usb stik

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-07 13:42

Man kan eks.vis højreklikke på en fil og
vælge send til -

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 13:44

Du sætter cden i den bærbare sammen med usbstikket....

Så overfører du bare det du skal bruge fra cden til usbstikket.....

Så kan den gamle komputer "trække" driverne derfra NÅR du har sat dvddrev i den.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 13:45

Medmindre det bare var for at komme på nettet - så behøver du ikke cd/dvddrevet.....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-07-07 15:13

Sæt en intern i, der plejer altid at følge en brugforvirring med, så du kan hvordan man gør.