/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Capture billede fra vob-fil
Fra : kimsdk
Vist : 599 gange
300 point
Dato : 12-07-07 09:28

Nogen der kender et GRATIS progrom der kan "capture" enkeltbilleder (.jpg eller .bmp) fra dvd film(.vob)?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 12-07-07 09:43

Jeg kender ikke dette program, men det lyder som om at det kan klare opgaven. Og det er gratis...
http://www.filedudes.com/Free_Screen_Capture-download-39228.html

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 12-07-07 09:53

Naaa, programmet kan fange faktisk alt fra skrivebordet og også billeder, men ikke fra film.
Det skulle kunne vise en dvd som enkeltbilleder og så gemme billedet som fil.
Men tak for forsøget hansen9.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-07 10:02
Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 12-07-07 10:08

Nu nærmer vi os, programmet kan tage f.eks. MPEG, men ikke VOB filer!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-07 10:11

ouch !!! havde overset vobben

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 310 point
Dato : 12-07-07 10:26

Jeg havde faktisk for 1½ måned siden et tip om et sådant program....

Det er ikke længere gratis, men det kan da være det kommer igen

http://www.kandu.dk/Tip16080.aspx

Programmet kan købes her

Citat
Support photo capturing of the playing video, and save as jpeg, bmp.

http://www.aimersoft.com/dvd-ripper.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-07 10:33

http://www.mymusictools.com/download/image-capture/

trials kan da bruges helt lovligt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 10:43

De fleste trials har så gerne en eller flere funktioner der IKKE virker - men det er da et forsøg værd.....

Godkendelse af svar
Fra : kimsdk

Dato : 12-07-07 10:56

Tak for svaret refi.

Aimersoft kan tage snapshots, mangler dog, at det kunne køre enkeltbilleder. Man skal stoppe filmen - eller tage snapshot mens den kører - og derved kommer men let til, at komme nogle frames for langt.
Men programmet kan bruges (er dog ikke gratis).

Havde selv et - engang - der fulgte med et tv-kort, kan bare ikke finde cdén. Tror det hed noget med HomeCenter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 11:04

Selv tak....

Du tager bare lidt flere snapshoots - med øvelse rammer du rigtig hver gang....