/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
er det lovlig (sænkning)
Fra : Hemmje
Vist : 561 gange
50 point
Dato : 11-07-07 19:39

Hej

Vil lige vide om det er lovligt at sænke bilen i bagenden med 40mm fjedre mens den har standart fjedre forand? kan den synes på det?

mvh dan

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 11-07-07 19:45

Hvis der forlægger noget dokumentation for at du overholder alt det sikkerhedsmæssig. Så er det lovligt.
F.eks. at bremselængde ikke bliver længere. Ovs.

MVH. Michael

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 19:47

Hvis du får den godkendt ved syn - er der ingen problemer i det....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-07 19:47

Du kan sikkert få papirer fra importøren som fortæller hvad den biler er godkendt til og hvilke modifikationer der må foretages.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-07-07 19:50

Det her er nok noget du kan bruge.

http://www.kimmadsen.frac.dk/lov.htm

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-07 19:51

Hvis det var bedre med kortere fjedre, tror jeg fabrikkerne ville have lavet bilen sådan.

Jeg kende 3 som har sat bredere dæk på og sænket vognen. De to er væltet med den og den tredie, skredet ud og bugget hjulene på kantstenen.

Husk skiløbere bruger bredere "fødder" og sænker ned i knæene, så skrider man nemmere.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-07-07 19:51
Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 11-07-07 19:59

ok men bilen er en opel vectra det nemlig fordi begge mine front fjedre er knækket og har ikkke kunne finde løse front fjedre til en ordentlig pris og derfor har tænkt om det var lovlig at sætte std forand mens den stadig er sænket bagtil..

evt nogle der kender et billigt sted hvor jeg kunne få frontfjedre 40mm i løssalg til en ordentlig pris?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-07 20:03

http://frederiksbergfjederfabrik.dk/
Læg mærke til at den ligger i Rødovre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 20:04

Hos en hugger.....