/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
problemer med kørelys
Fra : zspsyeja
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 11-07-07 18:55

mit kørelys er holdt op med at virke.når jeg starter bilen er der kun positionslys på.
men man kan godt tænde lyset ved at dreje kontakten på blinkerarmen.
er der nogen der ved hvad der kan være galt..
mvh sandi

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-07-07 18:59

Nok en relæ,der svigter.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 18:59

Ingen strøm....

Ledning eller sikring eller relæ.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-07 19:52

Forkert forbundet. Du har gjort det selv eller pillet.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-07-07 20:04

Hvad sker der når du slukker bilen i denne position. Vores bil skal da stå i denne position, og når vi slukker bilen, slukker også lyset.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 20:08

Citat
Hvad sker der når du slukker bilen i denne position.

Så er det jo ikke kørelys...

Det skulle gerne virke UDEN lysetkontakten er tændt....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-07-07 20:33

Refi, - nu er det jo ikke alle biler der virker ens, og du/jeg kender hverken personen eller bilen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 20:37

Citat
mit kørelys er holdt op med at virke

Citat
men man kan godt tænde lyset ved at dreje kontakten på blinkerarmen

Ergo har det virket UDEN kontakten var tændt

Kommentar
Fra : zspsyeja

Dato : 11-07-07 21:20

til stilkene
hvis den står med lyskontakten tændt står den også med tændt lys.
efter man har slukket bilen...

Kommentar
Fra : zspsyeja

Dato : 11-07-07 21:22

kørelyset er ikke noget jeg selv har lavet.
og det har altid virket uden at lyskontakten har været tændt..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 21:26

Så tjekker du ledninger - sikringer og relæ.....

Ved du ikke hvordan får du en til at hjælpe dig eller kører på et værksted - vi kan jo ikke SE bilen herfra.....

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-07 21:38

Hvis det er noget der er pludselig sket, uden pilfingre, så er det ganske givet et relæ som er stået af, -- men derudover var det nemmere hvis du oplyste om hvad det var for en bil vi taler om, også hvis der var andre der havde haft problemet med den samme bil.
Hvis det er en bil fra 1950, er det helt andre problemer vi står overfor.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-07-07 21:39

Det kunne jo også være inde i din kontakt der var sket noget.

Godkendelse af svar
Fra : zspsyeja

Dato : 11-07-07 22:09

Tak for svaret stilkene.